Gå til innhold

Hvordan vite at en mann som ikke sender tydelige signaler er interessert? Håper svar fra dere menn også :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært singel i snart tre år etter et ti års forhold, og må innrømme at jeg har ganske lav selvtillit når det gjelder menn. Og 13 år uten flørting hjelper ikke...

For første gang traff jeg en som jeg føler meg litt "betatt" av, men jeg har ikke fått noen signaler på om han er interessert eller bare vennlig. Og jeg har hørt at han er sjenert, men prøver å skjule det og framstå som selvsikker.

Vi har truffet hverandre tre ganger (i felleskap) og siste gang måtte jeg dra etter kort tid pga jobb. Vi har utvekslet to sms-er som kun var vennlige.

Jeg har et sånt litt lurt smil når jeg ser på en jeg liker, så han har sikkert skjønt at jeg var litt flørtende.

Problemet er at andre og tredje gang følte jeg meg som en fjortis, rød i ansiktet, og jeg klarte ikke å se på ham eller prate normalt...

Så selvfølgelig må jeg være flinkere neste gang :)

Så hva er det som kan avsløre at en som ikke viser tydelig interesse, faktisk er interessert? (vi er 34 begge)



Anonymous poster hash: d68d5...ac6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har utvekslet smser med ham, hvorfor ikke invitere ham ut på kaffe?



Anonymous poster hash: 253d4...41a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har utvekslet smser med ham, hvorfor ikke invitere ham ut på kaffe?

Anonymous poster hash: 253d4...41a

Vi skal treffes på lørdag (i felleskap igjen), så jeg vil helst bli klar over hvilke signaler jeg må se etter den dagen :)

Anonymous poster hash: d68d5...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere FB-venner? Trykk i så fall liker på et par bilder, og legg ut noen fine bilder av deg selv, og se om du får liker tilbake :) Litt fjortiss, men det pleier å være en fin greie for å se hvordan ting ligger an.



Anonymous poster hash: 32b59...10c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere FB-venner? Trykk i så fall liker på et par bilder, og legg ut noen fine bilder av deg selv, og se om du får liker tilbake :) Litt fjortiss, men det pleier å være en fin greie for å se hvordan ting ligger an.

Anonymous poster hash: 32b59...10c

Kanskje litt fjortiss som du sier, men jeg hadde gjerne gjort det allikevel! :) Dessverre er han ikke på FB :(

Anonymous poster hash: d68d5...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt fjortiss som du sier, men jeg hadde gjerne gjort det allikevel! :) Dessverre er han ikke på FB :(

Anonymous poster hash: d68d5...ac6

OK bare ikke gi opp, men ikke kjør over han også. Slike menn trenger tid på å modnes.

Send gjerne melding han ikke trenger å svare på. Som f.eks "ha en fin kveld". Da blir han ikke pressa til noe men han glemmer deg heller ikke ;)

De som har klart å kapre slike menn, er heldige. Det er gjerne trofaste og kjærlige menn, som står støtt i et forhold om/når de først kommer seg dit.

Anonymous poster hash: 32b59...10c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal treffes på lørdag (i felleskap igjen), så jeg vil helst bli klar over hvilke signaler jeg må se etter den dagen :)

Anonymous poster hash: d68d5...ac6

Hvis han snakker med deg og sitter ved siden av deg er han sikkert interessert.

Anonymous poster hash: 253d4...41a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juggler

Om han er sjenert så kan ingen tegn bli tydelige nok. Du føler nok, som kvinner generelt gjør, at du gir så tydelige tegn at alle forstår. Slik er det ikke. Menn er generelt dårligere til å tyde slike signaler, og om han er sjenert, så kan det også hende at om han skulle oppfatte signalene, så rasjonaliserer han dem bort. Type: "Smilte hun litt lurt til meg? Nei, hun kan jo ikke være interessert i meg."

