Gå til innhold

Prøvere jul/vinter 14/15


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da har jeg tisset på en ClearBlue. Den viste svak positiv, men så svak at jeg er usikker på hva det betyr. Mulig det også er fordi jeg syns alt ble fryktelig skummelt, så jeg vil at den skal være svak.

Det er en tydelig kontur av streken som går loddrett, men den er i mine øyne kanskje mest gråaktig, den var uansett ikke synlig med det samme jeg tisset på pinnen, men har kommet mer fram.

I bruksanvisningen ligner den veldig på bilde A, som viser positiv, men svakt.

Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet og tisse på en pinne igjen om et par dager kanskje? Eller er det gunstig allerede i morgen?

Legg ut bilde :) ofte har en en tendens til å oppleve egne tester som så svake at de er negative, mens vi andre gjerne ser det mer tydelig av en eller annen grunn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg ut bilde :) ofte har en en tendens til å oppleve egne tester som så svake at de er negative, mens vi andre gjerne ser det mer tydelig av en eller annen grunn :fnise:

Det har seg sånn at jeg ikke klarte å vente til i morgen. Det har kvernet rundt i hodet hele dagen, så jeg dro til slutt på Joker for å kjøpe en RFSU-test.

Den viste tydelig positiv, og det på ettermiddagen. Streken var ikke til å ta feil av. Jeg er nå 19 dpo.

Så da er det vel kanskje ikke så mye mer å lure på? Men lurer på om jeg ikke skal trippelsjekke i morgen tidlig med min siste CB.

Herregud for et følelsesspekter som har utspilt seg i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg sånn at jeg ikke klarte å vente til i morgen. Det har kvernet rundt i hodet hele dagen, så jeg dro til slutt på Joker for å kjøpe en RFSU-test.

Den viste tydelig positiv, og det på ettermiddagen. Streken var ikke til å ta feil av. Jeg er nå 19 dpo.

Så da er det vel kanskje ikke så mye mer å lure på? Men lurer på om jeg ikke skal trippelsjekke i morgen tidlig med min siste CB.

Herregud for et følelsesspekter som har utspilt seg i dag.

Er nok ikke noe tvil nei :)

Gratulerer :nigo:

Endret av Saraby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her:) jeg 24 mannen 28. sluttet med piller oktober i fjor. Satt en spire i mai men mistet i uke 6:-(en dag over ikm men ingen mens og negativ test blææ håper det klaffer snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Henger meg på jeg også :)

Jeg er 23, mannen min 24. Vært sammen i 3,5 år og gift i litt over 1 år. Første gang vi prøver begge to. Skal gå ut p-pille brettet så starter vi :)

Spennende og følge med på alle dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med her :)
Har nettopp sluttet å ta p-piller så dette er kjempe spennende :D Jeg er 26 og samboer er 29. Vært sammen i 2.5 år. Jeg er sykepleier student, men kjenner at jeg ikke har lyst til å utsette det noe lengre nå:) Lykke til alle dere andre prøvere her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg takk altså bare såvidt å melde min ankomst i gruppa..

I dag trippelsjekket jeg med ClearBlue igjen. I går var den skikkelig svak, nesten så svak at jeg trodde det ikke var noe. Så tok jeg en på ettermiddagen, annen type, som viste positiv.

Og i dag tidlig var det definitivt ikke tvil. Krysset var stort, tydelig og blått.

Jeg er visst veldig fruktbar da tydeligvis. Ifølge kalkuleringer er termin på bryllupsdagen vår i juli. Så jada, sånn er det med den saken.

Jeg er 4+4 i dag. Så enda veldig tidlig, men en må jo bare håpe det går bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takk altså bare såvidt å melde min ankomst i gruppa..

I dag trippelsjekket jeg med ClearBlue igjen. I går var den skikkelig svak, nesten så svak at jeg trodde det ikke var noe. Så tok jeg en på ettermiddagen, annen type, som viste positiv.

Og i dag tidlig var det definitivt ikke tvil. Krysset var stort, tydelig og blått.

Jeg er visst veldig fruktbar da tydeligvis. Ifølge kalkuleringer er termin på bryllupsdagen vår i juli. Så jada, sånn er det med den saken.

Jeg er 4+4 i dag. Så enda veldig tidlig, men en må jo bare håpe det går bra.

Gratulerer! Sjekk ut termingruppa for juli/august da vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg den? :)

Under kategorien dagbok -> terminklubb -> juli/august -> skravletråd 2015 :) Skriv gjerne litt om deg selv i presentasjonstråden også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er prøver i foreløpig pp1, dag 35 i syklusen. Venter "tålmodig" på TR, da jeg kun har negative g-tester... Første barn! 😊 Gleder meg til fortsettelsen... Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er prøver i foreløpig pp1, dag 35 i syklusen. Venter "tålmodig" på TR, da jeg kun har negative g-tester... Første barn! 😊 Gleder meg til fortsettelsen... Lykke til alle sammen!

