Gå til innhold

gravid og drikker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjære har bestemt oss for å droppe kondomen og ta det som det kommer uten stress. Altså vi lever somfør og jeg spiser og drikker det jeg vil. Men så tenker jeg litt, hva om jeg er gravid sådrikker jeg øl og vin som vanlig frem til jeg får en positiv test, vil dette skade dosteret? Noen føler på seg at de er gravide med ømme bryster etc, jeg har ingenting av dette ogvil leve livet som før frem til jeg får positiv test,men tenker om alkoholen kan skade barnet?

Jeg drikker ikkemye, men en kveld og to før jul og evnt nyttårsaften blir det nok litt innabords.

Anonymous poster hash: c30bc...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange som gjør det som du beskriver over, og det er mange som lever som om de er gravide mellom eggløsning og mens. Dere må nesten finne ut selv hva som passer for dere.

Det er klart at det ikke er anbefalt med alkoholinntak fra befruktning. Jeg levde lenge som gravid etter eggløsning, men etter at prøvingen dro ut over året, prøvde jeg å slappe av mer i forhold til dette - også for å slippe noe av fokuset på prøvingen. Dessverre medførte dette at jenta i magen var med på en fest før jeg visste jeg var gravid - etter en syklus hvor vi ikke hadde prøvd, og jeg ikke hadde styring på når eggløsning var (pga MA og utskrapning). Jeg er ikke superstressa over dette, men ville selvfølgelig ikke drukket om jeg visste. Alkoholen smakte ikke noe særlig den kvelden, så jeg ble aldri full - kanskje ikke tilfeldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har bestemt seg for å prøve å bli gravid så syns jeg man også bør kutte alkoholen.

Livet er faktisk helt ok uten, og av hensyn til et evt embryo og foster så mener jeg det er en selvfølge å droppe det. Og i hvertfall da når svangerskapet er planlagt.

Er svangerskapet helt overraskende så mener jeg ikke at man skal ha dårlig samvittighet hvis man har tatt en øl eller to, muligheten for at noe skal bli galt er jo relativt små. Men når man planlegger barn så kan man avstå alkohol for å være på den sikre siden.

Anonymous poster hash: 4b624...89f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver ikke på å få barn de dagene vi drikker og noen dager etterpå.

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av folkens. Unn deg ett glass eller to til neste IKM, og oppdager du at du er gravid da, ja, da er det bare slutte å drikke. Litt vin i i mellom EL og IKM er ikke megafarlig.

Anonymous poster hash: 18db3...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har bestemt seg for å prøve å bli gravid så syns jeg man også bør kutte alkoholen.

Livet er faktisk helt ok uten, og av hensyn til et evt embryo og foster så mener jeg det er en selvfølge å droppe det. Og i hvertfall da når svangerskapet er planlagt.

Er svangerskapet helt overraskende så mener jeg ikke at man skal ha dårlig samvittighet hvis man har tatt en øl eller to, muligheten for at noe skal bli galt er jo relativt små. Men når man planlegger barn så kan man avstå alkohol for å være på den sikre siden.

Anonymous poster hash: 4b624...89f

Og andre ganger kan det drøye ut i tid. Det kan ta noen år, faktisk. Drikk med måte, og fullstendig avholds etter positiv test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man har bestemt seg for å prøve å bli gravid så syns jeg man også bør kutte alkoholen.

Livet er faktisk helt ok uten, og av hensyn til et evt embryo og foster så mener jeg det er en selvfølge å droppe det. Og i hvertfall da når svangerskapet er planlagt.

Er svangerskapet helt overraskende så mener jeg ikke at man skal ha dårlig samvittighet hvis man har tatt en øl eller to, muligheten for at noe skal bli galt er jo relativt små. Men når man planlegger barn så kan man avstå alkohol for å være på den sikre siden.

Anonymous poster hash: 4b624...89f

Vi brukte 1,5 år på å oppnå graviditet. Og det var fordi vi kunne benytte privat ivf. Hadde jeg vært 34, ville det her vært 1 år før henvisning, mange måneders ventetid til gynekolog og mellom undersøkelser, 8 mnd ventetid til 1. samtale på sykehuset, og deretter kanskje ytterligere 2-3 mnd før oppstart av behandling.

Det er ikke bare det å avstå fra alkohol. Det er alle som da tror du er gravid, når temaet er så privat og sårt. Det er alle de andre hensynene til Toxo og listeria, som jeg er mye mer redd for enn 1-2 glass vin. Drikker du over 4 kopper kaffe daglig, dobles risiko for abort. Fars røykestatus ved unnfangelse påvirker barnets helse. Og så videre og så videre. Å leve som gravid i måned etter måned, øker belastningen med å være ufrivillig barnløs. Og den var høy i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...