Gå til innhold

Dong Quai med Damiana - erfaringer?


Poets

Anbefalte innlegg

Jeg har også troen - og selv om dette skulle være placebo, så er det viktigste at syklusen kommer tilbake :) en tar jo ikke DQ etter EL, altså ikke én dag av fosterets liv. Men jeg forstår veldig godt skeptikere i denne saken. Jeg leste selv mye om emnet og tok et valg om å prøve. Da bivirkningene slo meg, var det bare til å slutte ;) men verdt et forsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, da må det være en voldsom tilfeldighet at jeg verken har hatt mensmurringer eller andre symptomer på EL/TR på over 2 måneder, men at det plutselig starter et par dager etter start med DQ. For ikke å snakke om spottingen. Jeg velger å tro at DQ er skyldig i dette, om det er negativt eller positivt - det er det lengste jeg har kommet på over to måneder. Kall meg naiv, men foreløpig så har jeg troa på det.

Hei igjen! Hvordan går det med deg? Har du fått TR nå?? Jeg var så "heldig" å få den i går, søndag, uten bruk av noe for å fremskynde den. Bare etter 73 dager… Men herlighet så godt at den endelig kom, det var virkelig på tide!! Tålmodigheten har virkelig blitt satt på prøve denne syklusen... Endelig kan jeg se litt fremover, og håper selvsagt at det ikke tar like lang tid til den kommer igjen neste syklus! :) Håper din har kommet også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Hvordan går det med deg? Har du fått TR nå?? Jeg var så "heldig" å få den i går, søndag, uten bruk av noe for å fremskynde den. Bare etter 73 dager Men herlighet så godt at den endelig kom, det var virkelig på tide!! Tålmodigheten har virkelig blitt satt på prøve denne syklusen... Endelig kan jeg se litt fremover, og håper selvsagt at det ikke tar like lang tid til den kommer igjen neste syklus! :) Håper din har kommet også :)

Hei! Det er jo helt fantastisk - "gratulerer" sier jeg da! Misunner deg !! Her er det ingenting nytt... Er bare øm og småuggen i formen (minner om pms), og har småverk i begge sidene av livmoren. Føler noe er på gang, men vet ikke hva ;-/

lykke til videre, håper det klaffer for deg denne gang <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Hvordan går det med deg? Har du fått TR nå?? Jeg var så "heldig" å få den i går, søndag, uten bruk av noe for å fremskynde den. Bare etter 73 dager Men herlighet så godt at den endelig kom, det var virkelig på tide!! Tålmodigheten har virkelig blitt satt på prøve denne syklusen... Endelig kan jeg se litt fremover, og håper selvsagt at det ikke tar like lang tid til den kommer igjen neste syklus! :) Håper din har kommet også :)

Hvordan planlegger du å sjekke etter EL når du har så lange sykluser? :) *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det er jo helt fantastisk - "gratulerer" sier jeg da! Misunner deg !! Her er det ingenting nytt... Er bare øm og småuggen i formen (minner om pms), og har småverk i begge sidene av livmoren. Føler noe er på gang, men vet ikke hva ;-/

lykke til videre, håper det klaffer for deg denne gang <3

Åh, så kjedelig :( håper den kommer snart hos deg også!! Har du tatt noe mer EL-tester? Kanskje det er noe pågang der? Ikke lett å si, men håper ting går fremover for deg også snart <3 Takk for det, håper det blir en kortere syklus denne gangen! :)

Hvordan planlegger du å sjekke etter EL når du har så lange sykluser? :) *nysgjerrig*