Er forresten 20 år, og sambo er 25 :) Foreløpig prøver vi å "ta det som det kommer".. Selv om jeg er litt opphengt i når EL og TR skal være, he he 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er et par, litt over 30, som har 1 barn fra før. Ble gravid på 1PP med h*n.
Er nå i 7 PP og det har ikke skjedd noe enda...

Tok en test i dag tidlig (11 DPO, strimmeltest), og syntes jeg kunne skimte noe, når jeg holdt det mot lyset, men huff, vil ikke "håpe" noe :sjokkert: Mannen min kunne ikke se noe...Skal begynne med pergokur hvis det ikke skjer noe denne måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom TR igjen :( På den antatte dagen heldigvis! Så virker som syklusen er stabil i det minste (bank i bordet)! Får vel bare lade opp til neste periode og krysse fingrene for at det sitter da! :)

Anonymous poster hash: ad915...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg går ut brettet med p-piller (tomt til søndag 😰) så setter vi i gang! Jeg er 23 og samboer er 25. Super spent! Føles fortsatt litt uvirkelig ut 😁 første for oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slutta på p-pillene i august, men pga begge har reisejobber, teller jeg kun de pp vi har hatt sjans til å klaffe :) er da i pp1, er 8 dpo og prøver å ikke være for oppspilt på symptomer som gass i magen og murringer :P jeg er 25, samboer 28. Vært sammen 9 år og ble forlovet i sommer.

Håper alle får noe å glede seg over i juletidene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg er ny i dette "forumgamet", men føler jeg ikke er så ny i "prøvegamet" (selv om det er mange som har prøvd mye lengre enn oss).

Jeg og samboeren min (begge 27) har vært sammen i ti år, og jeg sluttet på p-piller oktober i fjor(har gått på det i 9 år). Gikk langt og lenge før jeg fikk mensen og hadde kun mensen en gang fra oktober til mars. Kontaktet derfor legen min i mars, og ble henvist til gynekolog hvor jeg var første gang i mai. Det ble fort konstatert at det ikke er noe "gale" i form av noen diagnoser med hverken han eller meg, men jeg har bare ikke eggløsning av en eller annen grunn. Har siden mai vært gjennom to kurer med Femar og er nå på runde to med dobbel Pergotime kur og krysser fingre og tær.

Jeg ser det er mange som anbefaler at man slutter på p-piller gjerne litt før man egentlig hadde tenkt å starte prøvingen. Det er jeg forsåvidt enig i, men det er mest fordi jeg har den erfaringen jeg har. Det er jo mange som blir gravide på PP1, og hadde i utgangpunktet ikke tenkt å bli gravid da. Så det er bare lurt å tenke litt igjennom dette før man slutter på prevensjon før tiden :) Jeg har hatt et ønske om å starte prøvingen i mange år, men vi har latt vær på grunn av at samboeren min ikke ønsket dette. Hadde jeg visst at vi kom til å havne i denne situasjonen, hadde jeg sluttet med p-piller for lenge siden og heller brukt kondomer. Men det er lett å være etterpåklok :)

Ser også at det er noen som skriver at man ikke får utredning/henvisning før det er gått ett år og man blir definert som ufrivillig barnløs. Dette stemmer ikke, iallefall ikke i mitt tilfelle. Legen min tok meg på alvor og henviste meg videre, samtidig som hun sa det fremdeles var tidlig og alt kunne gå seg til, men hun ønsket heller å sette meg i kø hos gynekolog tidlig enn sent. Så det er jeg veldig glad for at jeg gjorde da, og ikke ventet til nå. Gynekologen tok meg også på alvor, men hun tenker kanskje litt mer at det enda er tidlig. Men jeg har sålangt fått relativt god behandling og oppfølging, og skal tilbake i januar for en siste trippel Pergotime kur og dersom dette ikke fungerer diskutere videre muligheter.

Jeg begynner nå dessverre å kjenne litt på at hver måned uten eggløsning knekker meg mer og mer, og jeg er så glad for at jeg tok opp telefonen og ringte legen min i mars slik at vi fikk satt i gang utredningen.

Jeg håper virkelig det klaffer tidligere for alle dere prøvere her inne, og at dere slipper å ha det slik som oss. Ikke at vi har holdt på så lenge og vi har fått beskjed om at det skal ordne seg, men når man først har bestemt seg, så ønsker man gjerne at det skjedde igår.

Jeg ønsker dere alle masse lykke til, og gleder meg til å følge med dere! :)

Endret av Håpeguri
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9dpo i dag, og testet med morgenurin. Testen ble negativ, men det er jo fortsatt tidlig. Klarte bare ikke dy meg... Spottet litt i dag og i går, noe som gjør meg bekymret, men får prøve å ikke tenke for mye over akkurat det. Har lest at mange har spottet litt og allikevel vært gravide, så jeg bruker det som litt trøst, eller håp om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...