Gå til innhold

For oss som tar tempen


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Synes det ser ut som du har hatt EL ja:) Selv om charten svinger en del, er det absolutt en økning:) Og klart du skal være positiv - ikke noe poeng å ta sorger på forskudd.

Våknet av meg selv, halv syv på en fridag - ivrig på tempern når tom vekkerklokka blir unødvendig ;) Men, FF har omsider gått med på at jeg har hatt EL - 3dpo:) hurra!

Tror du at FF har riktig med 6 dpo, eller kaaan det være 10 dpo? :P

Haha, kjenner meg igjen :D Julaften hver dag! Hurra for 3 dpo :D Måtte tempen stige og stige.. og stige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, tror kanskje jeg ville tippet på 10dpo. mener å ha lest at man kan få en temperaturdipp etter EL, så da høres jo 10dpo ikke feil ut :) men ingen ekspert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere andre tempere :rolleyes:

Slik ser grafen min ut nå, er det noen som har noen formening om dere tenker EL er nært forestående? Vanligvis kommer den på dag 17 til 19 etter mensen, men nå føles det virkelig ut som den kommer lenge før! I dag er det dag 14 etter mensen, og kan ikke se å ha hatt EL så tidlig noen gang siden jeg startet å tempe for 1.5 år siden.. Men samtidig kan jo kroppen bli litt på tur rett etter en MA.. Noen teorier? :-)

Edit: Tenker at EL er nå snart pga slim som kom i dag. (Sorry detaljer)

post-74070-0-65660100-1416256343_thumb.j

Endret av j86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere andre tempere :rolleyes:

Slik ser grafen min ut nå, er det noen som har noen formening om dere tenker EL er nært forestående? Vanligvis kommer den på dag 17 til 19 etter mensen, men nå føles det virkelig ut som den kommer lenge før! I dag er det dag 14 etter mensen, og kan ikke se å ha hatt EL så tidlig noen gang siden jeg startet å tempe for 1.5 år siden.. Men samtidig kan jo kroppen bli litt på tur rett etter en MA.. Noen teorier? :-)

Edit: Tenker at EL er nå snart pga slim som kom i dag. (Sorry detaljer)

Med EL-slim og skikkelig lav østrogen-temperatur ser det lovende ut, ja! Det er som alltid umulig å være bankers sikker før i etterkant, men det er nok lurt å legge inn noen aksjer de nærmeste dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått TR, og jeg lurer: kan det være at jeg ikke fikk EL? Synes ikke tempen min spratt noe særlig opp, pluss fant ikke ELslim..

post-86233-0-19769800-1416433435_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått TR, og jeg lurer: kan det være at jeg ikke fikk EL? Synes ikke tempen min spratt noe særlig opp, pluss fant ikke ELslim..

Tempen trenger ikke gå så mye opp, og du har jevnt over høyere temperatur nå enn før EL. Så ja, tror absolutt du har hatt El :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

God morgen!

Hvordan går det med dere tempedamer? Jeg våknet til dalende temp med påfølgende tantebesøk i dag. Luktet lunta i går kveld, da tempen da var mye lavere enn den har vært de siste ukene. Starter med andre ord med blank chart i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen ja!

Åå så dumt da.. I det minste slipper en å lure på om g-testen stemmer eller ikke når en temper :D

Jeg er på cd11, en uke til EL. Idag gikk tempen opp 0,2- første "fjellformasjon" i grafen skal vel lages da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Hvordan går det med dere tempedamer? Jeg våknet til dalende temp med påfølgende tantebesøk i dag. Luktet lunta i går kveld, da tempen da var mye lavere enn den har vært de siste ukene. Starter med andre ord med blank chart i dag.

Det var kjipt. Men ny prøverperiode og nye muligheter, håper at det går bedre denne mnd! :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.. Må si jeg begynner å få litt troen denne perioden. Legger ved grafen, hva tenker dere om den? :-) Hadde en negativ test i går, har ikke testet i dag.. Planlegger en test i morgen tidlig igjen, da er de 9 DPO.

post-74070-0-92986800-1417285679_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.. Må si jeg begynner å få litt troen denne perioden. Legger ved grafen, hva tenker dere om den? :-) Hadde en negativ test i går, har ikke testet i dag.. Planlegger en test i morgen tidlig igjen, da er de 9 DPO.

