Gå til innhold

Blødning og graviditet


Gjest simsam

Anbefalte innlegg

Gjest simsam

Jeg og mannen min har prøvd å få barn, og nå var mensen to uker forsinket, jeg tenkte vente noen dager til før jeg tok testen pga jeg har blitt skuffet før når mensen har vært sen. Den har hatt en tendens til å bli 1-2 uker for sinket siste halvåret.

Men så kom plutselig mensen den 14. dagen etter forventet mens, eller jeg trodde det var mensen. Det eneste som var litt rart var at det kom så plutselig, pang liksom. Så blødde jeg jevnt resten av dagen. Husker jeg dagen før hadde hatt litt pms-lignende symptomer, først deppa uten grunn og gråt lett av ting på tv, så økt sexlyst...

Blødningen har avtatt gradvis, har ikke hatt smerter, etterhvert rosa utflod, men siste par dagene (nå dag 7 med "blødning") har det av og til kommet brun utflod, som gammelt koagulert blod?

Jeg syntes mensen avtok litt raskere enn vanlig, så 3. dagen med "mens" som da kun var rosa utflod som kom av og til, tok jeg graviditetstest, og den ble øyeblikket sterkt positiv. Tok en ny test dagen etter som og viste det samme.

Jeg ble først glad, tenkte at jeg kanskje var gravid likevel, men så ble jeg bekymret - kan dette ha vært en spontanabort?

Men har lest at det er vanlig å ha smerter da.

Hadde litt småmurring i dag tidlig, nesten luftsmerter.. men det gikk over når jeg stod opp. Jeg ringte legen og de sa at det trolig ikke var spontanabort pga jeg ikke hadde smerter og hadde blødd så lite, men jeg slår meg ikke helt til ro med det svaret. Burde jeg undersøkes? Har og lest at blødning og brunt utflod er vanlig i svangerskapet og ikke nødvendigvis er tegn på SA.

Så ønsker å høre hva dere tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest simsam

Jeg har ikke hatt noe særlig symptomer på graviditet ennå, men siste dagene har jeg vært ekstra slapp og trett, og hatt mindre matlyst, selv godterier har ikke fristet så mye. Spiser jo, men.. har liksom ikke samme matlysta. Gråter kanskje litt lettere og innimellom...

Hvor lenge sitter hcg i blodet etter en evnt. spontanabort?

Jeg tok graviditetstesten 5 og 6 dager etter blødningen startet og den ble sterkt positiv med en gang. Bør jeg ta en ny snart for å sjekke? De på legekontoret mente jeg ikke trengte time pga jeg måtte anse meg som gravid og at det ikke var en SA, men som sagt så føler jeg meg ikke helt tilfreds med det, altså, jeg er så redd det kan ha gått galt, og jeg vil ikke gå rundt å tro jeg er gravid, også kanskje jeg ikke er det. Har bestilt med kontrolltime til uke 12 i "svangerskapet" - om jeg nå er svanger, men er så redd jeg kommer til kontrollen, også er det ingenting der.

Hvis jeg nå tar en ny test og den er negativ, bør jeg komme meg til lege? er det alltid nødvendig med utskraping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt legen og forklart problemet. De kan måle hcg i blodet ditt ved en blodprøve, og de kan se på innvendig ul om du er gravid eller ikke...avhengig av hvor tidlig i svangerskapet du er.

Men en blødning skal alltid tas alvorlig, uansett. Spesielt når du har blødd over flere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest simsam

Jeg har time i morgen.

I går kveld og i dag tidlig har jeg merket at jeg har begynt å bli litt kvalm, har ikke hatt kvalmesymptomer tidligere.

Imidlertid er utfloden fortsatt brun, så jeg har hatt blødning i 8 dager nå om man regner med utfloden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Sandra_*
Jeg har ikke hatt noe særlig symptomer på graviditet ennå, men siste dagene har jeg vært ekstra slapp og trett, og hatt mindre matlyst, selv godterier har ikke fristet så mye. Spiser jo, men.. har liksom ikke samme matlysta. Gråter kanskje litt lettere og innimellom...

Hvor lenge sitter hcg i blodet etter en evnt. spontanabort?

Jeg tok graviditetstesten 5 og 6 dager etter blødningen startet og den ble sterkt positiv med en gang. Bør jeg ta en ny snart for å sjekke? De på legekontoret mente jeg ikke trengte time pga jeg måtte anse meg som gravid og at det ikke var en SA, men som sagt så føler jeg meg ikke helt tilfreds med det, altså, jeg er så redd det kan ha gått galt, og jeg vil ikke gå rundt å tro jeg er gravid, også kanskje jeg ikke er det. Har bestilt med kontrolltime til uke 12 i "svangerskapet" - om jeg nå er svanger, men er så redd jeg kommer til kontrollen, også er det ingenting der.

Hvis jeg nå tar en ny test og den er negativ, bør jeg komme meg til lege? er det alltid nødvendig med utskraping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...