Gå til innhold

Vil gifte seg med meg etter jeg blir gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten vil at vi skal bli prøvere og når vi finner ut at jeg er gravid, så skal han gifte seg med meg. Dette ble sagt på en fin romantisk måte, nesten som en frieri. Jeg måtte tenke meg om. Spurte om dette var mer frieri enn tilbud å starte prøving (dette diskuterte vi litt tidligere). Han sa det ikke var frieri. Han setter egentlig ikke pris på giftemål og bryllup, men skal selvfølgelig støtte meg og bli gift (lite borgerlig seremoni).

Jeg spurte om vi kan samle dokumentene samtidig med prøving og det ville han ikke. For det er ikke giftemålet som er meningen, men neste stadiet i forholdet. Et par med barn er en familie for ham. Et gift par uten barn er en familie for meg, men ikke for ham...

Hva tenker dere om saken?

Vi er 31 og 35. To år sammen, ingen barn fra før.



Anonymous poster hash: 01c41...517
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil gifte meg før barn, og det er jeg klar på. Jeg mener det er en viktig ramme rundt familien.

Ser overhodet ikke poenget med å ville gifte seg, men utsette til du faktisk er gravid..jeg ville mistenkt at han ville forsikre seg om at jeg er i stand til å få barn før han giftet seg med meg...

Dette er noe du må finne ut av, det er vel ikke noen fasit. Det virker som om dere har ulike ideer om hva en familie er, og det er jo ting man helst skal finne ut av for man blir "seriøse".



Anonymous poster hash: e649b...955
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ser vel giftemål mer som en juridisk greie for å sikkre rettigheter, arv etc og dermed at det ikke er nødvendig før dere får barn. Noen ser på ekteskapet slik, andre mener man bør være gift før man får barn. Det hele kommer jo ann på hva man legger i giftemålet.

Anonymous poster hash: f24df...987

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet egentlig? Da kan dere jo gifte dere når du har fått positiv test. Når dere uansett skal gjøre det helt enkelt og lite, krever det jo ikke noe særlig planlegging osv.

Anonymous poster hash: 653ab...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet egentlig? Da kan dere jo gifte dere når du har fått positiv test. Når dere uansett skal gjøre det helt enkelt og lite, krever det jo ikke noe særlig planlegging osv.

Anonymous poster hash: 653ab...f4b

Det er det som er planen. Jeg mener ikke det er et problem, bare litt uvant å bli "fridd til" med en slik forslag.

TS

Anonymous poster hash: 01c41...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Det er det som er planen. Jeg mener ikke det er et problem, bare litt uvant å bli "fridd til" med en slik forslag.

TS

Anonymous poster hash: 01c41...517

Hvor mange ganger har du blitt fridd til? :fnise:

Som noen er inne på over her, så kommer det helt an på hvordan man ser på ekteskapet. Han har jo sagt at han ikke har fridd til deg. Kan dere ikke bare bli enige om at dere gifter dere når dere har en positiv test? Kjenner flere par som har blitt enige heller enn den ene har fridd til den andre. De er verken mer eller mindre lykkelige enn par der det har vært ned på kne og "full pakke".

Han sier jo at han vil stifte familie med deg og love deg troskap inn i evigheten - er det ikke det som er det viktigste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten vil at vi skal bli prøvere og når vi finner ut at jeg er gravid, så skal han gifte seg med meg. Dette ble sagt på en fin romantisk måte, nesten som en frieri. Jeg måtte tenke meg om. Spurte om dette var mer frieri enn tilbud å starte prøving (dette diskuterte vi litt tidligere). Han sa det ikke var frieri. Han setter egentlig ikke pris på giftemål og bryllup, men skal selvfølgelig støtte meg og bli gift (lite borgerlig seremoni).

Jeg spurte om vi kan samle dokumentene samtidig med prøving og det ville han ikke. For det er ikke giftemålet som er meningen, men neste stadiet i forholdet. Et par med barn er en familie for ham. Et gift par uten barn er en familie for meg, men ikke for ham...

Hva tenker dere om saken?

Vi er 31 og 35. To år sammen, ingen barn fra før.

Anonymous poster hash: 01c41...517

Hvis han uansett vil gifte seg etter du blir gravid, så hadde jeg sagt at jeg vil være gift før jeg blir gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville selv gjerne være gift før vi startet prøvingen. Ville vite så sikkert som mulig (aldri noen garanti!!) at jeg var med rett mann og at barnet vil ha en pappa som vil være sammen med meg uansett. Ikke bare fordi vi fikk barn... Så, giftet oss først, deretter kunne vi starte famiie :)



Anonymous poster hash: 90834...ae9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke bare bli enige om at dere gifter dere når dere har en positiv test? Kjenner flere par som har blitt enige heller enn den ene har fridd til den andre. De er verken mer eller mindre lykkelige enn par der det har vært ned på kne og "full pakke".

