Gå til innhold

Noen her som har et kosthold uten gluten og melk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil gjerne ha så mange tips som mulig. Er nødt til å kutte ut gluten og melk, og vil unngå feilernæring. Så det hadde vært kjempefint å høre hvordan andre varierer kostholdet sitt, og hva dere tar tilskudd av for eksempel.



Anonymous poster hash: 06186...8ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det bare er gluten og melk du skal unngå, hadde jeg ikke stresset med tilskudd. Eneste er at om du ikke spiser særlig med fisk, så hadde jeg vel satset på noen D vitaminer.

Tar kun B12 og D3 selv, og jeg spiser ikke gluten, melk, kjøtt, fisk og egg.

Anonymous poster hash: 19a71...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baker brød selv. Toro ferdig blandet ( uten melk og gluten ) .

Spiser gluten fritt havregryn og vanlig middag ( holder meg unna fiske pudding osv. er tilsatt mye stivelse, gluten og melk ) . Les nøye på pakninger. Mye å sette seg inn i begynnelsen, men etterhvert går det bedre.

Men rent kjøtt, fisk og grønnsaker ( uten saus , men det finnes sikkert saus uten gluten )

Jeg trodde cocous var uten gluten, men nei dessverre ( er glad i det og er god næring i den) . Men ris er uten gluten. Men jeg spiser ikke ris pga magen reagerer på det.

Jeg er veldig glad i ost, og klarer ikke alltid å holde meg unna den, men nå ser jeg de reklamere for geite ost. Kanskje jeg kan prøve den en dag..

Lykke til med kostomleggingen



Anonymous poster hash: e2637...aec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har melkeprotein-allergi og glutenintoleranse, men spiser litt ost etc uten å bli syk.

Spiser derimot ikke noen form for hvete eller gluten, erstatter vanlig mel med mandelmel, spiser heller ikke sukker etc.

Her går det mye i:

Kalkun/kylling, bakt i ovnen, stekt, med pesto etc.

Laks/torsk og tunfisk

Biff (mye biff! nam nam)

Litt bacon

Egg nesten hver dag

Søtpoteter, brokkoli, blomkål, løk og andre grønnsaker

Bær og nøtter

Tomatsaus er en hit som gjør det greit å leve glutenfritt/melkefritt her i gården:)

Superduper fan av å lage supper og gryter med buljong eller bare kjøtt og grønnsaker- fersk kjøttsuppe, chili con carne etc.

Spiser ofte med en klatt rømme (finnes vel en laktosefri variant?), litt fløte eller bare smør i moderasjon, hvis dette ikke er alternativer du kan bruke så er det vel glutenfrie og laktosefrie sauser du kan få kjøpt i spesialavdelingene på de litt større butikkene :)

Det kan være litt tricky i begynnelsen dette her, men dette klarer du! Lykke til:)

Endret av Måndagsbarn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på strict fodmap diet, har kraftig grad av ibs og kan ikke få i meg noe av maten i fodmap, som da inkluderer melk(laktose) og gluten. Har gluten og Melkefritt brød til frokost, ellers spiser jeg egentlig helt vanlig, men holder meg så klart unna det jeg ikke tåler. Tar gjevlig tester for å sjekke nivåer, og de er alltid tipp topp :) selv om jeg nesten kkke spiser noe grønnsaker eller frukt, blir dårlig av det meste... tar ikke noe tilskudd utenom omega 3 :)

Anonymous poster hash: c066f...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...