Gå til innhold

Gravid etter p-piller, er det håp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har prøvd å bli gravid i akkurat ett år. Det vil si, sluttet på p-piller i desember 2013. Syklus er så og si tilbake som normalt, den er bare veldig lang, men det er den jevnt over. Gikk på piller i 5-6 år sammenhengende.

Lever sunt, er aktiv og har jevnt over mye sex. Vi er begge i 20-årene. Lar ikke prøvingen gå utover livet, stresser ikke med det, men nå begynner jeg å bli lei av å vente :( Har vært hos gynekolog og sjekket, ingenting i veien, heller ingen virus/bakterier eller noe sånt som kan ødelegge.

Vil ikke høre "åh, hos meg tok det bare en måned etter ppille slutt", men har du vært/er i samme situasjon, evnt blitt naturlig gravid etter 1-2 år uten mer utredning? Vil høre deres erfaringer..

Hilsen ei som mister trua på at dette går:(

Anonymous poster hash: 71ea0...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Hos oss tok det nesten to år etter p pille slutt. Var til utredning, ingenting galt hverken med meg eller mannen. Noen ganger tar det bare lang tid, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å bli gravid i akkurat ett år. Det vil si, sluttet på p-piller i desember 2013. Syklus er så og si tilbake som normalt, den er bare veldig lang, men det er den jevnt over. Gikk på piller i 5-6 år sammenhengende.

Lever sunt, er aktiv og har jevnt over mye sex. Vi er begge i 20-årene. Lar ikke prøvingen gå utover livet, stresser ikke med det, men nå begynner jeg å bli lei av å vente :( Har vært hos gynekolog og sjekket, ingenting i veien, heller ingen virus/bakterier eller noe sånt som kan ødelegge.

Vil ikke høre "åh, hos meg tok det bare en måned etter ppille slutt", men har du vært/er i samme situasjon, evnt blitt naturlig gravid etter 1-2 år uten mer utredning? Vil høre deres erfaringer..

Hilsen ei som mister trua på at dette går:(

Anonymous poster hash: 71ea0...7c0

Hvor lang er syklus da?

Anonymous poster hash: dfc87...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er akkurat som jeg skulle skrevet dette innlegget selv! Vi har prøvd å blitt gravide lenge nå, og jeg også føler at det ikke går:/ Jeg har vært hos gynekolog men alt er normalt. Vi tenker nå at neste sted er at mannen min blir sjekket. Det er først nå at syklusen har blitt regelmessig, så jeg har et lite håp om at kanskje det skal klaffe nå. Hva er syklusen din nå? Jeg fikk beskjed om at ved regelmessig mens blir det lettere.

Man føler at det aldri går, men man har jo hørt ved tilfeller at det bare tar litt tid for noen :)



Anonymous poster hash: 32938...a0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke har fått det til i løpet av et år har dere krav på utredning. Det er greit og enkelt å starte med mannen.



Anonymous poster hash: 6e31f...595
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følger du syklus med temping og el-tester da, så du vet om/når du har eggløsning? Eller har gynekologen sjekket at du faktisk har eggløsning? Dere har også krav på utredning etter ett år, bare gå til fastlegen å forklar. Noen ganger er bare den henvisningen nok til at man slapper av og blir gravid ;) Må selv antagelig avbestille en time for utredning i januar, da det første som skjedde etter henvisningen var at spiren satt ;)



Anonymous poster hash: 8644a...fd2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...