Gå til innhold

Er McDonalds så ille?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alltid hørt at McDonalds er veldig usunt, og noe man burde holde seg langt borte fra!

Jeg elsker maten der, men ettersom jeg prøver å holde meg på under 2000 kcal dagen, med mest mulig protein har jeg utelukket det. Men så gjennom menyen med næringsinnhold nå, og syntes ikke det ser så voldsomt ille ut?

Frisen er jo ikke akkurat noe bra, med mye fett og karbohydrater.. men syntes burgerene virker gansker greie! Ikke hverdagskost, men ikke noe man bør ha dårlig samvittighet for i ny og ne?

Feks:

http://www.mcdonalds.no/no/menu/menu-detail.no.no.200023.html

Favorittburgeren min! 390 kcal og 17 g protein er jo ikke så ille for "junk"? Innholder jo en del salt, men utenom så syntes jeg det ser greit ut?

Eller en annen favoritt med 27 g protein og 510 kcal

http://www.mcdonalds.no/no/menu/menu-detail.no.no.200018.html

Mener som sagt ikke dette skal erstatte vanlig, sunn mat.. men om man vil skeie ut så vil jeg si en burger fra mcdonalds er mer næringsrik enn feks. en kebab eller pizza fra feks, pizzabakeren eller dolly.. Eller er jeg helt på viddene nå??



Anonymous poster hash: 1daf3...178
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fett er ikke det værste å få i seg men karbohydrater. F.eks brødet og sukker som det garantert er i brødet og ketchupen, og kanskje i dressingen. Og sikkert mye salt. Pommes friten er jo potet så en del karbohydrater. Mener jeg leste noe om at salaten deres ikke er så sunn, og frokosten er og veldig usunn.

Men McDonald's en gang i mnd går sikkert fint. Finnes verre og.

Anonymous poster hash: c719e...db5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett dokumentaren supersize me? En liten tankevekker for meg i alle fall...

Men han spiste på McDonald's ol. til hvert eneste måltid. Er ikke det TS snakker om. Men klart en god dokumentar :)

Anonymous poster hash: c719e...db5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han spiste på McDonald's ol. til hvert eneste måltid. Er ikke det TS snakker om. Men klart en god dokumentar :)Anonymous poster hash: c719e...db5

Selvfølgelig. Ingen spiser sånn som han, men det er likevel tankevekkende å se hva denne maten kan gjøre i ekstreme mengder. All " mat" er jo ok i små mengder, men jeg syntes denne dokumentaren er et godt eksempel på hvorfor man ikke skal spise for mye av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sett dokumentaren supersize me? En liten tankevekker for meg i alle fall...

Desto mer grunn til å spise på McDonalds, spør du meg..

Anonymous poster hash: a5c1e...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat som ikke blir fordervet i romtemperatur er det noe rart med....

Anonymous poster hash: cda52...53e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har plass til det i kaloribudsjettet ditt, er det bare å kjøre på :)



Anonymous poster hash: 6dd52...f8b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi en sjelden gang går på McDonald's i ukedager så blir det en mcChicken og stor cola zero, pluss noen eplebiter fra barnemenyen jummi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett dokumentaren supersize me? En liten tankevekker for meg i alle fall...

http://nypost.com/2005/06/14/downsize-me-filmmaker-i-got-thin-at-mickey-ds/

Også har man hu dama her, som ville bevise at fysisk aktivitet og hvor mye man spiser har noe å si! Han kunne blitt like feit om han hadde vært like aktiv (planen var jo å bevege seg minst mulig, skulle han på butikken hundre meter borti gata skulle han kjøre, eller ta buss) og spist sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe ernæringsekspert. Men hvis du spiser skikkelig sunn mat og aldri skeier ut, så er det nok "krise" om du spiser burger på McDonalds. Men jeg tviler sterkt på at McDonalds er så mye verre enn Dollys, Grandis og annen mat man hiver i seg utenom når man har det travelt. Så se på kaloriinnholdet om du er på slankeren, og pass på at du lager plass til det i kaloribudsjettet. Og synes du burgeren er god, så trenger du jo ikke å bestille pomfri med selv om de hiver den etter deg nesten gratis :) Tror det er mange som nesten føler seg forpliktet til å bestille meny pga at "det blir jo like billig" og så spiser de opp alt selv om de egentlig burde droppet pomfrien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig holder jeg meg langt unna den maten, og som liten fant jeg ut at det ikke gjorde godt med magen, noe som gjorde at familien spiste der mens jeg kjøpte meg noe et annet sted. Det er også urenslig ved fastfoodsjapper osv. Om kroppen din tollererer Mcdonnal's så kan du nok ta en i ny og ne, men hjemmelaget kyllingburger må da smake 100 ganger bedre?! Lager du den selv lukter det jo himmelsk og er mye sunnere, mens på mcdonnals lukter det søppel og fett.

Endret av heiduderborte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

McDonalds er uheldig på grunn av at maten inneholder store mengder salt, mettet fett, sukker og raske karbohydrater.

Dersom målet ditt kun er å hole vekten, så kan du kjøre på med McDonalds så lenge du ikke overskrider kalorikvoten. Men dersom du ønske å leve sunt, ville jeg kjørt på med "renere" mat.

Endret av Musken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Selvfølgelig. Ingen spiser sånn som han, men det er likevel tankevekkende å se hva denne maten kan gjøre i ekstreme mengder. All " mat" er jo ok i små mengder, men jeg syntes denne dokumentaren er et godt eksempel på hvorfor man ikke skal spise for mye av den.

Lirer på åssen det hadde gått om han spiste knekkebrød til hvert måltid i en mnd? Antakeligcis ikke så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd på hotell en periode med utsikt til der hvor McDonalds fikk levert matvarene sine. Det var så ufyselig at jeg har fått totalt avsmak på alt av Mc Donalds produkter.

Anonymous poster hash: 1a253...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Problemet med junk er jo sammensetningen. Store mengder fett og sukker sammen er veldig uheldig om du skal ned i vekt/ha et sunt kosthold.

Men selvsagt alt med måte, for min del er det iallefall dumt å utelukke noe helt fra kostholdet mitt da får jeg bare lyst på det oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Har bodd på hotell en periode med utsikt til der hvor McDonalds fikk levert matvarene sine. Det var så ufyselig at jeg har fått totalt avsmak på alt av Mc Donalds produkter. Anonymous poster hash: 1a253...88e

Slapp av, priorkylling er antakeligvis ganske mye verre å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler det om hva andre saker som faktisk er i denne maten. Mat som holder seg i flere måneder uten å bli fordervet er ikke noe jeg vil spise særlig ofte. Det betyr at det inneholder en kraftig dose konserveringsmidler og andre ting jeg ikke vet hva er. Liker å vite hva jeg spiser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er vel brusen, shakene, dessertene, burgerbrødene og det som er fritert og stekt. Da er det ikke så mye igjen...og salatene er jo bare ikke gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...