Gå til innhold

Er McDonalds så ille?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En gang i blant er det vel ikke så ille å spise på MCDonalds, men personlig ville jeg heller spist et annet sted. Jeg syns hamburger på en ordentlig restaurant er mye bedre og mer delikat lagt opp på tallerkenen, og så syns jeg det virker uhygienisk på MCDonalds. Når jeg skal skeie ut så vil jeg gjøre det med skikkelig mat som både smaker godt og ser godt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mat som ikke blir fordervet i romtemperatur er det noe rart med....

Anonymous poster hash: cda52...53e

For meg handler det om hva andre saker som faktisk er i denne maten. Mat som holder seg i flere måneder uten å bli fordervet er ikke noe jeg vil spise særlig ofte. Det betyr at det inneholder en kraftig dose konserveringsmidler og andre ting jeg ikke vet hva er. Liker å vite hva jeg spiser.

Nei, det er absolutt ikke noe rart med dette og det handler ikke om konserveringsmidler.

http://mobile.aht.seriouseats.com/archives/2010/11/the-burger-lab-revisiting-the-myth-of-the-12-year-old-burger-testing-results.html

http://nomsandsciunce.wordpress.com/2010/10/11/why-wont-those-mcdonalds-burgers-go-bad/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skumleste litt, da jeg ikke gidder lese hele på telefon, men la meg lime inn:

"The buns have a lot more ingredients. The list is long and difficult to pronounce, and might possibly look a teeny bit scary, even to me. And because of that, I’m probably going to write a separate post about the ingredients later – just to se if they’re really as scary as they look."

Jeg bestemmer da selv hva jeg ønsker å spise, og mat som ikke blir dårlig er en av tingene jeg ikke spiser. Akkurat slik som jeg ikke spiser mat som har holdbarhet i 2-3 år.

En kan si hva en vil om kjøttet, og selv om det er 100% storfe, betyr ikke det at det er det beste kjøttet. Det er seigt, og smakløst. Skal jeg spise kjøtt, velger jeg kjøtt som er av litt kvalitet.

For å ikke glemme klumpen i magen etter et måltid. Maten sitter jo som en stor stein i magen.

Påstår ikke at det er farlig eller dårlig å spise, men det er ikke akkurat kvalitet en stapper i kroppen sin

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skumleste litt, da jeg ikke gidder lese hele på telefon, men la meg lime inn:

"The buns have a lot more ingredients. The list is long and difficult to pronounce, and might possibly look a teeny bit scary, even to me. And because of that, I’m probably going to write a separate post about the ingredients later – just to se if they’re really as scary as they look."

Jeg bestemmer da selv hva jeg ønsker å spise, og mat som ikke blir dårlig er en av tingene jeg ikke spiser. Akkurat slik som jeg ikke spiser mat som har holdbarhet i 2-3 år.

En kan si hva en vil om kjøttet, og selv om det er 100% storfe, betyr ikke det at det er det beste kjøttet. Det er seigt, og smakløst. Skal jeg spise kjøtt, velger jeg kjøtt som er av litt kvalitet.

For å ikke glemme klumpen i magen etter et måltid. Maten sitter jo som en stor stein i magen.

Påstår ikke at det er farlig eller dårlig å spise, men det er ikke akkurat kvalitet en stapper i kroppen sin

Hvis du hadde fortsatt å lese hadde du også sett dette:

However, there are only two preservatives; calcium propionate and sodium propionate. Both are considered safe by the FDA, as based on research. They are also very common, and not in any way unique to McDonald’s; they are used by most industrial bakeries. Calcium propionate actually occurs naturally in butter, cheese, apples, strawberries and grains. Proprionates work in not very scary ways; they disrupt the metabolic processes of microorganisms and inhibit their ability to grow or colonize.

