Gå til innhold

Eggløsning på onsdag, alkohol på lørdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Solstråla88

Nei, det vet man ikke. Ikke før det kan påvises ved en test. Det man vet er at det er en mulighet for at et befruktet egg kan feste seg, akkurat som ved vanlig prøving. Jeg synes heller ikke å droppe alkohol er å dette livet på vent, men det er meg.

Anonymous poster hash: af618...c96

For noen så er det det. Synes man skal leve som normalt til positiv test. Hadde jeg skulle bært avholds i de to årene vi prøvde hadde livet vært kjipt,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi prøvde også i to år. Det ville ikke falt meg inn å drikke de dagene jeg visste det kunne hende jeg var blitt gravid, uansett hvor usannsynlig det etter hvert ble. Jeg tenkte som så at jeg ikke skulle gjøre sannsynligheten for at det eventuelt skulle gå galt større enn de allerede var hvis det mot formodning skulle klaffe denne gangen. For meg var det virkelig ikke et stort offer - det var verdt det.

That said, folk må jo føle på hva de selv føler er riktig. Det kommer ikke noe moral- eller alkoholpoliti for fulle sirener dersom man velger å ta seg et glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg levde akkurat som før. Orket ikke å henge meg opp i "om" jeg skulle bli gravid. Tanken på å sette hele livet på hold måned etter måned kanskje år etter år ga meg avsmak fra hele greien.

Vi tok det helt med ro og stresset ikke, selv om det selvsagt var kjipt at vi ikke ble gravide etter sa i starten av året. Svirret noen tanker om kanskje jeg ikke ville bli gravid igjen, men visste også at å stresse rundt det iallefall ikke ville hjelpe på situasjonen.

Vi hadde ikke noe særlig mer sex rundt EL heller. Vi hadde oss jevnt og tok det knusende med ro.

Bang så ble jeg gravid igjen. Midt oppi en heftig periode med mye alkohol og julebord. Stoppet øyeblikkelig med alkohol. Eneste jeg gjorde i forkant var å ta det Gravid kosttilskuddet som selges på apoteket.

Jeg har mentaliteten: er det ment at jeg skal bli gravid så blir jeg gravid. Hjelper uansett ikke å stresse rundt det og stoppe å leve.

Endret av me2u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vet man ikke. Ikke før det kan påvises ved en test. Det man vet er at det er en mulighet for at et befruktet egg kan feste seg, akkurat som ved vanlig prøving. Jeg synes heller ikke å droppe alkohol er å dette livet på vent, men det er meg.

Anonymous poster hash: af618...c96

Du får se embryoet før de setter det inn, og de sjekker kateteret etter innsett, så jo, man vet at det er der;-) Man vet selvsagt ikke om det fester seg, men man vil ikke ha alkohol i kroppsvæskene på de sårbare dagene. En vanlig prøvemåned vet man ikke om det skjer noen befruktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får se embryoet før de setter det inn, og de sjekker kateteret etter innsett, så jo, man vet at det er der;-) Man vet selvsagt ikke om det fester seg, men man vil ikke ha alkohol i kroppsvæskene på de sårbare dagene. En vanlig prøvemåned vet man ikke om det skjer noen befruktning.

Nei, med for de flest ferske par vil det skje en befruktning. I alle fall de fleste månedene, dersom man har sex på rett tidspunkt. Den mest kritiske fasen er jo utviklingen etter sammensmeltning og hvorvidt egget klarer å feste seg.

Anonymous poster hash: af618...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, med for de flest ferske par vil det skje en befruktning. I alle fall de fleste månedene, dersom man har sex på rett tidspunkt. Den mest kritiske fasen er jo utviklingen etter sammensmeltning og hvorvidt egget klarer å feste seg. Anonymous poster hash: af618...c96

Skal selvfølgelig stå friske, ikke ferske.

Anonymous poster hash: af618...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man setter da vel ikke livet på vent fordi om man dropper alkohol mellom eggløsning og IKM. Hvis jeg var i den situasjonen at jeg ønsket barn og det viste seg at tiden gikk og det var vanskelig å få til, ville jeg da hvertfall tenkt at jeg ville gjort absolutt alt jeg kunne for å legge forholdene best mulig til rette i håp om at det skulle klaffe.

Er litt overrasket over at det er så mange som svarer at de drakk etter eggløsning mens de var aktive prøvere, men folk får jo gjøre som de vil selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Man setter da vel ikke livet på vent fordi om man dropper alkohol mellom eggløsning og IKM. Hvis jeg var i den situasjonen at jeg ønsket barn og det viste seg at tiden gikk og det var vanskelig å få til, ville jeg da hvertfall tenkt at jeg ville gjort absolutt alt jeg kunne for å legge forholdene best mulig til rette i håp om at det skulle klaffe.