Hehe. Helt ærlig, så vet jeg ikke! Tror jeg må begynne å ta EL-tester nå etterhvert, men vet liksom ikke når jeg bør begynne… Dette var jo bare min andre syklus etter pilleslutt, så jeg er liksom ikke så langt inni det enda. Første syklus var på 35 dager, og den andre nå var som sagt på 73. Helt håpløst :P Håper virkelig ikke at neste syklus blir like lang! Jeg vet jo det er helt normalt med mye kluss i starten etter pilleslutt, så jeg krysser fingrene for at det er det og ikke noe annet som gjør det ;) Håper bare den neste syklusen ikke blir like lang som denne, for jeg begynner snart å gå tom for tålmodighet :P Men man vet jo aldri, må nesten bare vente og se hvor lang tid det tar. Akkurat nå er jeg bare veldig glad for at mensen endelig kom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så kjedelig :( håper den kommer snart hos deg også!! Har du tatt noe mer EL-tester? Kanskje det er noe pågang der? Ikke lett å si, men håper ting går fremover for deg også snart <3 Takk for det, håper det blir en kortere syklus denne gangen! :)

Hehe. Helt ærlig, så vet jeg ikke! Tror jeg må begynne å ta EL-tester nå etterhvert, men vet liksom ikke når jeg bør begynne Dette var jo bare min andre syklus etter pilleslutt, så jeg er liksom ikke så langt inni det enda. Første syklus var på 35 dager, og den andre nå var som sagt på 73. Helt håpløst :P Håper virkelig ikke at neste syklus blir like lang! Jeg vet jo det er helt normalt med mye kluss i starten etter pilleslutt, så jeg krysser fingrene for at det er det og ikke noe annet som gjør det ;) Håper bare den neste syklusen ikke blir like lang som denne, for jeg begynner snart å gå tom for tålmodighet :P Men man vet jo aldri, må nesten bare vente og se hvor lang tid det tar. Akkurat nå er jeg bare veldig glad for at mensen endelig kom :)

Jeg tar jevnlig EL tester, spesielt i det siste, da det verker mye i nedre del av magen og fortsatt mye utflod.

Har bestilt time til legen min, mandag 29.12 - så får se hva hun sier!

Typisk at jeg faktisk får mensen før legetimen da, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar jevnlig EL tester, spesielt i det siste, da det verker mye i nedre del av magen og fortsatt mye utflod.

Har bestilt time til legen min, mandag 29.12 - så får se hva hun sier!

Typisk at jeg faktisk får mensen før legetimen da, hehe..

Ja, jeg tror jeg skal begynne med det også. Fikk en del i posten her en dag, så begynner vel å teste litt rundt mulige EL-tider for å se hvor lang tid det faktisk tar denne gangen. Men samtidig orker jeg ikke bli hysterisk og alt for opphengt i det :( men får ta det som det kommer!

Ja, jeg vurderte å dra til legen også, om det hadde gått enda lengre tid, men nå var jeg jo så heldig å få den endelig. Haha, det er typisk at den kommer før du skal til legen ja :P krysser jo fingrene for det sånn egentlig, er jo det som hadde vært det beste! Men får håpe hun har noe positivt å komme med dersom den skulle vente på seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvordan går det med dere? :)

Her går det greit tror jeg.. Er på dag 29 i syklusen siden sist mens, og begynner å bli veeldig spent på når mensen kommer igjen. Har ikke testet hyppig med EL-tester, bare litt innimellom hvor alle har vært negative, så jeg aner ikke hva jeg kan forvente fremover. Aner ikke når EL har vært (eller ikke vært), men jeg håper jo at mensen dukker opp snart. Tror ikke det har klaffet denne måneden, men man vet jo aldri!

Jeg har bare ikke orket å EL-teste rett og slett, jeg blir bare stressa av det, som ikke gjør hele saken noe lettere akkurat. Så jeg tar det litt som det kommer, prøver å slappe av og være tålmodig, og håper mensen kommer snart slik at jeg kan se tegn på en stabilisering av syklus.. Det er hvertfall håpet fremover! :) Enn hva med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det greit tror jeg.. Er på dag 29 i syklusen siden sist mens, og begynner å bli veeldig spent på når mensen kommer igjen. Har ikke testet hyppig med EL-tester, bare litt innimellom hvor alle har vært negative, så jeg aner ikke hva jeg kan forvente fremover. Aner ikke når EL har vært (eller ikke vært), men jeg håper jo at mensen dukker opp snart. Tror ikke det har klaffet denne måneden, men man vet jo aldri!

