Gå til innhold

Trenger vitnemålet mitt på nytt


Gjest Gjest_Daisy_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Daisy_*

Har fått omslagsarket fra samordna opptak og jeg har selvfølgelig ingenting klart :sjenert:

Mangler et originalt vitnemål. Jeg bor et stykke unna skolen. Går det greit å bare troppe opp på kontoret der eller er det litt jobb å finne det fram?

Jeg spør for jeg aner ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Det varierer nok litt.

Jeg måtte først ringe og og si ifra, deretter måtte jeg møte fram personlig og betale dem 250 kroner på forskudd før de i det hele tatt ville begynne lete meg fram fra arkivet. De sa det var strengt fordi mange hadde bestilt over telefon men aldri møtt opp for å hente vitnemålet sitt. De brukte vel en to ukers tid på klargjøre vitnemålet, skikkelig treig service på gamleskolen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Daisy_*
Min mann bare ringte de han så fikk han et nytt i posten.

Men det må være postlagt til torsdagen og jeg er litt smånervøs for at de vil glemme det :ler: Har nemlig dårlig erfaring med denne skolen og det er jo ikke så lenge til.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Daisy_*
Det varierer nok litt.

Jeg måtte først ringe og og si ifra, deretter måtte jeg møte fram personlig og betale dem 250 kroner på forskudd før de i det hele tatt ville begynne lete meg fram fra arkivet. De sa det var strengt fordi mange hadde bestilt over telefon men aldri møtt opp for å hente vitnemålet sitt. De brukte vel en to ukers tid på klargjøre vitnemålet, skikkelig treig service på gamleskolen min..

Da sliter jeg som trenger det til torsdagen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Da sliter jeg som trenger det til torsdagen  :sjenert:

Ikke sikkert de er like "vanskelige" på din skole :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Landra

Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg møtt opp i morgen tidlig, og forklart de at du MÅ ha den så fort som mulig. De hjelper deg sikkert, men du må nok regne med å betale ca 300-400 kroner for den tjenesten, men du får flere kopier da hvis det er til noen hjelp. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Daisy_*

Tror jeg ringer så fort jeg står opp i morgen og hører................. De er sikkert vanskelige der og. Som sagt dårlig erfaring derfra :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trengte utskrift av vitnemål på engelsk.

Da bare troppet jeg opp på skolen og fortalte hva jeg trengte og betalte. Husker ikke om jeg fikk vitnemålet samme dagen, men det tok ihvertfall ikke lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Trodde søknadsfristen for å sende omslagsark gikk ut på fredag jeg? Det sto det iallefall i mitt brev.. Varierer det etter hvilket opptakskontor du skal sende karakterene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
Jeg trengte utskrift av vitnemål på engelsk.

Da bare troppet jeg opp på skolen og fortalte hva jeg trengte og betalte. Husker ikke om jeg fikk vitnemålet samme dagen, men det tok ihvertfall ikke lang tid.

Betalte du? Da jeg måtte ha vitnemålet mitt på engelsk i 2003 så ringte jeg bare og forklarte saken og damen sendte det i posten til meg samme dag. Betalte ikke ei krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville uansett ringt først!

Selv om de helt sikkert har kontorpersonale/resepsjonsdame etc. som tar seg av slike ting hender det jo at de har andre oppgaver de og. Alltid fint å få litt tid på å forberede seg/finne fram ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det varierer fra skole til skole. Her hvor jeg bor må man møte opp og betale 250 kr. Dette fordi det var veldig mange som bare ringte til skolen og ba dem sende nytt vitnemål, istedenfor å gidde å lete etter det hjemme. Det er tidkrevende for skolen å skrive nye vitnemål, iallefall de gamleste som må håndskrives. Det rare var, da ordningen med betaling ble innført, at mange av dem som ringte, plutselig fant vitnemålet sitt hjemme selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Daisy_*

Fikk beskjed om at det kunne ta en uke fordi de er midt i eksamnesperioden :( Jeg har frist til å levere 11 mai. Hva gjør jeg nå??? :sur: Alltid klarer jeg å ødelegge for meg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal vell ikke ha orginalt vitnemål ,men en godkjent kopi med stempel... Men du har vell ikke vitnemålet eller en kopi hjemme..

Du fortalte dem vell o, situasjonen din??

Forstår ikke at det kan ta så lang tid jeg, det ligger jo sikkert i en database eller noe.

Du får det ikke tilsendt nå, men henter det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Daisy_*
De skal vell ikke ha orginalt vitnemål ,men en godkjent kopi med stempel... Men du har vell ikke vitnemålet eller en kopi hjemme..

Du fortalte dem vell o, situasjonen din??

Forstår ikke at det kan ta så lang tid jeg, det ligger jo sikkert i en database eller noe.

Du får det ikke tilsendt nå, men henter det?

Sa at det skulle til samordna opptak. Jeg skal hente det. Ringer når det er klart. Har ikke originalen, kun noen kopier her hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men er kopiene stemplet? Da er de godkjent for so.

Skal ikke sende fra deg originalt vitnemål.

Endret av Krista83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Daisy_*
Men er kopiene stemplet? Da er de godkjent for so.

Skal ikke sende fra deg originalt vitnemål.

Men det skal vel stå: "Rette Kopi" eller no og det gjør det ikke. ja ja jeg får vel se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde søknadsfristen for å sende omslagsark gikk ut på fredag jeg? Det sto det iallefall i mitt brev.. Varierer det etter hvilket opptakskontor du skal sende karakterene?

Ja det varierer veldig. De sender jo ut omslagsarkene puljevis så alle mottar de jo ikke samtidig. Jeg har ikke frist før 15. mai feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Daisy_*

Snakk om flaks!!! Fikk mail fra samordna opptak nå om at jeg hadde fått feil frist, så nå har jeg frist til 18 mai så da ordner det seg. Måtte bare si ifra :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...