Gå til innhold

Hva synes du om hull i ørene på små barn egentlig..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser så mange barn, nesten så jeg kan si babyer med hull i ørene, og jeg personlig kan nesten si at det er barnemishandling :P

Husker bare jeg satt hos frisøren, så kommer det ei dame inn og skal ha hull i ørene på babyen som sikkert var rundt året gammel, og babyen skrek og skrek og skrek..

Hvorfor ikke vente med sånt til barnet får bestemme selv om det vil ha hull i ørene eller ikke? Hvorfor ha det så travelt med dette?



Anonymous poster hash: af8b8...a02
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener det ikke er nødvendig før ungene selv ønsker det. Har selv en datter som nå er 16 og enda uten hull i ørene. og de som påstår at "min 2-åring ønsker hull i ørene"...bare tull.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det heller ikke. Det er ikke pent heller. Små barn er mye søtere uten hull i ørene.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det heller ikke. Det er ikke pent heller. Små barn er mye søtere uten hull i ørene.

Virkelig? Ikke pent? Virkelig?!

baby-with-earrings.jpg

Anonymous poster hash: 711a4...4c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Veritaserum

Jeg synes hull i ørene på små barn er kjempe søtt.
Men barnemishandling.
Hadde aldri utsatt mine egne (framtidige) barn gå igjennom noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? Ikke pent? Virkelig?!

baby-with-earrings.jpg

Anonymous poster hash: 711a4...4c8

Jeg synes ikke dette er søtt i det hele tatt. Jeg synes det ser helt latterlig ut.

Anonymous poster hash: 00d52...9c3

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, ungene må være store nok til å ville det selv. Syns egentlig at de burde vente

til den dagen de blir tenåring, så har de noe å se frem til, akkurat som mopedlappen og andre ting.

Akkurat som at jeg syns sminke til barn er en vederstyggelighet. La dem få være uskyldige småbarn så lenge de kan.

Presset om å bli en altfor tidlig "veslevoksen" kommer fort nok om en ikke skal dytte dem inn i det allerede som smånurk.

Ja til å la ungene få ha sin barndom i fred. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke 8års grense på dette?

Uansett, jeg synes det er unødvendig.

Er dessverre ikke aldersgrense på dette, men å lage hull i ørene på unger som ikke engang kan snakke rent, er unødvendig og tøvete. Det må være en absolutt forutsetning at barnet selv har uttrykt et vedvarende ønske om det. På den andre siden - det er jo ikke akkurat snakk om omskjæring heller. Og da datteren min på seks med dådyrblikk og backup fra mor spurte om lov, følte jeg ikke akkurat at jeg hadde så veldig mye jeg skulle sagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søtt på noen, men totalt unødvendig. Fort å få infeksjon, rive opp hullet, miste øredobbene, etc.

Synes barn skal få velge selv, når de er store nok.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er uting på små barn.De er så fine i seg selv at de trenger ikke hull i ørene for å se fine ut.



Anonymous poster hash: 1755d...b3a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Det kalles mishandling ellers når man påfører babyer og barn unødvendig smerte, men når resultatet er "søtt" er det visst helt greit.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blandede følelser. har aldri møtt babyer som har tatt skade av det senere, men samtidig så er jeg veldig imot unødvendig smerte.



Anonymous poster hash: 1a783...183
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La barna bestemme selv når de kommer i tenårene.

Jeg synes ikke det er søtt på småbarn/babyer.

Men smaken er som baken...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...