Gå til innhold

Trenger noen kostholdstips


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen år siden fikk jeg en kronisk sykdom som gjør at jeg nesten ikke klarer å være fysisk aktiv. Ønsker ikke å legge ut om alt, men jeg beveger meg minimalt. Jeg er 160 cm og veier 82 kg.... Det meste har samlet seg om magen og jeg er litt stressa over det, jeg ønsker å gå ned i vekt. Trenger derfor noen kostholdstips.

Jeg spiser så mye sjokolade eller kake jeg orker i to uker til jul, bursdagen min og påske. Jeg spiser fort 200 g sjokolade om dagen. Resten av året spiser jeg null godis. Jeg klarer ikke begrense meg til å kun spise lørdagsgodt, da sklir det helt ut, derfor gjør jeg det på denne måten. Jeg har tidligere prøvd å kutte helt ut, men har sprukket. Er det så ille å gjøre det på denne måten? Jeg skjønner jo at skoloade ikke er sunt, men det er vel heller hverdagsmaten som gjør de store utslagene?

Til frokost og lunsj spiser jeg havregrøt (uten sukker), eller hjemmelagde, grove rundsstykker med kalkunskinke, pesto eller leverpostei.

Til middag spiser jeg litt over halve tallerkenen med grønnsaker (alle typer) og resten kjøtt/fisk, eller halve tallerkenen ris/potet/quinoa/byggryn og resten kjøtt/fisk. Bruker solsikkeolje. Synes ikke rapsolje smaker godt. En pakke karbonadedeig holder til 3-4 middager. Bruker smør, ost og rømme i maten, men ikke i store mengder. Kanskje 1 ss rømme til en laksemiddag.

Til kos spiser jeg en håndfull nøtter eller bær. Et par pastiller hver dag. Innimellom en Quest-bar.

Er allergisk mot egg. Bruker derfor ingen ferdigmiddager eller posesupper.

Drikker vann som tørstedrikk. En kopp kaffe og en kopp koffeinfri te.

Hva bør jeg endre på? Er det sjokoladen som gjør at jeg legger på meg? Jeg er sulten nesten hele tiden, men synes jeg har normale porsjoner.

Jeg har aldri veid maten eller talt kalorier, men er åpen for å prøve. Hvor mange kalorier bør jeg spise når jeg er så lite aktiv som jeg er?

Anonymous poster hash: 4afdf...148

Anonymous poster hash: 4afdf...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...