Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Kan forresten legge til denne også.

Skin79 snail nutrition bb cream: Synes nesten denne er enda bedre enn VIP gold, og at den fungerer som et slags viskelær når jeg smører den utover. Alt av rødhet osv, bare forsvinner, og igjen ligger det igjen noe som ser ut som naturlig ren hud. Dessverre så passer ikke fargen til meg. Jeg er for blek, så når jeg har på denne så ser jeg rett og slett litt for gul/brun ut, og det er akkurat så mye at jeg føler at det ser unaturlig ut.

Også er den visst laga av snegler? Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg synes det er ekkelt eller ikke... men det er jo godt mulig at det er bra for huden.

Allantoin er en ganske vanlig ingrediens og finnes i veldig mange kremer.

Anonymous poster hash: 89bac...f01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har prøvd flere av neglelakkene fra SkinFood og de er helt OK. Noen av de har vært veldig tykke, mens andre har vært litt for flytende.

Anonymous poster hash: 89bac...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, nå ble jeg så nysgjerrig at jeg rett og slett måtte bestille litt! Endte opp med dette:

Holika Holika aqua petit jelly BB cream

Holika Holika petit BB cream clearing

Holika Holika strawberry pore cover magic concealer

Skin79 cream miniature set (flere små BB-kremer, greit å teste om fargen passer) :jepp:

Skin79 VIP gold super plus beblesh balm BB cream

Holika Holika strawberry pore magic cover powder

Hudfargen min er skikkelig blek, så er spent på om de passer hudtonen min, men de var jo så billige at det er ikke verdens undergang hvis de ikke passer.

Skal gi tilbakemelding når produktene kommer i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foundations og BB-kremer i korea-merkene passer vel best til de som har veldig lys hud eller vil ha det?

Jeg liker en mer gyllen look. Er vel ingen vits for meg å kjøpe noen av disse merkene da kanskje?

Har forøvrig prøvd en hudpleieserie fra Japan som heter Astalift.

http://www.astalift.co.uk/

Den var veldig bra,men jeg fant ikke ut om de tester på dyr derfor kjøpte jeg ikke produktene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foundations og BB-kremer i korea-merkene passer vel best til de som har veldig lys hud eller vil ha det?

Jeg liker en mer gyllen look. Er vel ingen vits for meg å kjøpe noen av disse merkene da kanskje?

Har forøvrig prøvd en hudpleieserie fra Japan som heter Astalift.

http://www.astalift.co.uk/

Den var veldig bra,men jeg fant ikke ut om de tester på dyr derfor kjøpte jeg ikke produktene igjen.

Jeg har ikke sånn veldig, veldig lys hud altså. BB-kremene er laget for å tilpasse seg brukerens hudfarge. Skin79 sine er GRÅ når de kommer ut fra flasken liksom. Men klart, de er jo laget for asiatiske brukere som helst vil være hvitest mulig, så fargeutvalget begrenses en del av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.ebay.com/itm/251083514380?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649

Er dette et setting pudder eller en foundation pudder? Jeg skjønner ikke helt...

Dette er et ''gjennomsiktig'' pudder for å sette sminken, matte ned huden og skjule porer. Det tror jeg det andre du har linket til er også, selv om jeg ikke ser at det står noe sted. Det ser hvitt ut i beholderen og da er det nok gjennomsiktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et ''gjennomsiktig'' pudder for å sette sminken, matte ned huden og skjule porer. Det tror jeg det andre du har linket til er også, selv om jeg ikke ser at det står noe sted. Det ser hvitt ut i beholderen og da er det nok gjennomsiktig.

Takk for svar :) Vil da bestille dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe en BB krem, men hvordan finner dere nyanse som passer til huden deres? Litt redd for å få et produkt som er langt lysere eller mørkere enn hudfargen min. :vetikke:

De aller fleste BB-kremene finnes bare i én nyanse, men for de fleste tilpasser den seg hudtonen din. Så sant du er normalt lys i huden skal det meste passe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foundations og BB-kremer i korea-merkene passer vel best til de som har veldig lys hud eller vil ha det?

Jeg liker en mer gyllen look. Er vel ingen vits for meg å kjøpe noen av disse merkene da kanskje?

Har forøvrig prøvd en hudpleieserie fra Japan som heter Astalift.

http://www.astalift.co.uk/

Den var veldig bra,men jeg fant ikke ut om de tester på dyr derfor kjøpte jeg ikke produktene igjen.

Jeg har bare prøvd Dr. Jart black label, men den er akkurat litt for mørk og "solbrun" for meg. Jeg er veldig lys i huden med gul undertone.