Hvis du absolutt trenger å finne tegn, så er det ene: Ser han ofte på deg? Og om du møter blikket hans ser han bort? Et annet tegn er om han er interessert i å vite mye om deg. Stiller han deg spørsmål om interesser etc. og følger opp disse spørsmålene? Men til syvende og sist, om han er sjenert, så vil det være veldig vanskelig for han å handle ut fra signaler med mindre de er ekstremt tydelige. Så det kan være at det er du som må ta initiativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han snakker med deg og sitter ved siden av deg er han sikkert interessert.

Anonymous poster hash: 253d4...41a

Vel, han prøvde vel å snakke med meg sist, men jeg virket kanskje avvisende da jeg ikke kunne svare noe mer enn "ja" (met et smil allikevel).... jeg blir helt paralysert når han er i nærheten... :( må nok prøve å svare noe annet enn det neste gang og se om han fortsetter¨å snakke med meg :)

Om han er sjenert så kan ingen tegn bli tydelige nok. Du føler nok, som kvinner generelt gjør, at du gir så tydelige tegn at alle forstår. Slik er det ikke. Menn er generelt dårligere til å tyde slike signaler, og om han er sjenert, så kan det også hende at om han skulle oppfatte signalene, så rasjonaliserer han dem bort. Type: "Smilte hun litt lurt til meg? Nei, hun kan jo ikke være interessert i meg."

Hvis du absolutt trenger å finne tegn, så er det ene: Ser han ofte på deg? Og om du møter blikket hans ser han bort? Et annet tegn er om han er interessert i å vite mye om deg. Stiller han deg spørsmål om interesser etc. og følger opp disse spørsmålene? Men til syvende og sist, om han er sjenert, så vil det være veldig vanskelig for han å handle ut fra signaler med mindre de er ekstremt tydelige. Så det kan være at det er du som må ta initiativ.

Uffameg, sånn som du beskrev er akkurat som jeg tenker selv!!! Jeg føler meg så dum, stygg og uinteressant, og kan ikke tenke noe annet enn at jeg kommer til å bli avvist. Som regel tenker jeg ikke så lite om meg, men det å være betatt gjør meg veldig usikker :(

Jeg mener at han ofte så på meg og så bort med en gang blikkene våre møttes, men det kan jo hende det er fordi jeg bestandig så på ham, og han ikke ville gi meg et falsk inntrykk eller føltes det ikke var så behagelig... Er redd for hvor betatt jeg ble og for å bli såret hvis jeg begynner å innbile meg noe....

Anonymous poster hash: d68d5...ac6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han snakker med deg og sitter ved siden av deg er han sikkert interessert. Anonymous poster hash: 253d4...41a

Huh? Da er jeg i tilfelle interessert i svært mange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh? Da er jeg i tilfelle interessert i svært mange

Jeg tenker at det h*n mente var om det var tydelig at han søkte spesielt nærkontakt?

Anonymous poster hash: d68d5...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han er sjenert så kan ingen tegn bli tydelige nok. Du føler nok, som kvinner generelt gjør, at du gir så tydelige tegn at alle forstår. Slik er det ikke. Menn er generelt dårligere til å tyde slike signaler, og om han er sjenert, så kan det også hende at om han skulle oppfatte signalene, så rasjonaliserer han dem bort. Type: "Smilte hun litt lurt til meg? Nei, hun kan jo ikke være interessert i meg."

Hvis du absolutt trenger å finne tegn, så er det ene: Ser han ofte på deg? Og om du møter blikket hans ser han bort? Et annet tegn er om han er interessert i å vite mye om deg. Stiller han deg spørsmål om interesser etc. og følger opp disse spørsmålene? Men til syvende og sist, om han er sjenert, så vil det være veldig vanskelig for han å handle ut fra signaler med mindre de er ekstremt tydelige. Så det kan være at det er du som må ta initiativ.

Hvordan bør man agerer for å få has på en slik mann da? Jeg er ikke TS men er betatt av en lignende fyr.

