Gå til innhold

Forandring fryder! (Lillelarves treningsdagbok)


Gjest lillelarve

Anbefalte innlegg

Neida, ikke syk. Bare litt for lett. :ler: Trenger mer vekt. Menneeeh, jeg skal trene styrke i dag likevel. :daane:

Det er pudding laget av chiafrø, jeg la inn oppskriften i dagboken min i går så du kan jo sjekke den ut der. Veldig godt, og EKSTREMT næringsrikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelarve

Åja sånn ja :fnise:

Hmm! Det skal jeg definitivt sjekke ut! Jeg og en venninne av meg har planer om å trene sammen (vi gjør jo det nå da), men også lære nye, sunne matretter, lage mat sammen, osv. Så dette skal vi skrive i oppskriftsbøkene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

I går (26.08) ble det en 60 minutters styrke (mage, rumpe og lår) og HIIT-økt. I dag er jeg skikkelig støl! Jeg pusha meg selv i går! :biggrin:

Og jeg holder på enda!!! Trodde ikke jeg kom til å bli ei treningsberte, men.. det ble jeg jammen meg. :)

Jeg har veldig oppblåst og vond mage for tiden. Tror det er fordi jeg drikker så mye melk, så jeg skal kutte ned på det/drikke laktoseredusert/fri melk. Også føler jeg at jeg ikke spiser godt nok, men jeg er sikker på at jeg gjør det... Har spist litt mer mørk sjokolade, men... det skal jeg kutte ned på også!

På tide å bli skikkelig flink i matveien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

I dag ble det en lang, god fjelltur selv om jeg er støl i rumpa! Jaja :) Skal ha en tre-fire dagers treningspause nå. Har bursdag i morgen og skal feire i helga med vin og venner, så ingen trening! :)

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

I helga har jeg levd skikkelig usunt!! Jeg gleder meg utrolig mye til å spise sunt og godt igjen, men har ikke tilgang til noe annet. Det var godt med pizza på fredag, men etter et par dager med "junk food" er jeg så lei.

På mandag blir det kjøp av sunn mat igjen! Det er faktisk mye bedre har jeg funnet ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

I tillegg så blir det ingen trening på en stund nå :( tips til trening jeg kan gjøre uten matte? (unntatt jogging) Kanskje HIIT uten styrkeøvelser, det går jo an... eller, nei... blir å bo hos en bekjent i en uke nå, så får ikke trent inne. Så.. tips? :fnise: Kanskje jeg bare må fokusere på 100 % sunt kosthold framover siden jeg ikke får trent.

Holder på å flytte inn i ny leilighet og fikk ikke plass til treningsmatta mi, men uansett er det jo alt for mye å gjøre de neste dagene pga. innflytting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

Jeg kjenner jeg begynner å savne trening!! Jeg vil helst ikke skade leggene mine igjen ved jogging. I tillegg har jeg flyttet til en større by og det er mye trafikk og mange veier. Tror ikke jeg skal tørre å løpe meg vill...

Hm... Jaja, får bare vente :( Får spise sunt... og.. ja. Vi er midt i flyttinga nå! Har vasket leiligheta i dag, men må ta gulvet i morgen. Får seng og bord i dag, og ellers har vi det vi trenger ved hjelp av snill familie! :)

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skjønner du ikke vil skade leggene dine! Du får finne andre alternativer enn så lenge. :)

Men flytting er jo trening i seg selv, så dette går jo fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Ja får bare være tålmodig :) I dag er første dag på et par dager der jeg spiser sunt og godt igjen! Har for det meste spist ferdigmat fordi det har vært så surr + reising. Deilig å spise sunn mat som ikke gir meg magesmerter :) Kutter ut/reduserer laktoseinntak nå og ser om det hjelper. Men har allerede kuttet ut brød helt, for det vet jeg gir meg plager. + At hvitt mel ikke er noe bra...

Ja flytting krever fysisk arbeid også, så... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Oppdatering på matfronten:

Magen er blitt bedre etter jeg reduserte laktoseinntaket. Så nå vet jeg det! :) Drikker laktoseredusert melk og bruker det i havregrøten også. Spiser mindre av vanlig yoghurt med melk i + færre matretter med melk i. Spiser soyabaserte desserter og yoghurter også, og synes de er like gode (spørs hvilke).

Ja.. Ellers.. Livsoppdatering:

Har fått jobb.

Skal vaske kjøkkenet når rørleggeren er dratt.

Begynner å sette litt på plass i kveld ellers i leiligheten.

Glad :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Guess who's back

Back again

...

Treninga er i gang igjen og gjett om jeg er glaad!! :laugh: Ble 48 minutter kardio, HIIT og styrke for hele kroppen! Ble en intens, men helt fantastisk økt. Det er så godt å være tilbake igjen. Leiligheta er klar, stua er stor, anlegget er på plass... Da måtte jeg bare :) Heeeeeerlig!