Jeg har bare ikke orket å EL-teste rett og slett, jeg blir bare stressa av det, som ikke gjør hele saken noe lettere akkurat. Så jeg tar det litt som det kommer, prøver å slappe av og være tålmodig, og håper mensen kommer snart slik at jeg kan se tegn på en stabilisering av syklus.. Det er hvertfall håpet fremover! :) Enn hva med deg? :)

Ikke ofte en håper på slikt, men håper mensen kommer for deg snart så du kan få stabile sykluser og ha mindre å bekymre/stresse deg for :) jeg er helsig og har stabile sykluser, men har vært spent på dere her inne - ihverfall hvordan poets reagerer på dong quai :) også vil jeg ha dere med på laget så vi kan bli gravide på likt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ja!

Jeg har fortsatt ikke noe mens, dag 105 i syklus ca.. Dong Quai har jeg ikke tatt på en stund faktisk, da det ikke virket noe spesielt. Ingen bivirkninger heller da.. Men tenker jeg bruker dem igjen når jeg får mensen (for kortere syklus). 😊

Jeg var også hos legen i går, og ja - han nevna at jeg burde være tålmodig og vente til alt stabiliserer seg, men ble også henvist til sykehus på ultralyd (eller noe slikt) fordi jeg har mye vondt og mye unormal utflod - så det er jo bra!

Hva kan de egentlig finne ut ved en ultralyd ? (Utenom graviditet selvsagt)

Men kan de finne ut om man feks har PCO og slikt? Hmmmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ja!

Jeg har fortsatt ikke noe mens, dag 105 i syklus ca.. Dong Quai har jeg ikke tatt på en stund faktisk, da det ikke virket noe spesielt. Ingen bivirkninger heller da.. Men tenker jeg bruker dem igjen når jeg får mensen (for kortere syklus).

Jeg var også hos legen i går, og ja - han nevna at jeg burde være tålmodig og vente til alt stabiliserer seg, men ble også henvist til sykehus på ultralyd (eller noe slikt) fordi jeg har mye vondt og mye unormal utflod - så det er jo bra!

Hva kan de egentlig finne ut ved en ultralyd ? (Utenom graviditet selvsagt)

Men kan de finne ut om man feks har PCO og slikt? Hmmmmm..

Huff… Så kjedelig at den fremdeles ikke har kommet! Så håpløst :-(

Jeg aner ikke hva de kan finne ut. Jeg har vært hos gynekolog tidligere og hatt innvendig ultralyd fordi jeg hadde smerter i underlivet ved livmor området, men dette er kanskje 1,5 år siden eller mer, da jeg gikk på pillen og ikke i sammenheng med at jeg var prøver. Da fant han ut at eggposene var noe større enn normalt som kan være tegn på PCOS.

Jeg har hatt cyster på eggstokkene tidligere og hadde tegn på PCOS den gang, men han sa jeg ikke skulle bekymre meg før jeg eventuelt ville bli gravid, da skulle jeg heller komme tilbake. Jeg tenker jo selvsagt på dette hver dag med tanke på at jeg er klar for å bli gravid nå, men jeg vil gi det en sjans før jeg drar tilbake å tar det opp, jeg vil jo at det skal gå av seg selv og at jeg ikke faktisk har det… Han sa bare jeg hadde tegn til det, men at det ikke var noe hensikt å finne ut noe mer ytterligere den gang. Han ville heller ikke si at jeg hadde det, fordi jeg er normalvektig og mente derfor det mest sannsynlig ikke ville blir noe problem når tiden var inne for å prøve. For meg haster det ikke, jeg håper at kroppen stabiliserer seg fremover, og har egentlig ingen problem med å vente til det har gått ett år. Utrolig nok er det snart et halvt år siden jeg sluttet på pillen, og det er sykt å tenke på :O