Anonymous poster hash: 32b59...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh? Da er jeg i tilfelle interessert i svært mange

Jeg tenkte mest på det kommende arrangementet begge skulle delta på. Hvis man søker seg mot en person på den måten er man jo ofte interessert - og TS spurte etter tegn på interesse. Jeg skrev selvsagt ikke dette som en allmenn regel for alle mennesker til enhver tid. :)

Anonymous poster hash: 253d4...41a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte mest på det kommende arrangementet begge skulle delta på. Hvis man søker seg mot en person på den måten er man jo ofte interessert - og TS spurte etter tegn på interesse. Jeg skrev selvsagt ikke dette som en allmenn regel for alle mennesker til enhver tid. :)Anonymous poster hash: 253d4...41a

Det kan bety at han mingler. Eller at hun er ok å snakke med. Trenger ikke bety noe annet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juggler

Uffameg, sånn som du beskrev er akkurat som jeg tenker selv!!! Jeg føler meg så dum, stygg og uinteressant, og kan ikke tenke noe annet enn at jeg kommer til å bli avvist. Som regel tenker jeg ikke så lite om meg, men det å være betatt gjør meg veldig usikker :(

Jeg mener at han ofte så på meg og så bort med en gang blikkene våre møttes, men det kan jo hende det er fordi jeg bestandig så på ham, og han ikke ville gi meg et falsk inntrykk eller føltes det ikke var så behagelig... Er redd for hvor betatt jeg ble og for å bli såret hvis jeg begynner å innbile meg noe....

Anonymous poster hash: d68d5...ac6

Det er lett å tenke slik, hvis man ser på den man er betatt av som et perfekt menneske og en perfekt partner. På en måte over-romantiserer man en illusjon eller et bilde man har av vedkommende. Og hvis man har dårlige erfaringer når det kommer til det motsatte kjønn, så er det veldig lett å overse sine egne kvaliteter i slike sammenhenger.

Sjenerte menn spiller sjeldent spill. Hvis de ignorer, så er det ofte fordi de ikke vil framstå som creepy.

Hvordan bør man agerer for å få has på en slik mann da? Jeg er ikke TS men er betatt av en lignende fyr.

Anonymous poster hash: 32b59...10c

Sjenerte menn mangler selvtillit. Det kommer som regel av manglende positiv erfaring med kvinner. Så en naturlig vei å gå, vil være å gi komplimenter, smile og ha et tilgjengelig kroppsspråk og være genuint interessert i mannen.

Selv det trenger ikke være nok om han har virkelig dårlig erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å tenke slik, hvis man ser på den man er betatt av som et perfekt menneske og en perfekt partner. På en måte over-romantiserer man en illusjon eller et bilde man har av vedkommende. Og hvis man har dårlige erfaringer når det kommer til det motsatte kjønn, så er det veldig lett å overse sine egne kvaliteter i slike sammenhenger.

Sjenerte menn spiller sjeldent spill. Hvis de ignorer, så er det ofte fordi de ikke vil framstå som creepy.

Sjenerte menn mangler selvtillit. Det kommer som regel av manglende positiv erfaring med kvinner. Så en naturlig vei å gå, vil være å gi komplimenter, smile og ha et tilgjengelig kroppsspråk og være genuint interessert i mannen.

Selv det trenger ikke være nok om han har virkelig dårlig erfaringer.

Du sier at sjenerte menn kan ignorere for ikke å fremstå som creepy. Hvordan skal man da se om han er interessert? Kan man se det på blikk f.eks.? Vanskelig!

Anonymous poster hash: 64a3a...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Juggler

Hva er poenget med å måtte se om noen er interessert eller ikke? Man ser gjerne det man vil se eller har blitt "lært" til å se uansett. Ingenting er utvetydig når det kommer til signaler, noen sjanser må man bare ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å måtte se om noen er interessert eller ikke? Man ser gjerne det man vil se eller har blitt "lært" til å se uansett. Ingenting er utvetydig når det kommer til signaler, noen sjanser må man bare ta.