Ser veldig lovende ut! Ser ut til at du har fått en ekstra tredje temperaturstigning! :) Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er spent på tempen de neste dagene :) også er kjære hjemme! Hurra :D

Oii, det kan bli spennende i morgen ja! Jeg trodde el hadde vært for en uke siden, har vært borte uten mulighet for temping i noen dager, men nå var den jammen lavere igjen + andre tegn på at el heller er nå. Man kan jo bli tullerusk av mindre, men heldigvis er både jeg og min kjære hjemme. Har forresten ekstremt sen el, er på CD 32 i dag :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå skal han reise imorgen. Krysser fingre for høyere temperatur i morgen, så slipper jeg å bekymre meg for om det klaffer eller ikke :)

Oi cd32 ja, håper din EL er på gang også da ;) men du har ihvertfall EL hver syklus eller? Har du tempet lenge? :)

Jeg forteller ikke kjære så mye om at EL kanskje er i nærheten, men jeg har innført pulekalender! Hahah han er da fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, nå skal han reise imorgen. Krysser fingre for høyere temperatur i morgen, så slipper jeg å bekymre meg for om det klaffer eller ikke :)

Oi cd32 ja, håper din EL er på gang også da ;) men du har ihvertfall EL hver syklus eller? Har du tempet lenge? :)

Jeg forteller ikke kjære så mye om at EL kanskje er i nærheten, men jeg har innført pulekalender! Hahah han er da fornøyd :D

Hahaha, herlig! Ja, det virker som at jeg har el i hver syklus, men de er som regel ganske lange - alt fra 35 dager og har vært helt opp mot 70. Så da er det like spennende hver gang, for jeg ahar aldri peiling på når jeg kan forvente el. Har tempet i snart et år (håpte å bruke det som prevansjon da, men det gikk ikke så bra gitt), men startet ikke med å tempe til samme tidspunkt for for et par mnd siden så føler ikke jeg kan stole på alt før den tid. Merket veldig stor forskjell da jeg startet å konsekvent tempe til samme tid enten det var fridag eller ei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, herlig! Ja, det virker som at jeg har el i hver syklus, men de er som regel ganske lange - alt fra 35 dager og har vært helt opp mot 70. Så da er det like spennende hver gang, for jeg ahar aldri peiling på når jeg kan forvente el. Har tempet i snart et år (håpte å bruke det som prevansjon da, men det gikk ikke så bra gitt), men startet ikke med å tempe til samme tidspunkt for for et par mnd siden så føler ikke jeg kan stole på alt før den tid. Merket veldig stor forskjell da jeg startet å konsekvent tempe til samme tid enten det var fridag eller ei ;)

Får håpe det klaffer nå da ;) må jo være slitsomt å vente på EL i 70 dager :o

Samtidig veldig tilfredsstillende å ta tempen hver dag så du har kontroll :)

Jeg startet nettopp selv å ta tempen 05.30 hver dag ;) ser også forskjell! Selv om jeg bare har èn syklus å sammenligne temp med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det klaffer nå da ;) må jo være slitsomt å vente på EL i 70 dager :o

Samtidig veldig tilfredsstillende å ta tempen hver dag så du har kontroll :)

Jeg startet nettopp selv å ta tempen 05.30 hver dag ;) ser også forskjell! Selv om jeg bare har èn syklus å sammenligne temp med ;)

Haha, ja det er det! Dette er faktisk første syklus vi prøver, så håper det ikke blir flere 70-dagers. Det er jo greit nok når man strengt tatt ikke "trenger" el, men kan tenke meg det ikke hadde vært noe stas å vente på så lenge for å få det til å klaffe.

Krysser fingrene for høy temp for oss begge i morgen tidlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja det er det! Dette er faktisk første syklus vi prøver, så håper det ikke blir flere 70-dagers. Det er jo greit nok når man strengt tatt ikke "trenger" el, men kan tenke meg det ikke hadde vært noe stas å vente på så lenge for å få det til å klaffe.

Krysser fingrene for høy temp for oss begge i morgen tidlig :D

Aaah sånn ja! Ja da er det jo kjempegreier med lange sykluser når du skal bruke temp som prevensjon ;) gi meg en utdate hvordan det går i morgen da ;) god (p/j)ulekveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...