Gå til innhold

Eggløsning på onsdag, alkohol på lørdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har eggløsning på onsdag/torsdag.

Normalt er jeg forsiktig med alkohol mellom el og ikm, spesielt siste uken før ikm.

Vi skal ha gjester på lørdag, og jeg har så lyst til å kose meg med litt god vin til maten..

Det blir da snakk om 2-3 dager etter el.

Egget er vel da ikke festet enda (mest sannsynlig hvertfall?), men er det fortsatt dumt å ta seg et par glass vin?

Det er IKKE snakk om fyll, men middagskos.

Anonymous poster hash: 0442d...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At egget ikke er festet betyr ingenting, alkohol påvirker alle kroppens celler. Det er sikkert ikke katastrofalt, men personlig hadde jeg droppet alkoholen.



Anonymous poster hash: af618...c96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde levd som vanlug, hvilket jeg også gjorde.

Anonymous poster hash: 0b7e0...c8b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres litt hysterisk ut å ikke ta seg et glass vin til mat i tilfelle man kan være gravid?



Anonymous poster hash: 5b394...c8c
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egget fester seg ikke før 7-10 dager etter el, så bare drikk du:)

Anonymous poster hash: 25e94...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig verdt det?

Anonymous poster hash: 81ed5...e0a

Tja si det. Vi har prøvd å nærmere ett år, og jeg prøver å ikke la det styre livet mitt. For meg innebærer en god middag vin, og denne gangen havnet middagen etter el.

Jeg tror jeg kommer til å ta meg et par glass :)

Anonymous poster hash: 0442d...6e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt en prøver nå og hverken jeg eller mannen skal drikke under prøving. Slutte å drikke og røyke og begynne å ta vitaminer er viktig for begge.



Anonymous poster hash: 28ac1...c0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt en prøver nå og hverken jeg eller mannen skal drikke under prøving. Slutte å drikke og røyke og begynne å ta vitaminer er viktig for begge.

Anonymous poster hash: 28ac1...c0d

Da blir man litt vel hysterisk spør du meg ar mannen ikke kan kose seg med litt alkohol en gang?

Sjeldent at det er behov for vitaminer osv også. Slutte å røyke er derimot naturlig.

Anonymous poster hash: 0442d...6e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SelinaKyle

Kan være lurt å ta folat hvis en prøver vøi gravid..

Men for å svare på TS' spm. Jeg drakk alkohol fredag-lørdag-søndag (ikke gullerot, men noen drinker pluss vin til maten) i forbindelse med cupfinalehelga i fjor. Var gravid da (2 uker på veg) uten å vite det. Har ikke gjort noe skade, og det gjør det sjeldent så tidlig i svangerskapet visstnok. Jeg ville levd som vanlig, Unn det litt vin du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde ikke gjort det. Det handler ikke om å være hysterisk, bare føre var. Man vet ikke hvor lite som skal til før det kan gjøre skade på fosteret. Og de som sier, "det gikk jo bra med min unge", vet jo virkelig ikke hva greia er. Det kan være lette konsentrasjonproblemer, litt lavere IQ osv. Ting man ikke tenker på/legger merke til, eller kan vite om skyldes alkohol. Men JEG ville aldri tatt den risikoen.

Skal ikke garantere at min innstilling ikke hadde endret seg dersom jeg måtte prøve i årevis. Men mannen legger jeg ingen restriksjoner på.

Anonymous poster hash: 68b68...65a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres litt hysterisk ut å ikke ta seg et glass vin til mat i tilfelle man kan være gravid?

Anonymous poster hash: 5b394...c8c

Synes du det? Ved IVF får man jo beskjed om å holde seg unna alkohol, hvorfor det tror du? Hvis det ikke har noe å si før egget er festet?

Anonymous poster hash: af618...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Synes du det? Ved IVF får man jo beskjed om å holde seg unna alkohol, hvorfor det tror du? Hvis det ikke har noe å si før egget er festet?

Anonymous poster hash: af618...c96

Med ivf så VET de jo at det er et bedruktet embryo der, ved vanlig prøving, som kan drøye kan man ikke tenke slik. Jeg satte iallefall ikke livet på vent bare fordi jeg var prøver.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ivf så VET de jo at det er et bedruktet embryo der, ved vanlig prøving, som kan drøye kan man ikke tenke slik. Jeg satte iallefall ikke livet på vent bare fordi jeg var prøver.

Nei, det vet man ikke. Ikke før det kan påvises ved en test. Det man vet er at det er en mulighet for at et befruktet egg kan feste seg, akkurat som ved vanlig prøving. Jeg synes heller ikke å droppe alkohol er å dette livet på vent, men det er meg.

Anonymous poster hash: af618...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...