Gå til innhold

frustert over fastlegen min


vinterspire

Anbefalte innlegg

jeg mistet for 3 gang idag. legen gjorde ingenting, han bare konsanterte at dette var en SA... jeg visste jo at noe var på fere da jeg testet postivt igår spottet og idag på morgen fosset det og med smerter. så ga det seg med smerter og blødde mindre og utpå dagen fosset det og kom masse klumper. det var rett etter jeg var hos legen. vi har prøvd en stund også. vært prøvere over ett år og har siden da hatt 2SA og før der igjen mistet vi en engel, men mellom her har vi ett barn så det har jo gått bra en gang. gynokologen sier jeg har krav på utredning for habituell abort siden jeg har mistet 3 ganger selv om jeg har ett barn mellom der. skal til gynokolog på tirsdag, men når jeg tok dette opp med fastlegen idag sa han bare at jeg var ung og at hormonene mine var fine. greit nok det, men jeg har krav på utredning hvorfor dette skjer og dette har skjedd veldig tett oppå hverandre også. hadde sist SA i august og nå denne. han vil heller ikke henvise for barnløshet for før vi mistet hadde det gått 1 år før vi i det hele tatt klarte noe.
>
> flere som har vært bort i at legen ikke henviser videre? synes dette er helt på trynet av legen min at han ikke tar meg på alvor og bare sender meg hjem uten noe som helst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist at han ikke tar deg alvorlig. Ville bestillt en ny time og lagt det frem på ny. Hvis han ikke da heller forstår det så ville jeg vurdert å bytte fastlege.

Anonymous poster hash: 0eb00...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at han ikke tar deg alvorlig. Ville bestillt en ny time og lagt det frem på ny. Hvis han ikke da heller forstår det så ville jeg vurdert å bytte fastlege.

Anonymous poster hash: 0eb00...71f

hørt om at mange fastleger ikke tar oss "unge" seriøst. sist jeg var hos han tok en masse hormonprøver men sendte meg ikke videre da heller. han er jo flink lege på andre måter så dette er så synd :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørt om at mange fastleger ikke tar oss "unge" seriøst. sist jeg var hos han tok en masse hormonprøver men sendte meg ikke videre da heller. han er jo flink lege på andre måter så dette er så synd :/

Du kan ikke spør om gynekologen kan ordne det?

Anonymous poster hash: 0eb00...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke spør om gynekologen kan ordne det?

Anonymous poster hash: 0eb00...71f

tenkte jeg skulle spørre henne om henne kan ta det selv om det er privat så får det ikke hjelpe :) orker ikke miste en gang til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle spørre henne om henne kan ta det selv om det er privat så får det ikke hjelpe :) orker ikke miste en gang til

Gynekologen kan henvise. Fastlegen har antagelig ikke peiling på hva utredning for habituell abort innebærer, kommentaren om at det ikke er nødvendig fordi hormonene dine er fine tyder ikke akkurat på at han har full oversikt... Det er jo også en spesialistoppgave, men sa må han jo sende videre. Jeg har lest at man må ha 3 sa uten levendefødt imellom for å ha krav på utredning her inne, og har hørt det samme fra en gynekolog, men vet ikke hva som stemmer. Kanskje regelverket tolkes ulikt. Håper dere får hjelp i hvertfall, det høres veldig leit ut å miste flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gynekologen kan henvise. Fastlegen har antagelig ikke peiling på hva utredning for habituell abort innebærer, kommentaren om at det ikke er nødvendig fordi hormonene dine er fine tyder ikke akkurat på at han har full oversikt... Det er jo også en spesialistoppgave, men sa må han jo sende videre. Jeg har lest at man må ha 3 sa uten levendefødt imellom for å ha krav på utredning her inne, og har hørt det samme fra en gynekolog, men vet ikke hva som stemmer. Kanskje regelverket tolkes ulikt. Håper dere får hjelp i hvertfall, det høres veldig leit ut å miste flere ganger.

å så bra at gyn kan henvise for føler han bare overser meg og er en drittsekk da... ikke sant :o dumme lege! gikk derfra med en klump i magen! siden vi har prøvd så lenge som vi har og har en senabort før det barnet vi har så tar de oss mer på alvor ang dette i det private og legen skal egentlig sende oss videre også pga dette. blir så frustert. for han er kjempe flink lege ellers....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik lege bør rapporteres til fylkeslegen. Fortell at du opplever å ikke få den hjelpen du har krav på, og nytt fastlege.

Anonymous poster hash: 1216f...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik lege bør rapporteres til fylkeslegen. Fortell at du opplever å ikke få den hjelpen du har krav på, og nytt fastlege.

Anonymous poster hash: 1216f...138

hvordan rapoterer jeg til fylkeslegen? skal bytte fastlege, men får ikke ny før nyttår pga disse ordningene da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan rapoterer jeg til fylkeslegen? skal bytte fastlege, men får ikke ny før nyttår pga disse ordningene da

Det gjøres hos fylkesmannen. Søk fylkesmannen og fylket du bor i finner du nettsiden til fylkesmannen.

Anonymous poster hash: 1216f...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdatering:
jeg fikk komme til gyn og hun skal ta en haug med blodprøver av meg og sambo om 7 uker :) skal og få progestron og blodfortyende ved neste EL :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...