Gå til innhold

For oss som tar tempen


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Kan godt være det finnes, men tenkte det kunne vært kjekt med en side å sammenligne trender/spørre om tips og råd, erfaringer osv :) jeg synes ihvertfall dette er like spennende hver dag!

Her er min kurve denne syklusen, kan ikke vente til å få målt tempen imorgen :)

post-86233-46424_thumb.jpg

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott initiativ:) akkurat startet med temping selv:)

Så gøy! :) hva bruker du å ta tempen med, har du også overloada med app'er til å føre trend? ;) føler meg gaal!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja - bruker tre apper ;) fertility friend, clue og kindara. Enn der? Jeg har kjøpt meg et enkelt termometer med to desimaler. Kjøpte det på en av disse billigtestnettsidene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg temper også. Bruker fertilityfriend, og fikk endelig første sikre eggløsning denne syklusen - hurra!

Så bra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er litt ny med temping og slik. Hvordan kan du se når man har eggløsning? Så på grafen din Ts, tempen går litt opp og ned åssen vet du når dagene er?:)

Endret av ulvemamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt ny med temping og slik. Hvordan kan du se når man har eggløsning? Så på grafen din Ts, tempen går litt opp og ned åssen vet du når dagene er? :)

Hvis man plotter temperaturene inn i fertilityfriend så vil man få en rød linje vannrett og loddrett når eggløsning påvises vha. økt temperatur. Slik som disse f.eks.: http://www.fertilityfriend.com/cg/index.php?du=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja - bruker tre apper ;) fertility friend, clue og kindara. Enn der? Jeg har kjøpt meg et enkelt termometer med to desimaler. Kjøpte det på en av disse billigtestnettsidene;)

Her brukes fertility friend og my days :) har kjøpt meg en rådyr Pearly, og angrer litt da jeg allikevel legger alt inn på appene mine :P sånn er det når en er ivrig og skal ha det første og beste med en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som tørr å tippe EL/ikke EL denne perioden? Hvis tempen fortsetter å stige, må den ikke gå litt kjappere opp? Og det er vel kanskje litt sent å få EL nå dersom ikm er om ei uke?

post-86233-0-52023900-1415301445_thumb.j

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som tørr å tippe EL/ikke EL denne perioden? Hvis tempen fortsetter å stige, må den ikke gå litt kjappere opp? Og det er vel kanskje litt sent å få EL nå dersom ikm er om ei uke?

Ser ikke ut som et typisk mønster med eggløsning dessverre. Temper du til ca. samme tid hver dag? Jeg merker VELDIG stor forskjell på når jeg temper tidlig (blir vekket av alarmen) og dersom jeg tar tempen etter at jeg har våknet av meg selv. Så nå har jeg på alarm til samme tid hver eneste dag ;)

Anonymous poster hash: 41ebc...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er sikkert et litt dumt spørsmål, men: hvorfor gjør man dette? Kan noen forklare for meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det her er sikkert et litt dumt spørsmål, men: hvorfor gjør man dette? Kan noen forklare for meg? :)

De prøver å finne eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som et typisk mønster med eggløsning dessverre. Temper du til ca. samme tid hver dag? Jeg merker VELDIG stor forskjell på når jeg temper tidlig (blir vekket av alarmen) og dersom jeg tar tempen etter at jeg har våknet av meg selv. Så nå har jeg på alarm til samme tid hver eneste dag ;)Anonymous poster hash: 41ebc...51e

Ikke dumt! Jeg går skiftarbeid, og må stå opp 05.20, som absolutt ikke er aktuelt når jeg har fri ;) så det er litt vanskelig, men tar tempen med en gang jeg våkner :) er ikke noe typisk EL nei :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er sikkert et litt dumt spørsmål, men: hvorfor gjør man dette? Kan noen forklare for meg? :)

Tempen stiger etter eggløsning. Måler man tempen daglig,vil man kunne se et mønster og sånn sett forutsi eggløsning senere. Og kombinerer man det med eggløsningstester og jakt på el-slim, så kan man også finne ut om man har 'truffet' med sengekosen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som tørr å tippe EL/ikke EL denne perioden? Hvis tempen fortsetter å stige, må den ikke gå litt kjappere opp? Og det er vel kanskje litt sent å få EL nå dersom ikm er om ei uke?

Har ikke holdt på med temping så lenge, så langt fra noen ekspert;) Men synes desverre ikke charten så langt ligner så veldig på mønsterchartene til fertility friend:(. Men min varierte også mye når jeg ikke tempet på samme tidspunkt. FF ombestemte seg ift eggløsning stadig vekk også. Denne syklusen har jeg målt på samme tidspunkt hver dag, og tempene er mye mer stabile nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke holdt på med temping så lenge, så langt fra noen ekspert;) Men synes desverre ikke charten så langt ligner så veldig på mønsterchartene til fertility friend:(. Men min varierte også mye når jeg ikke tempet på samme tidspunkt. FF ombestemte seg ift eggløsning stadig vekk også. Denne syklusen har jeg målt på samme tidspunkt hver dag, og tempene er mye mer stabile nå:)

Ja nå stabiliserte tempen seg idag, så da er håpet ute ;) Bente på tante da og få starta ny pp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som om EL ikke kom denne perioden. Litt smålei meg for det, og føler det er sykt lenge til neste sjanse.. Jeg har tenkt tanken "hva om jeg ikke har EL??" Men som vedlagt i bildet fra forrige syklus, startet jeg å tempe i slutten av syklusen, og tempen viste opp mot 36,9 pluss det var litt slim da i forhold til nå. Håper kroppen hoppet galant over EL og er klar til neste syklus. :)

kan stress gjøre at EL ikke skjer?

post-86233-0-34733800-1415390598_thumb.j

post-86233-0-57941400-1415390606_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt! Jeg går skiftarbeid, og må stå opp 05.20, som absolutt ikke er aktuelt når jeg har fri ;) så det er litt vanskelig, men tar tempen med en gang jeg våkner :) er ikke noe typisk EL nei :/

Du må tempe til samme tid hver morgen i en syklus om det skal ha noe for seg. Jeg jobber også turnus, og tempet kl 05 hver dag uansett om jeg skulle stå opp eller ikke. Det er jo bare å legge seg til å sove igjen etter at du har tempet om du ikke må opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...