Er litt overrasket over at det er så mange som svarer at de drakk etter eggløsning mens de var aktive prøvere, men folk får jo gjøre som de vil selv.

Om det var meg du tenkte på så deakk jeg veldig lite i prøvetiden. Men, jeg har full forståelse for de som vil ta seg et glass vin eller to på julebord.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at de beste er å holde seg borte fra alkohol i 3 mnd i forveien.

Minimunkrav for kvinner er 1 uke før EL og 2 uker etter. Altså, hun kan drikke bare under mensen.

Men bør ikke "levere sæden" de neste 3 dagene etter de har drukket.

Men som sagt, det beste er å være avholds i mange mnd før.



Anonymous poster hash: fb1d8...f01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt en prøver nå og hverken jeg eller mannen skal drikke under prøving. Slutte å drikke og røyke og begynne å ta vitaminer er viktig for begge.

Anonymous poster hash: 28ac1...c0d

Altså, hver sin "greie", men synes dette er litt i overkant hysterisk?

Tror det beste rådet jeg har hørt, er å leve "normalt" og ta det "som det kommer".. Stress fører sjelden noe godt med seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest at de beste er å holde seg borte fra alkohol i 3 mnd i forveien.

Minimunkrav for kvinner er 1 uke før EL og 2 uker etter. Altså, hun kan drikke bare under mensen.

Men bør ikke "levere sæden" de neste 3 dagene etter de har drukket.

Men som sagt, det beste er å være avholds i mange mnd før.

Anonymous poster hash: fb1d8...f01

Det beste er å være avholds i mange mnd før?

Vær snill og utdyp.. Hvor henter du slikt svada? Greit man ikke skal drikke når man er gravid, men får da være måte på? :fnise::fnise::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å være avholds i mange mnd før?

Vær snill og utdyp.. Hvor henter du slikt svada? Greit man ikke skal drikke når man er gravid, men får da være måte på? :fnise::fnise::fnise:

Eggmodningen tar 3 mnd, og kvaliteten på egget påvirkes av kjemien hos mor, som næringsstoffer, antioksydanter mm. Mange stoffer fra mor kan samles i væsken i eggposen som er under modning. Alkohol går gjennom cellemembraner og det vil sannsynlig være alkohol i væsken som egget "marineres" i. Det er ikke spesielt mye å le av. Sædproduksjon tar også flere måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggmodningen tar 3 mnd, og kvaliteten på egget påvirkes av kjemien hos mor, som næringsstoffer, antioksydanter mm. Mange stoffer fra mor kan samles i væsken i eggposen som er under modning. Alkohol går gjennom cellemembraner og det vil sannsynlig være alkohol i væsken som egget "marineres" i. Det er ikke spesielt mye å le av. Sædproduksjon tar også flere måneder.

Dette er jo greit, men likevel.. Er vel kanskje forbeholdt de som i utgangspunktet har problemer med å få barn da? Vil jeg anta?! Aldri hørt om andre bør holde seg avholds i måneder før..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Idja

Eggmodningen tar 3 mnd, og kvaliteten på egget påvirkes av kjemien hos mor, som næringsstoffer, antioksydanter mm. Mange stoffer fra mor kan samles i væsken i eggposen som er under modning. Alkohol går gjennom cellemembraner og det vil sannsynlig være alkohol i væsken som egget "marineres" i. Det er ikke spesielt mye å le av. Sædproduksjon tar også flere måneder.

Du må nesten komme med kilder på at alkohol er skadelig 3 måneder før, foreløpig ser det jo bare ut som spekulasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholen går i blodet, ikke i cellene og når fosteret er så lite eller ikke festet så deler det ikke noe med mora som kam skade det. Leste dette på lommelegen sine slder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholen går i blodet, ikke i cellene og når fosteret er så lite eller ikke festet så deler det ikke noe med mora som kam skade det. Leste dette på lommelegen sine slder.

Da tar lommelegen feil eller blir misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten komme med kilder på at alkohol er skadelig 3 måneder før, foreløpig ser det jo bare ut som spekulasjoner?

Jeg har lært om alkohol, ikke googlet det. Jeg kjenner ikke studier som tar for seg alkoholbruk før eggløsning. Men man vet at levevaner påvirker barnets helse, f.eks fars røykestatus ved unnfangelse. Den effekten er jo der før befruktning, altså svekkelse av kjønnscellene.

Alkoholskader ses når gravide bruker alkohol. De samme gravide vil vanligvis ha drukket før eggløsning også, slik at det er mulig at svekkelser starter allerede under modning. Som sagt har jeg aldri sett at dette har vært studert, men teoretisk mulighet for skade kan være tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...