Uansett, masse masse lykke til på sykehuset! Håper alt er fint <3

Endret av Mlmk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Så kjedelig at den fremdeles ikke har kommet! Så håpløst :-(

Jeg aner ikke hva de kan finne ut. Jeg har vært hos gynekolog tidligere og hatt innvendig ultralyd fordi jeg hadde smerter i underlivet ved livmor området, men dette er kanskje 1,5 år siden eller mer, da jeg gikk på pillen og ikke i sammenheng med at jeg var prøver. Da fant han ut at eggposene var noe større enn normalt som kan være tegn på PCOS.

Jeg har hatt cyster på eggstokkene tidligere og hadde tegn på PCOS den gang, men han sa jeg ikke skulle bekymre meg før jeg eventuelt ville bli gravid, da skulle jeg heller komme tilbake. Jeg tenker jo selvsagt på dette hver dag med tanke på at jeg er klar for å bli gravid nå, men jeg vil gi det en sjans før jeg drar tilbake å tar det opp, jeg vil jo at det skal gå av seg selv og at jeg ikke faktisk har det Han sa bare jeg hadde tegn til det, men at det ikke var noe hensikt å finne ut noe mer ytterligere den gang. Han ville heller ikke si at jeg hadde det, fordi jeg er normalvektig og mente derfor det mest sannsynlig ikke ville blir noe problem når tiden var inne for å prøve. For meg haster det ikke, jeg håper at kroppen stabiliserer seg fremover, og har egentlig ingen problem med å vente til det har gått ett år. Utrolig nok er det snart et halvt år siden jeg sluttet på pillen, og det er sykt å tenke på :O

Uansett, masse masse lykke til på sykehuset! Håper alt er fint <3

Tusen takk for svar! Såpass, jeg er redd jeg kan ha det jeg også...

Men jeg har noen gode nyheter! Sykehuset ringte allerede i dag (!!) (ble henvist på mandag). De sa de hadde satt en time til meg i mars, men at de hadde fått en avbestilling - så jeg får komme allerede inn i morgen!! Snakk om flaks! Tror jeg hadde gått på veggen om måtte ventet 2 mnd :o

Det er snakk om både indre og ytre UL, så blir spennende å se hva/om de ser noe 😊

Takk og lykke til videre til deg også <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar! Såpass, jeg er redd jeg kan ha det jeg også...

Men jeg har noen gode nyheter! Sykehuset ringte allerede i dag (!!) (ble henvist på mandag). De sa de hadde satt en time til meg i mars, men at de hadde fått en avbestilling - så jeg får komme allerede inn i morgen!! Snakk om flaks! Tror jeg hadde gått på veggen om måtte ventet 2 mnd :o

Det er snakk om både indre og ytre UL, så blir spennende å se hva/om de ser noe

Takk og lykke til videre til deg også <3

Ja, det er ikke noe kjekt å vite at man kanskje har det. Men om jeg faktisk har det må jeg bare ta det som det kommer og gjøre det beste ut av det. Heldigvis finnes det ting for å få i gang eggløsning dersom det skulle vise seg at man har det! Men den tid, den sorg. I mellomtiden håper jeg at ting stabiliserer seg og at det kanskje skjer noe på veien :D

Åh, men så bra at du fikk time så raskt!! Hadde jo vært kjedelig å få time om 2 mnd, spesielt når du har ventet så lenge på mensen allerede! Håper de finner ut av noe og at du ikke har PCO, men at kroppen bare bruker litt tid for å komme til gjengene igjen! Du må oppdatere oss når du vet noe mer, og masse lykke til i morgen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke noe kjekt å vite at man kanskje har det. Men om jeg faktisk har det må jeg bare ta det som det kommer og gjøre det beste ut av det. Heldigvis finnes det ting for å få i gang eggløsning dersom det skulle vise seg at man har det! Men den tid, den sorg. I mellomtiden håper jeg at ting stabiliserer seg og at det kanskje skjer noe på veien :D