Du står selvsagt helt fritt til å spise og ikke spise akkurat hva du vil, men å si at det er noe skummelt med mat som ikke råtner er og blir feil. For at noe skal råtne trengs det fuktighet, hvis ikke det finnes fuktighet vil maten heller ikke råtne. Det gjelder burgere fra McDondalds og det gjelder burgere du lager hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde fortsatt å lese hadde du også sett dette:

Du står selvsagt helt fritt til å spise og ikke spise akkurat hva du vil, men å si at det er noe skummelt med mat som ikke råtner er og blir feil. For at noe skal råtne trengs det fuktighet, hvis ikke det finnes fuktighet vil maten heller ikke råtne. Det gjelder burgere fra McDondalds og det gjelder burgere du lager hjemme.

Jeg leste det, og det var det som sto ang konserveringsmidler ja. Ikke noe spennende å diskutere videre for min del, så jeg skippet det. Har ikke nevnt at det er skummelt med mat som ikke råtner, jeg sier jeg ikke vil spise slikt. Burgerne jeg lager hjemme har jeg 100 % kontroll på hva som er i . Jeg slipper da en lang liste med ingredienser i brødene som tydeligvis er så kompliserte at de trenger en egen artikkel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lite nytt

Feks:

http://www.mcdonalds.no/no/menu/menu-detail.no.no.200023.html

Favorittburgeren min! 390 kcal og 17 g protein er jo ikke så ille for "junk"? Innholder jo en del salt, men utenom så syntes jeg det ser greit ut?

Eller en annen favoritt med 27 g protein og 510 kcal

http://www.mcdonalds.no/no/menu/menu-detail.no.no.200018.html

Anonymous poster hash: 1daf3...178

McChicken: 1,9 g salt. Det er nesten det dobbelte av hva kroppen trenger i løpet av dagen (ca 1 g om dagen)

BigMac: 2,2 g salt

Det er salt som er den største 'synderen' her.

En burger i måneden ser jeg ikke problemet med, men ukentlig... nei...

Er selv veldig glad i McChicken. Bor heldgvis laangt fra en McDonalds. Det er bare 950 km unna til nærmeste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største problemet med maten man får på McDonalds er vel at det er kaloririkt - men metter dårlig, og er kortvarig energi, lite fiber og lite næringsstoffer.

Det er veldig mye sunn mat man kan spise som tilsvarer kalorimengden til en McDonaldsburgermeny. Frityrstekt mat er ikke bra uansett hvor det kommer fra, så chipsen er selvsagt ikke noe bedre enn burgerne heller. Så absolutt ikke noe man bør trykke i barna sine, men voksne bestemmer over eget kosthold og eget liv, så det er ikke noe å si på det.

Personlig så spiser jeg ikke der iallefall, det finnes utrolig mye mat som er bedre og sunnere enn den du får på maccern.



Anonymous poster hash: e81a7...e5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Greia med MC Donalds mat er jo at det er lite næringsstoffer og metter ikke mye. Det metter der og da, men man blir fort sulten igjen.

Noen av tingene dem selger inneholder mye kalorier, men metter ikke i det hele tatt.

3 hot chicken wings innholder nesten 400 kalorier, men man blir jo ikke i nærheten av mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Jeg blir fort mett av mcdonaldsmat.

MEN, akkurat som med grøt så blir jeg veldig fort sulten igjen!! Typisk innen 30-60 min :(

Men fikk sabla lyst på mcchicken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunshine23

Spiser kun McDonald's mat når jeg er på byen og vil ha nattmat. Så det blir ikke så veldig ofte. Spiser man dere sjelden gang, så går det vel fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunshine23

En gang i blant er det vel ikke så ille å spise på MCDonalds, men personlig ville jeg heller spist et annet sted. Jeg syns hamburger på en ordentlig restaurant er mye bedre og mer delikat lagt opp på tallerkenen, og så syns jeg det virker uhygienisk på MCDonalds. Når jeg skal skeie ut så vil jeg gjøre det med skikkelig mat som både smaker godt og ser godt ut.

Hvorfor virker det uhygienisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor virker det uhygienisk?

Noen steder henger en jo fast med sko på gulvet, og hendene på bordet. I Bergen er visst Norges skitneste McDonalds nede på Torget (finner ikke kilden, leste det i BA/BT i sommer). Prøv å titt litt bak disken på de som lager maten. Ikke alltid de har verken hansker eller hårnett på seg. Og mat ligger litt rundt og slenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...