Gå til innhold

Hvorfor titter jenter bort ?


Dr_love

Anbefalte innlegg

Når jeg ser en pen jente på gaten så prøver jeg ikke å nistirre ( ikke pent og det bringer ingenting )

Noen ganger smiler de til meg eller ser kjappt ned i bakken, men også veldig ofte er det som om de demonstrerer at de ser veldig opp og i motsatt retning...

eks : kommer gående mot en jente, hun mot meg på min eks venstre side da ser hun fra hennes ståsted opp til høyre, veldig markant.... Er det ikke se på meg kroppsuttrykk ?

Endret av Dr_love
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er kjempe kleint å gå forbi folk på gata, og prøver å se bort. Er du pen kan det jo være grunn nok i seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det et utslag av sjenerthet, som gjør at jeg forsøker å unngå øyenkontakt. På en god dag er jeg av dem som smiler om jeg tilfeldigvis får øyenkontakt, på en dårlig dag ser jeg (ikke akkurat demonstrativt, men det kan nok oppfattes slik) alle andre steder enn på menneskene jeg møter mens jeg går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Eller hun kanskje ikke ønsker menneskelig kontakt der og da, være seg smil eller blikkkontakt eller noe annet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir litt flau… Spesielt hvis jeg synes han er kjekk.. Da blir jeg litt sånn.. keitete liksom og ser bort for ikke å røpe meg :P

Skikkelig teit, men…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser en pen jente på gaten så prøver jeg ikke å nistirre ( ikke pent og det bringer ingenting )

Noen ganger smiler de til meg eller ser kjappt ned i bakken, men også veldig ofte er det som om de demonstrerer at de ser veldig opp og i motsatt retning...

eks : kommer gående mot en jente, hun mot meg på min eks venstre side da ser hun fra hennes ståsted opp til høyre, veldig markant.... Er det ikke se på meg kroppsuttrykk ?

Litt morsomt at nicket ditt er Dr_love og så spør du om noe så generelt ;)

Anonymous poster hash: 7bce5...6a3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg si til alle jenter der ute... Møt blikket å smil, jeg blir kjempe glad og det gjør dagen min enten om jenta er pen eller ikke...

Ps. Jeg har hørt jenter si jeg smiler ikke til eks en Shady fyr for da begynner dem å snus seg å rope etter meg osv... Den ser jeg og deverre er det noen fyrer der ute som er helt :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt at nicket ditt er Dr_love og så spør du om noe så generelt ;)

Anonymous poster hash: 7bce5...6a3

Jo mer jeg lærer jo mer forvirret blir jeg :laugh: ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er hun sjenert (i såfall må du prøve å lese kroppspråk)

Eller så er hun ikke interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir usikker når folk ser på meg og liker ikke øyekontakt, derfor ser jeg som oftest bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir litt flau… Spesielt hvis jeg synes han er kjekk.. Da blir jeg litt sånn.. keitete liksom og ser bort for ikke å røpe meg :P

Skikkelig teit, men…

Er en del mennesker som synes at øyekontakt er ubehagelig (jeg er blant dem), og da har det ingenting med om man liker eller ikke liker personen å gjøre. Ser jeg at noen ser på meg på gata så tror jeg at noe er "galt", som f eks at jeg har melkebart eller buksesmekken er åpen etc :)

What they said! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at folk med asperger ikke klarer å holde øyekontakten.



Anonymous poster hash: 8a16e...20c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Jeg har hørt at folk med asperger ikke klarer å holde øyekontakten.

Anonymous poster hash: 8a16e...20c

Da er det isåfall mange av oss som må ha asbergers....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Holding av øyekontakt er et uttrykk for dominans. Den som ikke bryter øyekontakten er gjerne den som "har makta".

Det kan være en svært effektiv ting å gjøre, å ikke se bort fra, men holde øyekontakten med ei (pen) jente på gata. Men ikke overdriv, psyko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det i en gågate på lørdag med en fyr som så koselig ut. Har opplevd at dette kan skje innimellom, men synes situasjonen på lørdag var super.

Jeg: Møter blikket hans (han satt ved et bord på en kaffebar, ute)

Jeg: Ser bort

Han: Ser ned i avisen

Jeg: Titter på han igjen

Han: Ser på meg igjen

Jeg: Ser bort

Han: Ser ned i avisen igjen...

Jeg: Ender opp med å se på han av nysgjerrighet igjen

Han: Sitter allerede å ser på meg

Det blir åpentlyst at vi ser på hverandre nå, men jeg ga opp meg selv i øyeblikket og snudde ryggen til og gikk nedover gaten i motsatt retning. Synes selv jeg ble veldig rar og forfjamset og at det kom litt brått på, har sikkert blitt litt sær av singeltilværelsen og litt stuck (3 året). ;)

http://www.side2.no/1796365.html

Endret av Nouvelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser en pen jente på gaten så prøver jeg ikke å nistirre ( ikke pent og det bringer ingenting )

Noen ganger smiler de til meg eller ser kjappt ned i bakken, men også veldig ofte er det som om de demonstrerer at de ser veldig opp og i motsatt retning...

eks : kommer gående mot en jente, hun mot meg på min eks venstre side da ser hun fra hennes ståsted opp til høyre, veldig markant.... Er det ikke se på meg kroppsuttrykk ?

Kanskje de syns det er uhøflig å stirre på fremmede. De aller fleste lærer dette som små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holding av øyekontakt er et uttrykk for dominans. Den som ikke bryter øyekontakten er gjerne den som "har makta".

Det kan være en svært effektiv ting å gjøre, å ikke se bort fra, men holde øyekontakten med ei (pen) jente på gata. Men ikke overdriv, psyko.

Måten å bli mistenkt i drapssaker på er å bli husket for sånn adferd som den der... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...