Helt enig. Signaler gir bare rom for undring og analysering. Og det er ikke konstruktivt. Man må selv gjøre en innsats for å få det man ønsker seg.

Så derfor er det hva du kan gjøre som teller. Derfor jeg også lurte på hvordan man kan sjekke opp en sjenert gutt. Jeg er der selv nå. Gir gladelig komplimanger og spør forsiktig om løst og fast (via meldinger) men føler jeg ikke kan presse for et eventuelt møte. Må bare vente... Tror jeg. Aner ikke hvor aggressiv man kan være og hvor mye en mann tåler (snakker kun to-tre ganger i uka) Sorry ble litt mye om meg her.

Anonymous poster hash: 32b59...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært singel i snart tre år etter et ti års forhold, og må innrømme at jeg har ganske lav selvtillit når det gjelder menn. Og 13 år uten flørting hjelper ikke...

For første gang traff jeg en som jeg føler meg litt "betatt" av, men jeg har ikke fått noen signaler på om han er interessert eller bare vennlig. Og jeg har hørt at han er sjenert, men prøver å skjule det og framstå som selvsikker.

Vi har truffet hverandre tre ganger (i felleskap) og siste gang måtte jeg dra etter kort tid pga jobb. Vi har utvekslet to sms-er som kun var vennlige.

Jeg har et sånt litt lurt smil når jeg ser på en jeg liker, så han har sikkert skjønt at jeg var litt flørtende.

Problemet er at andre og tredje gang følte jeg meg som en fjortis, rød i ansiktet, og jeg klarte ikke å se på ham eller prate normalt...

Så selvfølgelig må jeg være flinkere neste gang :)

Så hva er det som kan avsløre at en som ikke viser tydelig interesse, faktisk er interessert? (vi er 34 begge)

Anonymous poster hash: d68d5...ac6

Det er dessverre ingenting som kan avsløre at han er interessert, bortsett fra om han faktisk sier det rett ut. Noen mennesker tar verken hint eller analyserer kroppsspråk - det faller dem rett og slett ikke inn at noen kunne finne på å flørte med dem.

I sånne tilfeller er det stort sett bare en ting man kan gjøre, og det er å være direkte. Nå sier jeg ikke at man skal hoppe opp og ned foran dem med et stort skilt hvor det står «JEG LIKER DEG!» - men man må likevel gjøre vedkommende oppmerksom på at man eksisterer og aller helst prøve å få dem til å tenke tanken om at man kan bli en mulig partner.

Hvor hardt man skal gå ut er det vanskelig å si, for noen kan trekke seg tilbake dersom man blir for voldsom i tilnærmingene. Jeg vil råde deg til å først og fremst forsøke å finne flere måter å tilbringe tid sammen med ham. Når dere treffes, still spørsmål om hva han liker å gjøre. På forhånd kan du godt tenke gjennom ting å spørre om, dersom du vet at du pleier å fryse når du først kommer i nærheten av ham. Når han svarer, se etter muligheter. Liker han å jogge? Spør om du kan få jogge med ham. Liker han å se film? Spør om dere kan se noe sammen. På den måten kan du få ham alene, for mange som er sjenerte vil åpne opp litt når det ikke er mange andre rundt.

Hvis han sier nei til å tilbringe tid med deg på denne måten, så kan det nok dessverre være et tegn på at han ikke er interessert. Men om han sier ja, så finnes det i alle fall en sjanse. Dere vil også få sjansen til å bli bedre kjent uten å gå på noen offisiell date, noe som kan gjøre det enklere å våge å ta skrittet selv om man er sjenert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba en mann ut litt for raskt (tror jeg). Jeg fikk nei, men vet ikke om det var fordi han følte jeg presset meg på, eller om han faktisk ikke ville. Har fått en del blikk av han etterpå, men det kan jo selvsagt være pga dårlig samvittighet...

Anonymous poster hash: 64a3a...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...