Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Gjest Tigress

Hvis man er i mot dyretesting innen kosmetikk så burde man kanskje holde seg unna Koreanske merker?

Jeg vet at i Kina så er det obligatorisk at dyr er forsøkskaniner for sminke o.l, de spiser jo hund i Korea også, så da er det vel kanskje samme greia der?

Anonymous poster hash: 9854e...36b

Det er fleire av dei koreanske som hevdar å vere dyrevenlege, men det er vanskeleg å finne ut av. Førre gong eg sjekka var TonyMoly, Dr. Jart+ og SkinFood trygge. Missha og Skin79 seier visst at dei er dyrevenlege, men eg er ikkje viss på kva som er greia. Eg må vedgå at eg kjøpte det meste av dette på utsegner om at dei fleste var ok, men meir research gjer ein berre forvirra. Eg veit ikkje, rett og slett.

Redigering: Siste sjekk klargjer berre Dr. Jart+. Men det er frå same sida eg fekk TonyMoly og SkinFood frå også, men det er altså ei stund sidan...

Endret av Tigress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan forresten legge til denne også.

Skin79 snail nutrition bb cream: Synes nesten denne er enda bedre enn VIP gold, og at den fungerer som et slags viskelær når jeg smører den utover. Alt av rødhet osv, bare forsvinner, og igjen ligger det igjen noe som ser ut som naturlig ren hud. Dessverre så passer ikke fargen til meg. Jeg er for blek, så når jeg har på denne så ser jeg rett og slett litt for gul/brun ut, og det er akkurat så mye at jeg føler at det ser unaturlig ut.

Også er den visst laga av snegler? Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg synes det er ekkelt eller ikke... men det er jo godt mulig at det er bra for huden.

Snegleslim (?) sies å være bra på arr ihvertfall :) Ettersom mine kvisearr er så og si borte pga Tamanuolje og tiden, så har jeg ikke kommet så langt å teste det ut selv:)

Kilde: O store internett, og flere år siden jeg leste det for første gang :P

Endret av plix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koreansk sminke har så utrolig søte forpakninger og design på produktene. Her har de vestlige kosmetikkmerkene mye å lære.



Anonymous poster hash: 04308...413
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koreansk sminke har så utrolig søte forpakninger og design på produktene. Her har de vestlige kosmetikkmerkene mye å lære.

Anonymous poster hash: 04308...413

Hvis du med søt mener f.eks slik Kawaii stil de har i Japan, så må jeg si nei takk. Når man f.eks er 30+ så trenger man ikke ha en Pikachu på leppestiften, det ville vært litt flaut :fnise:

Da foretrekker ihvertfall jeg litt diskre forpakning, eller kanskje litt stilfull.

Anonymous poster hash: 9854e...36b

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du med søt mener f.eks slik Kawaii stil de har i Japan, så må jeg si nei takk. Når man f.eks er 30+ så trenger man ikke ha en Pikachu på leppestiften, det ville vært litt flaut :fnise:

Da foretrekker ihvertfall jeg litt diskre forpakning, eller kanskje litt stilfull.

Anonymous poster hash: 9854e...36b

Tenker det samme :) (Sånn type som lipglossene jeg har linket til over her er et godt eksempel)

Endret av plix
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du med søt mener f.eks slik Kawaii stil de har i Japan, så må jeg si nei takk. Når man f.eks er 30+ så trenger man ikke ha en Pikachu på leppestiften, det ville vært litt flaut :fnise:

Da foretrekker ihvertfall jeg litt diskre forpakning, eller kanskje litt stilfull.

Anonymous poster hash: 9854e...36b

Tenkte ikke akkurat på design slik som de lipglossene. De var ekstreme, selv til å være fra Japan :eeeh:

Anonymous poster hash: 04308...413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvit/rosa hud og synes ofte fondation blir seende gul ut på meg. Har dere noen anbefalinger? Lys i huden.



Anonymous poster hash: 57efe...1d2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du med søt mener f.eks slik Kawaii stil de har i Japan, så må jeg si nei takk. Når man f.eks er 30+ så trenger man ikke ha en Pikachu på leppestiften, det ville vært litt flaut :fnise:

Da foretrekker ihvertfall jeg litt diskre forpakning, eller kanskje litt stilfull.

Anonymous poster hash: 9854e...36b

Jeg er 30, going on 14. :fnise: Elsker sånne innpakninger!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt Holika Holika Petit BB cream, Heartful moisture lipstick fra samme merke og salmon-concealeren.. gleder meg til å prøve! :)



Anonymous poster hash: d3dc9...05e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dyrevern.no/dyretesting/ikke-testet-pa-dyr

Her er lista over hvilke merker som ikke er testet på dyr.

