Gå til innhold

Baneheia-saken, usensurert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hadde ikke Viggo uansett gjort andre ting mot barn tidligere? Synes ikke han virker så uskyldig da.

Stemmer nok, det. Det står omtalt i dommen, hvis noen av dere har giddet å lese den. De tidligere forholdene som han ble tiltalt for (ble så vidt jeg husker bare dømt for ett eller to av dem) var en del av grunnen til at det ble forvaring. Det var selvsagt andre hensyn også, som det faktum at han hadde ganske lav IQ og lite empati og forståelse for de lidelsene han forårsaket. Men det var forsåvidt tilfelle for kompisen, også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Naive delfin, han reddet seg selv å trekke inn kameraten sin. Han er kanskje ikke den smarteste personen, men han vet at ved å trekke inn andre så slipper han billigere unna selv, noe han gjorde.

Hvem andre enn Viggo kunne han trekke inn? Viggo var hans eneste venn, derfor ble det viggo. At folk ikke klarer å se at denne saken stinker lang vei er helt utrolig.

Jeg har ikke sagt at han definitivt er skyldig. Det vet verken du eller jeg om han er, og det får vi muligens aldri vite. Jeg har vært usikker på om han er dømt på riktig grunnlag, derfor var jeg så dum at jeg leste den brutale dommen som det var linket til tidligere i tråden her. Og der kom det fram at han var i tillegg var siktet for langvarig misbruk av ei 7 år gammel jente, og en fem år gammel gutt. samt kikking på en voksen dame fra hennes veranda. Et av disse forholdene har han også innrømmet. Hvis det er sånn at han er skyldig i alle disse tre, kan han brenne i fengsel for alt jeg bryr meg, uavhengig om han er skyldig i Baneheiadrapene eller ikke.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Eternal

Jeg angrer veldig på at jeg leste dommen. Synes strafferett er spennende, men noe så grusom og hjerteløst som dette..jeg nekter å godta at slike forbrytere skal slippe ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han andre dømte gutten var jo veldig ung, født i 1981! han var ikke gamle karen da dette skjedde.

Kvalmende å lese om dette, og ikke mindt veldig veldig trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest torkel

Nå er det faktisk slik at det er mulig at Viggo er uskyldig, så du skal være jævlig forsiktig med hva du sier.

Viggo Kristiansen har blitt dømt igjennom to rettsaker og han har også selv innrømmet å være pedofil missbruker. Alle andre karaktertrekk og adferdsproblemer bygger opp under at denne fyren er en fare både for seg selv og samfunnet rundt ham og når han kan sitte å småflire med en tyggis i munnviken mens han får opplest lovens strengeste straff så forteller vel det det aller meste om denne fyrens totale mangel på normale følelser. Grav ham gjerne ned i et sort hullfor min del, fyren fremstår som klin kokko !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette kan da ikke være hele dommen? Den er jo så

Kort? En dom er jo vanligvis på iallefall 25 sider? Jeg mener og ha hørt at jentene blir funnet ganske ille tilredt også, uten å gå i detaljer,men det stod det ikke noe om.

Leste du linken? Var ikke beskrivelsene jævlige nok. Det var MYE verre enn jeg trodde. Angrer på at jeg leste den.....voldtektene er det verste jeg har lest. De er ikke mennesker de som har gjort dette, det er sjel løse ting!

Hadde det vært i USA hadde de blitt henrettet.. Det er det de fortjener. Langsom seigpining og vond død. Lik den de påførte de stakkars barna.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var forøvrig ikke klar over at Jan Helge allerede var ute. Var ikke det lovlig tidlig da?

Det er ikke så farlig om man torturerer, voldtar eller dreper barn her til lands ser du.

Det er mye verre hvis du raner en bank.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du linken? Var ikke beskrivelsene jævlige nok. Det var MYE verre enn jeg trodde. Angrer på at jeg leste den.....voldtektene er det verste jeg har lest. De er ikke mennesker de som har gjort dette, det er sjel løse ting!

Hadde det vært i USA hadde de blitt henrettet.. Det er det de fortjener. Langsom seigpining og vond død. Lik den de påførte de stakkars barna.

Jo, det gjorde jeg. Men som sagt så pleier en dom å være lengre enn denne, i tillegg til at det skal være øvrige detaljer som ikke fremgår av denne linken. Nå kan det være like greit å ikke lese om disse detaljene, men jeg bare lurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nejve

Jo, det gjorde jeg. Men som sagt så pleier en dom å være lengre enn denne, i tillegg til at det skal være øvrige detaljer som ikke fremgår av denne linken. Nå kan det være like greit å ikke lese om disse detaljene, men jeg bare lurte.

Jeg vil tro at byrettens dom er lengre og mer utfyllende, da det henvises til byrettens redegjørelser i denne dommen!

Endret av nejve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viggo kristiansen har anket dommen sin opptil flere ganger, uten at utfallet har blitt noe annet enn ved rettssaken.

Hvis du leser domsavsigelsen, så ser du at Viggo Kristiansen også en forhistorie med missbruk av små barn.

Denne saken er rimelig godt belyst og det er hevet over enhver tvil at Viggo Kristiansen ikke er uskyldig dømt.

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Viggo kristiansen har anket dommen sin opptil flere ganger, uten at utfallet har blitt noe annet enn ved rettssaken.

Hvis du leser domsavsigelsen, så ser du at Viggo Kristiansen også en forhistorie med missbruk av små barn.

Denne saken er rimelig godt belyst og det er hevet over enhver tvil at Viggo Kristiansen er uskyldig dømt.

Den siste setningen der er....? At han er uskyldig dømt, eller at det ikke er tvil om at han ER skyldig?

:sjenert:

(jeg mener at han er griseskyldig og må sitte til sola slukner altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

hvorfor har noen interesse av å lese om alle de grusomme detaljene

Hvorfor står folk og ser på et bilulykke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hvorfor har noen interesse av å lese om alle de grusomme detaljene

Det er bra at folk vet nøyaktig hva disse monstrene ble dømt for å ha gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at folk vet nøyaktig hva disse monstrene ble dømt for å ha gjort.

Nei, trenger ikke å vite hver eneste syke detalj de psyke gutta har gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...