Gå til innhold

Akutthjelp til ødelagt hår!


Gjest Trolletrine

Anbefalte innlegg

Gjest Trolletrine

Som tittelen sier - jeg trenger råd om hva som kan gjøres med fullstendig ødelagt hår.

Hadde på forhånd tørret ut håret ganske mye ved hjelp av sånn gradvis lysnende spray. Fant ut at dette ikke var bra, og stripet ( mer enn det...bleket ganske mye av håret ) og tok hårfarge over dette. Er fornøyd med fargen, men store deler av håret er helt, helt ødelagt. Når håret er vått, så krøller det seg så det ser ut som kokte nudler (haha...ja, faktisk), får knapt gredd igjennom det, og når jeg faktisk greier det,så mister jeg så ENORMT med hår. Skjønner jo at håret sikkert er knekt, men hvordan redde restene - og ikke minst: hvordan få håret til å se litt finere ut? Jeg tar litt hårkur i det før jeg steller det, så det ikke ser fullstendig ille ut, men fint eller bra er det ikke uansett. Noen som har råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Proteinkur (feks redken extreme cat protein spray) og fuktighetskur etterpå i et par uker/ måneder reddet håret mitt ihvertfall den gangen jeg var i samme situasjon som deg.

Tror det du beskriver kalles "gummihår" hvis du vil Google det.

Edit: og selvfølgelig, uansett hva du gjør- IKKE gre det når det er vått!

Endret av Wonderbitch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i samme situasjon som deg, jeg prøvde alt som ble foreslått av frisører (faktisk var det en frisør som gjorde håret mitt sånn også), Prøvde også tipsene over her, men det ble bare verre og verre og tynnere og tynnere, så eneste jeg kunne gjøre til slutt var å klippe det kort. Håper du er mer heldig og at noen av tipsene over kan hjelpe deg (var mye av de samme tipsene jeg fikk den gangen) Og for all del, sitt IKKE for lege med proteinkur, og bruk ALLTID fuktighetskur etterpå. Håper det ordner seg for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Proteiner og fukt er nøkkelen. Selv fikk jeg tilbake håret mitt med Sebastian penetrait shampo og kur. Den er litt dyr, men veldig effektiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i samme situasjon spm deg for litt over ett år siden.

Kuret med proteinkur og oljer 3-4 ganger i uken over flere uker.

Det hjalp, men håret så ikke friskt ut før det verste var klippet bort ca ett år senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv hatt veldig slitt og tørt hår i perioder hvor jeg har latt håret mitt

gjennomgå bleking/striping i mange omganger for å få det lysere, har veldig

mørkebrunt hår fra naturens side. Det som da reddet håret mitt var som flere

over her skriver Redken Extreme Cat Protein treatment, men jeg følger ikke

instruksene som sier spray i håret, og la være i 5 minutter. Jeg sprayer hele

håret, masserer inn, venter 5 min, og gjentar, dette gjentar jeg 3 ganger.

Etterfulger da med en god fuktkur. Dette KAN bedre håret, men er det fullstendig

ødelagt vil ingenting annet enn å klippe håret hjelpe deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Tusen takk for mange flotte råd :) Skjønner at oddsene ikke er helt på min side, men skal jammen gjøre alt jeg kan for å redde det som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...