Anonymous poster hash: 89bac...f01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er et ''gjennomsiktig'' pudder for å sette sminken, matte ned huden og skjule porer. Det tror jeg det andre du har linket til er også, selv om jeg ikke ser at det står noe sted. Det ser hvitt ut i beholderen og da er det nok gjennomsiktig.

Jeg har den! det er den... den er gjennomsiktig og funker veldig veldig bra! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Ah, genialt. Takk! Da får jeg lurke i denne tråden og gjøre litt research og se om jeg finner en :) Har noe fregner og ofte rød på nesevingene, samt noe tørr og ujevn hud. Håper det finnes en type der ute som kan passe :)

Kor mørk er du då? Missha Perfect Cover kjem i fleire nyansar, og er også ein veldig god BB-krem, faktisk er han vel mest å rekne som referanseproduktet innan BB-krem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg mottatt Holika Holika Petit BB cream Moisture (den lilla). Og jeg elsker den! Det er den beste bb creamen jeg har prøvd. Dekkevnen var overraskende god til å være en bb cream, og huden får en relativt matt finish med litt glød. Jeg har gul undertone i huden, men er en del rød rundt nesen, og det dekker den fint. Jeg var litt skeptisk til om fargen kom til å passe, siden kremen bare kommer i én nyanse. Men den passer ganske perfekt :) Jeg er spent på hvordan fargen blir å passe når jeg blir litt brunere, men det får jeg se senere. Tror jeg kommer til å bruke den her i stedetfor foundation fremover :) Anbefales virkelig!



Anonymous poster hash: d3dc9...05e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen av dere som har hudpleie å anbefale? Tenker da på rens, dag- og nattkrem osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg mottatt Holika Holika Petit BB cream Moisture (den lilla). Og jeg elsker den! Det er den beste bb creamen jeg har prøvd. Dekkevnen var overraskende god til å være en bb cream, og huden får en relativt matt finish med litt glød. Jeg har gul undertone i huden, men er en del rød rundt nesen, og det dekker den fint. Jeg var litt skeptisk til om fargen kom til å passe, siden kremen bare kommer i én nyanse. Men den passer ganske perfekt :) Jeg er spent på hvordan fargen blir å passe når jeg blir litt brunere, men det får jeg se senere. Tror jeg kommer til å bruke den her i stedetfor foundation fremover :) Anbefales virkelig!

Anonymous poster hash: d3dc9...05e

Fikk også den idag, og jeg tok den på. Den var god, den! Luktet godt, fremhevet ikke noe den ikke skulle fremheve, og den var litt mer dekkende enn jeg først forventet.

Jeg har (blitt fortalt av hudpleier) at jeg har grønn undertone, og jeg er nesten grågrønn i huden (hørtes litt fælt ut nesten :fnise: ).

Jeg la merke til at om jeg hadde sommerhuden min ville den matchet, for den gled inn i hudfargen og ble mer og mer usynlig- var langt i fra noen krasj-match.

Synd den kun fungerer for min del innendørs- jeg har hakket lysere hud. Da jeg gikk ut i dagslys så jeg et lite skille jeg ikke vil gå med i det daglige, får hente denne frem til sommeren ;)

Er det noen av dere som har hudpleie å anbefale? Tenker da på rens, dag- og nattkrem osv.

Skulle nesten laget en søster-tråd til dette, de har en hel ukjent verden med masker og hudpleie-produkter :)

Setter inn en av mange linker jeg har på hudpleie- dette er et blogginnlegg da.

Forresten et google-søk til ga meg en link til dette, men det går på uren hud ser jeg. Men kanskje dette hjelper deg til dine egne søk? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg mottatt Holika Holika Petit BB cream Moisture (den lilla). Og jeg elsker den! Det er den beste bb creamen jeg har prøvd. Dekkevnen var overraskende god til å være en bb cream, og huden får en relativt matt finish med litt glød. Jeg har gul undertone i huden, men er en del rød rundt nesen, og det dekker den fint. Jeg var litt skeptisk til om fargen kom til å passe, siden kremen bare kommer i én nyanse. Men den passer ganske perfekt :) Jeg er spent på hvordan fargen blir å passe når jeg blir litt brunere, men det får jeg se senere. Tror jeg kommer til å bruke den her i stedetfor foundation fremover :) Anbefales virkelig!

Anonymous poster hash: d3dc9...05e

jeg har bestilt den gule så jeg er spent selv, tok det lag tid før din kom ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker dere for å fjerne BB-krem? Jeg synes de er vanskeligere å fjerne enn foundation så tar gjerne i mot tips om koreanske sminkefjernere.

Anonymous poster hash: 89bac...f01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...