Gå til innhold

Hvorfor titter jenter bort ?


Dr_love

Anbefalte innlegg

Da vil jeg si til alle jenter der ute... Møt blikket å smil, jeg blir kjempe glad og det gjør dagen min enten om jenta er pen eller ikke...

Si det det alle nordmenn, du. Dette å se på folk på dem måten du ønsker deg det er nemlig kulturbestemt.

Men vær forsiktig. I noen kulturer oppfattes den typen kikking på folk som ubehøvlet og i andre som en ren invitasjon til sex.

Blikkontakt er en intim greie. Det er ikke noe folk strør rundt seg med. Det er sunt å ha intimgrenser, så at folk holder øynene for seg selv og ikke kikker nysgerrig rundt seg, som en liten unge som driver og oppdager verden, er egentlig helt ok. I alle kulturer.

Man står også i fare for å bli oppfattet som lettere enfoldig og uinteligent når man kikker rett på alle mennesker. Man tiltrekker seg også oppmerksomhet, noe mange (de fleste) ikke liker særlig godt å gjøre. Det er også mye enklere å bli offer for kriminalitet når man går naivt og "enfoldig" rundt og kikker på alle og smiler. Det tas som en invitasjon. Alltid. Dette er psykologisk bestemt.

Jeg antar det er derfor de fleste jenter ikke gjør dette. Antar som i "antar".

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si det det alle nordmenn, du. Dette å se på folk på dem måten du ønsker deg det er nemlig kulturbestemt.

Men vær forsiktig. I noen kulturer oppfattes den typen kikking på folk som ubehøvlet og i andre som en ren invitasjon til sex.

Blikkontakt er en intim greie. Det er ikke noe folk strør rundt seg med. Det er sunt å ha intimgrenser, så at folk holder øynene for seg selv og ikke kikker nysgerrig rundt seg, som en liten unge som driver og oppdager verden, er egentlig helt ok. I alle kulturer.

Man står også i fare for å bli oppfattet som lettere enfoldig og uinteligent når man kikker rett på alle mennesker. Man tiltrekker seg også oppmerksomhet, noe mange (de fleste) ikke liker særlig godt å gjøre. Det er også mye enklere å bli offer for kriminalitet når man går naivt og "enfoldig" rundt og kikker på alle og smiler. Det tas som en invitasjon. Alltid. Dette er psykologisk bestemt.

Jeg antar det er derfor de fleste jenter ikke gjør dette. Antar som i "antar".

Nja, tror du er inne på noe men jeg tror ikke det er dette som er problemet under "flørting" og når to mennesker møter blikket til hverandre fordi de legger merke til hverandre. Ser noe en liker, på en måte.

Anonymous poster hash: 8f537...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjenert, så ville sett en annen vei pga det. Hadde blitt smigret, men aldri egentlig turt å se tilbake på deg.



Anonymous poster hash: 6a60d...910
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det i en gågate på lørdag med en fyr som så koselig ut. Har opplevd at dette kan skje innimellom, men synes situasjonen på lørdag var super.

Jeg: Står å ser ut over gaten, og møter blikket hans (han satt ved et bort på en kaffebar, ute)

Jeg: Ser bort

Han: Ser ned i avisen

Jeg: Titter på han igjen

Han: Ser på meg igjen

Jeg: Ser bort

Han: Ser ned i avisen igjen...

Jeg: Ender opp med å se på han av nysgjerrighet igjen

Han: Sitter allerede å ser på meg

Det blir åpentlyst at vi ser på hverandre nå, men jeg ga opp meg selv i øyeblikket og snudde ryggen til og gikk nedover gaten i motsatt retning. Synes selv jeg ble veldig rar og forfjamset og at det kom litt brått på, har sikkert blitt litt sær av singeltilværelsen og litt stuck (3 året). ;)

Kroppspråk som avslører

Hvor ble linken av? Kommer ingenting opp.

:)

Anonymous poster hash: 87e23...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Leo Nardo

Jeg går med hevet hode og møter stort sett blikket til alle jeg møter, menn som kvinner. Ofte gir jeg et lite smil også.