Poenget er jo at hun sikkert lurer på hvorfor de må vente og hvorfor hun må teste positivt for at de skal gifte seg? Vet han at hun er den rette, de skal stifte familie og han vil ha ekteskap, er det jo ingen grunn overhodet til å vente.

Anonymous poster hash: e649b...955

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 18 Dec 2014 - 16:31, said:

Poenget er jo at hun sikkert lurer på hvorfor de må vente og hvorfor hun må teste positivt for at de skal gifte seg? Vet han at hun er den rette, de skal stifte familie og han vil ha ekteskap, er det jo ingen grunn overhodet til å vente.

Anonymous poster hash: e649b...955

TS her.

Delvis riktig. Men han sa ikke at jeg MÅ teste positiv test FOR AT vi skal gifte oss. Ha sa han vil stifte familien med meg og siden det tar tid å bli gravide, så kan vi like godt starte prøving nå. Når vi finner ut at vi venter barn, så kan vi ordne alt med papirene før barnet blir født.

Det som er forvirrende er at han ikke har behovet for å bli gift først og så tenke på barn. For han er vi familie når vi får barn. For meg er vi familie når vi er gifte, selv om vi ikke har barn ennå. Han er vel bare alt for moderne og jeg -- alt for gammeldags.

Anonymous poster hash: 77111...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv test ja... Enn om det skjer noe som gjør at barnet ikke blir til likevel? Spontanabort, alvorlig sykdom, dødfødsel e.l. Om papirene er klare da, blir giftemålet avlyst? Jeg ville funnet ut nøyaktig hvorfor han setter disse premissene, og hva han gjør i en situasjon slik jeg skisserte over.

Anonymous poster hash: fb1ed...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ser ikke poenget med å ikke kunne gifte seg med deg før du blir gravid.. Må du bli gravid for å "bevise" at du er noe å gifte deg med? Hvis han vil ha barn med deg så burde han ville gifte seg med deg og. Hva om det viser seg at dere ikke kan få barn da? Synes noen mennesker har så rare krav nå til dags.. Du er ikke tilfeldigvis den stakkars dama som ikke fikk feire jul med svigers før hun ga dem et barnebarn?? :fnise:



Anonymous poster hash: 669e8...c36
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger har du blitt fridd til? :fnise:

Som noen er inne på over her, så kommer det helt an på hvordan man ser på ekteskapet. Han har jo sagt at han ikke har fridd til deg. Kan dere ikke bare bli enige om at dere gifter dere når dere har en positiv test? Kjenner flere par som har blitt enige heller enn den ene har fridd til den andre. De er verken mer eller mindre lykkelige enn par der det har vært ned på kne og "full pakke".

Han sier jo at han vil stifte familie med deg og love deg troskap inn i evigheten - er det ikke det som er det viktigste?

Her lovet barnefar det samme, stifte familie, et fint bryllup, men da jeg ble gravid, snudde han seg vekk og sagt at han lovet ingenting. Nå er jeg alenemamma. Damer, ikke tro på alt hva menn sier....

Anonymous poster hash: e42dc...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lovet barnefar det samme, stifte familie, et fint bryllup, men da jeg ble gravid, snudde han seg vekk og sagt at han lovet ingenting. Nå er jeg alenemamma. Damer, ikke tro på alt hva menn sier....

Anonymous poster hash: e42dc...10d

Menn kan snu seg uansett om de er gifte eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Menn kan snu seg uansett om de er gifte eller ikke.

Helt enig, men litt stabilitet i form av et ekteskap er garantert i begynnelsen av samlivet, særlig når dame er gravid og barseltid. Det er ganske få gifte menn som forlater dama si i den vanskelige perioden. Først gift dere, så planlegg barn...

Anonymous poster hash: e42dc...10d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn kan snu seg uansett om de er gifte eller ikke.

Det er langt mer komplisert å skille seg enn å bare gå fra hverandre. Alle vet det, og nettopp derfor er terskelen høyere for å gifte seg enn for å bli samboer med noen.

TS, du er ikke "gammeldags", ditt ståsted er det normale. Jeg hadde sagt ekteskap og deretter barn.

Anonymous poster hash: e649b...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...