Hvis noen av de asiatiske merkene er nevnt her så tester jeg gjerne, men hvis ikke så betaler jeg heller en hundrelapp ekstra for hvert produkt altså.

Enig med deg, men samtidig så tenker jeg at det er godt mulig at de rett og slett bare ikke har oversikt over Koreasminken, og at det er derfor det ikke står på listene.

Anonymous poster hash: 5e5c4...af5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg, men samtidig så tenker jeg at det er godt mulig at de rett og slett bare ikke har oversikt over Koreasminken, og at det er derfor det ikke står på listene.

Anonymous poster hash: 5e5c4...af5

Jeg tenkte også det. Men om jeg ikke vet det sikkert så er det ikke aktuelt.

Kanskje det finnes en organisasjon i Asia også som kartlegger slikt? Bare fordi en er Asiater så er det vel ikke ensbetydende med at en godtar å torturere dyr... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for ikke så lenge siden kommet tilbake fra Japan og jeg hamstret! Var også innom en tur på koreatown der nede, men prisene var litt stivere enn hva japanske produktene var, sikkert fordi tingene var importerte.

Jeg kan komme med følgende anbefalinger:

Baby Face Pore Powder - Den er ikke så stor, men den er drøøøøy i bruk.

Heroine Mascara - Sitter så bra, at det er kanskje lurt å kjøpe mascarafjerneren fra samme linje

Eyebrow mascara - Fantastisk fin farge, ser veldig naturlig ut og sitter godt!

Dollywink eyeliner - Denne i brun, hjelper å få et litt mer åpent blikk

Dollywink false lashes

Kracie face masks - Ansiktet ditt vil føles som en babyrumpe rett etter!

Kao liese Prettia Hair colour - Veldig fin og jevn farge ideelt for de med naturlig mørkt hår. (Kao tester ikke på dyr)

Essentials Airy Nuance hair treatment - fantastisk, også fra Kao

Forresten så er det ikke gitt at "alle asiatene" tester på dyr bare fordi "de der i Kina spiser hunder" det viser bare hvor utrolig fordomsfull person du er hvis du tror at alle asiater er like bare fordi du synes at de ligner på hverandre.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Forresten så er det ikke gitt at "alle asiatene" tester på dyr bare fordi "de der i Kina spiser hunder" det viser bare hvor utrolig fordomsfull person du er hvis du tror at alle asiater er like bare fordi du synes at de ligner på hverandre.

Jeg tenkte også det. Men om jeg ikke vet det sikkert så er det ikke aktuelt.

Kanskje det finnes en organisasjon i Asia også som kartlegger slikt? Bare fordi en er Asiater så er det vel ikke ensbetydende med at en godtar å torturere dyr... :)

Veldig enig!

Og forøvrig. Testing av dyr er viktig, men det er ikke det denne tråden handler om, så hvis vi finner ut at det er noe sminke som vi vet at ikke er testet på dyr, så kan vi jo legge det til som en tilleggsopplysning når vi snakker om et produkt, men ellers er jo det et valg som er opp til hver enkelt av oss om hva vi ønsker å kjøpe og ikke...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan forresten legge til denne også.

Skin79 snail nutrition bb cream: Synes nesten denne er enda bedre enn VIP gold, og at den fungerer som et slags viskelær når jeg smører den utover. Alt av rødhet osv, bare forsvinner, og igjen ligger det igjen noe som ser ut som naturlig ren hud. Dessverre så passer ikke fargen til meg. Jeg er for blek, så når jeg har på denne så ser jeg rett og slett litt for gul/brun ut, og det er akkurat så mye at jeg føler at det ser unaturlig ut.

Også er den visst laga av snegler? Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg synes det er ekkelt eller ikke... men det er jo godt mulig at det er bra for huden.

Jeg bruker denne. Syns den er litt grå i fargen, men jeg kan fint bruke den. Inneholder snegler ja! Og den lukter litt småekkelt. Jeg går rundt og lukter snegler.....

Anonymous poster hash: 4bd84...e0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Kan noen anbefale en bb cream med høy SPF (gjerne 50 +) som kan passe til en blek hud med rosa undertone?

Har prøvd Missha´s M Perfect over bb cream, i #13, men denne ble grå på huden utover dagen. Den la seg heller ikke så pent i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at flere nevner oksidering; hva vil dette si, at den tilpasser seg huden? Hvor lang tid tar dette?



Anonymous poster hash: d3dc9...05e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Hei :)

Kan noen anbefale en bb cream med høy SPF (gjerne 50 +) som kan passe til en blek hud med rosa undertone?

Har prøvd Missha´s M Perfect over bb cream, i #13, men denne ble grå på huden utover dagen. Den la seg heller ikke så pent i ansiktet.

Skin79 Snail Nutrition. Ikkje over SPF50, men godt nok vil eg tru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...