Noen kvinner ser bort eller registrerer meg ikke en gang. Noen blikker bare tilbake ganske kort og ser til og med sure ut. Noen blikker og smiler tlibake. Favoritten er når en jente er i sin egen verden, ser opp og bryter ut i et spontant og naturlig smil når hun ser smilende meg.

Når jeg gikk av trikken i dag var det en jente som gav meg et bredt smil nesten uoppfordret. Begynte nesten å lure på om det var noen jeg kjente, men det var det ikke. Koselig.

Ellers merker jeg at når jeg er i et mer lukket miljø, så får jeg mye mer gjengjeldte smil og blikk enn hva som er tilfellet på gata. Er kanskje naturlig det.

:)

Endret av Leo Nardo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg merker at folk stirrer på meg iverksetter jeg alltid stirrekonkurranse. En gang var det en fyr som heller ikke så vekk, så vi endte med å stirre på hverandre i flere lange minutter, før begge to begynte å le. Så spurte han om jeg ville være med ut en gang, da måtte jeg skuffe ham :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Når jeg merker at folk stirrer på meg iverksetter jeg alltid stirrekonkurranse. En gang var det en fyr som heller ikke så vekk, så vi endte med å stirre på hverandre i flere lange minutter, før begge to begynte å le. Så spurte han om jeg ville være med ut en gang, da måtte jeg skuffe ham :fnise:

:skratte::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går med hevet hode og møter stort sett blikket til alle jeg møter, menn som kvinner. Ofte gir jeg et lite smil også.

Noen kvinner ser bort eller registrerer meg ikke en gang. Noen blikker bare tilbake ganske kort og ser til og med sure ut. Noen blikker og smiler tlibake. Favoritten er når en jente er i sin egen verden, ser opp og bryter ut i et spontant og naturlig smil når hun ser smilende meg.

Når jeg gikk av trikken i dag var det en jente som gav meg et bredt smil nesten uoppfordret. Begynte nesten å lure på om det var noen jeg kjente, men det var det ikke. Koselig.

Ellers merker jeg at når jeg er i et mer lukket miljø, så får jeg mye mer gjengjeldte smil og blikk enn hva som er tilfellet på gata. Er kanskje naturlig det.

:)

Når jeg merker at folk stirrer på meg iverksetter jeg alltid stirrekonkurranse. En gang var det en fyr som heller ikke så vekk, så vi endte med å stirre på hverandre i flere lange minutter, før begge to begynte å le. Så spurte han om jeg ville være med ut en gang, da måtte jeg skuffe ham :fnise:

Inspirerende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å titte bort om det er en mann jeg absolutt ikke vil ha øyekontakt med, jo mer jeg vrenger meg, jo mindre interessert er jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leo Nardo

Jeg pleier å titte bort om det er en mann jeg absolutt ikke vil ha øyekontakt med, jo mer jeg vrenger meg, jo mindre interessert er jeg.

Ja, det er jo det som er nærliggende å tro, men i følge denne tråden kan slik oppførsel for en annen kvinne bety sjenanse. På akkurat samme måte som enkelte kvinner kategorisk overser den de liker.

Så det finnes ikke noe entydig svar her.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns øyekontakt er veldig personlig og nesten litt intimt, derfor ønsker jeg det ikke med hvem som helst. Ofte når menn ser på meg syns jeg bare det er ubehagelig, også når det er menn jeg syns er attraktive. Jeg smiler av og til tilbake (jeg forstår at det er høflig), men blir utilpass av det, dessverre. Jeg ser noen lengre oppe i tråden skylder på norsk kultur, men for meg er det bare en veldig personlig greie. Og personlig ønsker man ikke å være med mannen i gata eller hvemsomhelst. Kan også ha en del å gjøre med at jeg er innadvendt.

Altså, jeg gjengjelder sjeldent blikk eller smil fra fremmede menn men jeg mener ikke mye vondt med det.



Anonymous poster hash: d6ba3...a81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...