Woop woop! hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

Å, okei, nå kjenner jeg at jeg er rar i halsen. Hvis jeg blir forkjøla...... Ahhhh, jeg som har ventet så lenge nå. :frown:

*Krysser fingrene på at samboer og pappa ikke smittet meg med sine baselusker..*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

De smittet meg. Woho........ Det kommer egentlig ikke som et sjokk. Jeg tror den harde økta mi i går utløste dette egentlig. I dag har jeg vondt overalt, inkludert halsen. Hodet, nakken, ryggen + alle muskler som finnes i kroppen min pga. treninga. Må vel slappe av med trening framover da... Jeg som hadde savnet det så mye. Blir mye syting på meg nå :fnise:, men er jo frustrerende.

I dag har det bare blitt brødmat på meg, og jeg har så vondt i magen, men skal handle i dag så da kommer det ordentlig mat i kjøleskapet! :laugh::laugh:

Skal se på formen i morgen. Håper det bare er halsen som er vond og at snørr og hoste ikke kommer inn i bildet. Men skal ikke se bort i fra det.

Det er kjipt å ikke kunne trene når man har så lyst til det. Det var så godt i går, men angrer nå på at jeg gjorde det. Selv om det var godt der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Selvtilliten er ganske nede nå, men det går vel bra. Jeg vet jo at jeg kommer i gang i det igjen. Jeg har hele livet på meg, og et par uker* med pause er jo ikke verdens undergang. Men formen kjenner jeg dabber av sakte, men sikkert.

Jeg kan også se at lårmusklene ikke er like store som for et par uker siden. Jeg kan også kjenne det på formen, spesielt når jeg går opp tunge bakker. Det var 0 problem for meg for ikke lenge siden. Jeg er ikke helt på bunnen, men jeg kan kjenne at det blir tungt (men deilig) å starte på'n igjen.

Nå har jeg i tillegg fjernet visdomstanna mi kirurgisk, så jeg må holde meg unna tung fysisk aktivitet for et par dager, men så er jeg jo forkjølet også. Så jeg kunne jo uansett ikke trent.

Likevel er det veldig kjipt, men sånn er livet noen ganger. Det kan ikke bare være en dans på røde roser :)

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillelarve

Hei hei :) Den sunne livsstilen er for fullt tilbake. 0 usunne ting nå, kanskje litt sjokolade i helgene om jeg ønsker. ;)

Nå spiser jeg et lite fullkornspolarbrød (100 %, men spiser mest grove knekkebrød) med avocado, skinke, agurk og lett majones på. Overraskende godt med avocado!!! Det trodde jeg ikke :) Å prøve nye ting er jo morsomt. Og så har jeg en skål med sukkererter og gulrøtter + litt mandler.

Det er ganske deilig å spise renere. Man kjenner det på kroppen ;)

Men trening blir det ikke noe av før jeg er bedre i formen. Jeg skal IKKE bli syk igjen, hehe... Kanskje til helga om jeg er helt frisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Jeg bestemte meg i går etter å se "Fat, sick and nearly dead" (dokumentar) at jeg skal spise MYE mer grønnsaker og frukt. Jeg visste at grønnsaker og frukt er utrolig viktig, men jeg har aldri spist så mye av det. Frukt, kanskje, men ikke i nærheten av så mye grønnsaker jeg bør spise. Det bør egentlig være en stor del av kostholdet, men for meg har det vært en ørliten del. I perioder spiser jeg mer, men ikke generelt.

Jeg har handlet inn avokado, spinat, gulrøtter, sukkererter, tomater, agurk, epler, pærer, bananer, osv. Og har i løpet av disse to dagene spist GODT med grønnsaker og frukt! Jeg tror dokumentaren fikk meg til å virkelig innse hvor viktig det er - et balansert kosthold med både frukt, grønt, nøtter, fiber, etc. Eller enklere sagt; alle de viktige næringsstoffene. Jeg har jo spist sunt ellers, men har nok ikke spist så mye grønt..

Så... Jeg skal prøve å spise mye mer av dette. Forresten; jeg spiste en god lunsj i dag som faktisk holdt meg mett i flere timer!

- En stor boks (oppbevaringsboks/matboks) med opphakkede gulrøtter og epler + sukkererter

- En liten boks med mandler og litt glutenfrie saltkringler som er lav på kalorier

- Ett veldig grovt polarbrød med hjemmelaget "avokadosmør" (haha, most avokado med salt og pepper), lett majones, skinke og agurk.

*stolt*

Jeg skal definitivt ha enda mer fokus på kosthold fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så jeg også for ikke så lenge siden! Veldig fasinerende, men litt for ekstremt opplegg for min del. Vurderte sterkt å kjøpe en sånn jusmaskin etterpå, men har ikke gjort det ennå. Tenkte det er sikkert en enkel måte å få i seg mer frukt og grønt på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Ja det er veldig fasinerende faktisk... :) Ja for min del også. Jeg kunne aldri gjort noe sånt. Jeg tror et normalt, balansert kosthold holder. Man bestemmer jo selv hvordan man får i seg frukt og grønt; om det er gjennom juice, smoothie, opphakkede grønnsaker/frukt, grønnsaker i/til middagen, på brødskiva, etc. Det er jo samme det, så lenge man får det i seg :) Det tror jeg på i alle fall.

Men det er jo en fin ide for de som ikke liker å spise frukt og grønt :) jeg personlig liker det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...