Gå til innhold

Virker kremer som skal dempe rødhet?


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Tenker ikke på cc -crems og grønn concealer men en krem som skal behandle og roe rød hud. Det er sikkert kulde og tørr luft som forårsaker det, har det ikke noe særlig på vår og sommer. Er mest rød mellom øynene, rundt brynene og rundt nesa. Vet det finnes slike kremer på apoteket, men virker de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holder en knapp på sulfactil fra Elixir. Mot rødhet, blant annet.



Anonymous poster hash: 3a453...4a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke på cc -crems og grønn concealer men en krem som skal behandle og roe rød hud. Det er sikkert kulde og tørr luft som forårsaker det, har det ikke noe særlig på vår og sommer. Er mest rød mellom øynene, rundt brynene og rundt nesa. Vet det finnes slike kremer på apoteket, men virker de?

Har en som er litt grønn på farge, og den demper rødskjæret. Den roet iallfall ikke ned huden min. Husker ikke navnet, men har et par forskjellige. Dommen er den samme på begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en grønn concealer som jeg legger på de røde stedene under foundation. Den får sette seg i 2-3 min før jeg legger foundation, men føler likevel at den blir visket ut når foundation min påført med kost. Kanskje jeg burde prøve cc cream i stedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig rød i huden, og spesielt i kinnene, har prøvd både grønn concealer og en krem fra Clinique som man liksom skal bruke daglig og skal hjelpe mot rødhet (Redness Solutions Daily Protective Base), men ingen av dem virket. Har ikke lest om noen andre som hjalp noe særlig heller, så gav meg der.



Anonymous poster hash: 70237...3a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvorfor du blir rød? Ville satset på forebygging hvis det lot seg gjøre. Jeg prøvde flere kremer av typen "Redness Relief", og ingen av dem hjalp stort. Mild hudpleie uten parfyme derimot!

Anonymous poster hash: e206c...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hvorfor du blir rød? Ville satset på forebygging hvis det lot seg gjøre. Jeg prøvde flere kremer av typen "Redness Relief", og ingen av dem hjalp stort. Mild hudpleie uten parfyme derimot!

Anonymous poster hash: e206c...952

Snakk om å svare før man leser. Virker som du kan trenge en litt rikere krem når det er kaldt? Jeg bruker nattkrem både morgen og kveld på denne tiden av året.

Anonymous poster hash: e206c...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hud er sensitiv, og jeg opplever raskt å bli rød flere steder i ansiktet,

særlig da på kinnene og nesen. For min del så hjelper det med hudpleie,

men det blir ikke helt borte.

Kremer du kan prøve som skal dempe rødhet er bl.a Matis Delicate krem

eller Decleor Rose d`Orient nattbalm for sensitiv hud, eventuelt også

serum beregnet på sensitiv hud lik de to kremene jeg nevnte over.

Finnes også gode ansiktsmasker beregnet på sensitiv hud.

CC krem er fin for hud som har tendenser til røde partier, da denne skal

jevne ut hudtonen bedre enn BB krem.

Ettersom du bare har problemet høst/vinter kan det fort hende at huden

din reagerer med sensitivitet pga kulde/tørr luft osv, og at du er fuktfattig.

Så hvis du ikke bruker f.eks fuktmaske vil jeg absolutt anbefale deg å

prøve det først.

Har du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...