Gå til innhold

Hvor mange kjøretimer hadde du?


Chocoholic

Anbefalte innlegg

Hvor mange kjøretimer utover det obligatoriske hadde du? Og hvor mye kom "lappen" på for deg?

Jeg har kjørt litt (har basics på plass), og lurer på hvor mye jeg må gjøre regning med å betale for førerkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker ikke, men kjøpte en pakke til 20.000 og oversteg ikke den :) I tillegg kom det teoriprøve og glattkjøring, så alt ble vel på rundt 22.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 15 kjøretimer utenom det obligatoriske, men tok den for mange år siden så prisene er litt annerledes nå,

Anonymous poster hash: 07386...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 kjøretimer + det obligatoriske. Betalte 22 500.

Anonymous poster hash: cf4df...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Obligatoriske 8t + 2t Autobahn + 2t natt i Tyskland = ca 8000kr og europeisk førerkort. Sjalabais!

Anonymous poster hash: 195a4...1f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drit mange kjøretimer! Men jeg hadde ingen å kjøre med. Tok alt obligatorisk i hjembyen min i 2006. Så flytta jeg før jeg fikk fullført og tok pause frem til nå vinter. Har vel hatt kanskje 30-40 kjøretimer ( til sammen ikke 40 doble timer :) ) her i Oslo. Dyrt, ja, men verd det. Sto oppkjøring med glans og føler meg trygg og selvsikker bak rattet. Det var det viktigste for meg.

Endret av Mona26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel 7 ordinære, +glattkjøring og mørkekjøring + glattkjøring en gang til etter ett år. Husker ikke totalsummen men tipper på 9-10.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På klasse B og C så hadde jeg kun de obligatoriske

På CE så hadde jeg et par ekstra timer siden jeg ikke helt klarte å knekke koden med rygging :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer utenom det obligatoriske. Hadde ikke kjørt mye før, og hadde heller ikke foreldre jeg kunne øvelseskjøre med. Følte meg ikke akkurat klar, da jeg sto med lappen i hånda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer og det kosta meg rundt 700,-. Og ja, det er en stund siden, hehe. (du leste riktig, sju hundre, ikke sju tusen..) Var student og jobbet på kafe i helgene og tjente  til "lappen". Kunne ikke kjøre da jeg var ferdig, men det har da gått bra etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall timer huske jeg ikke, men det var mange. Var tydeligvis ikke et naturtalent til å kjøre bil, så jeg betalte mellom 50 og 60 000... ikke få sjokk nå haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solavskjerming

Hadde ikke noen ekstra, og mener kjørelæreren skrev godkjent på en eller to timer av det obligatoriske selv om jeg ikke hadde hatt dem.

Men hadde kjørt mye. Både alene i trafikken og øvelseskjørt, så både bil og trafikk var jeg vant med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg studerte utenbys når jeg tok lappen så hadde dessverre ikke mulighet til å øvekjøre med foreldre etc. Måtte derfor ha ganske mange kjøretimer. Husker ikke hvor mye det kom på totalt, eller eksakt hvor mye jeg hadde. Men sikkert nærmere 40 000. Hadde ganske intensivt kurs med flere dobbeltimer i uken, så jeg gikk fra å ikke vite noe om bil til bestått oppkjøring på under 4 mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ekstra "oppvarmingstime" før oppkjøring - utover det, kun det obligatoriske. Fikk øvelseskjøre mye hjemme. 



Anonymous poster hash: 8d993...09a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg aner ikke, men til nå har jeg brukt 10 000 ca på lappen. Har langkjøring og oppkjøring igjen..

Klarte teorien på første forsøk i forige uke, yey!(kun 2 feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok lappen i 95 og hadde kun 2 kjøretimer. Hadde både teoriprøven og oppkjøringen på samme dag. Sto på første gang. :)



Anonymous poster hash: 2730c...717
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...