Åh, men så bra at du fikk time så raskt!! Hadde jo vært kjedelig å få time om 2 mnd, spesielt når du har ventet så lenge på mensen allerede! Håper de finner ut av noe og at du ikke har PCO, men at kroppen bare bruker litt tid for å komme til gjengene igjen! Du må oppdatere oss når du vet noe mer, og masse lykke til i morgen <3

Da har jeg vært der og jammen fant de ut av noe.. Jeg har PCO :-/

Skal tilbake om 3 mnd - og dersom det ikke har skjedd noe, så skal jeg starte med noen medisiner. Og dersom jeg ila 6 mnd ikke blir gravid, er det snakk om operasjon :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært der og jammen fant de ut av noe.. Jeg har PCO :-/

Skal tilbake om 3 mnd - og dersom det ikke har skjedd noe, så skal jeg starte med noen medisiner. Og dersom jeg ila 6 mnd ikke blir gravid, er det snakk om operasjon :o

Neei, alvorlig? :O så utrolig kjipt!! :-( Håper det går veien likevel, alt er jo mulig! Men hvorfor er det snakk om operasjon? :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neei, alvorlig? :O så utrolig kjipt!! :-( Håper det går veien likevel, alt er jo mulig! Men hvorfor er det snakk om operasjon? :O

Nei, ikke så alvorlig tror jeg! Prøver å ta det med et smil - nå vet jeg iallefall at det er noe galt, istedet for å gå dag ut og dag inn med smerter og ingen mens og ikke vite hvorfor...

Han nevnte at dersom jeg begynner på medisiner i april, og jeg ikke blir gravid ila 6 mnds tid, skulle vi vurdere operasjon - han nevna noe om å fjerne noen av cystene osv. Sååå - men mindre jeg blir gravid ila de neste 9 mnd, så blir dt operasjon :o

Men jeg skal/ønsker å gjøre alt jeg kan for å bli gravid på egenhånd. Jeg har begynt og ta Krom og rene d-vitaminer + multivitaminer, og skal begynne og gå mye mer tur / mosjonere mer og prøve og spise mye sunnere enn jeg gjør!

Det hadde ikke vært noenting bedre enn om jeg hadde greid å bli gravid før jeg skal til gyno i april igjen!!😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke så alvorlig tror jeg! Prøver å ta det med et smil - nå vet jeg iallefall at det er noe galt, istedet for å gå dag ut og dag inn med smerter og ingen mens og ikke vite hvorfor...

Han nevnte at dersom jeg begynner på medisiner i april, og jeg ikke blir gravid ila 6 mnds tid, skulle vi vurdere operasjon - han nevna noe om å fjerne noen av cystene osv. Sååå - men mindre jeg blir gravid ila de neste 9 mnd, så blir dt operasjon :o

Men jeg skal/ønsker å gjøre alt jeg kan for å bli gravid på egenhånd. Jeg har begynt og ta Krom og rene d-vitaminer + multivitaminer, og skal begynne og gå mye mer tur / mosjonere mer og prøve og spise mye sunnere enn jeg gjør!

Det hadde ikke vært noenting bedre enn om jeg hadde greid å bli gravid før jeg skal til gyno i april igjen!!

Ååh, ja! Men da får vi krysse fingrene for at det går av seg selv :-D Og endringer i enkelte ting i hverdagen kan jo hjelpe ja! Håper det løser seg for deg og at tiden fremover blir litt bedre :-D Sa de forresten noe om å få i gang mensen? Eller har den kommet nå? :)

Uansett, masse lykke til i tiden fremover! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei hei!

ENDELIG kom TR i går - 130 dager siden forrige gang. Guuu så glad jeg er!

Derfor så begynte jeg på Dong quai igjen i dag, og håper EL kommer raskere denne syklusen 😃

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...