Gå til innhold

Fucked up bil - selge til bilselger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bil jeg har lyst til å bare kvitte meg med, den er et enormt pengesluk. (diesel, bompenger, trenger ikke)

Er det mulig å selge den til en bilselger som fikser den opp for egne midler? Kanskje jeg får litt mindre penger men jeg vil bare bli kvitt den. Den er fremdeles verdt noe og er ca 5 år gammel.

Noen som har noen erfaringer? Er jeg nødt til å stikke innom NAF og fikse på bilen selv før jeg eventuelt selger den til bilselger?



Anonymous poster hash: 6f75d...5ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå inn minst to steder og få et tilbud på hva de vil kjøpe bilen for. Spriker det veldig i pris, og du har tid, forsøk hos en tredje bilselger.

Lykke til.

Anonymous poster hash: 64292...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se for meg at en forhandler kjøper en bil som det må gjøres endel med for at de skal få noe fortjeneste ut av det. Men skader ikke å ta kontakt å forhøre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se for meg at en forhandler kjøper en bil som det må gjøres endel med for at de skal få noe fortjeneste ut av det. Men skader ikke å ta kontakt å forhøre seg.

Det finnes et utall av personer/firmaer som kjøper biler uansett stand, og selger dem videre. Det er bare til å kikke i en hvilken som helst seksjon for rubrikkannonser..(du vet, sånn som var før Finn.no), og velge&vrake.

Det er jo helt klart at de ikke betaler like rundhåndet som en eller annen privat kjøper som du kan finne etter en langvarig og dyr prosess med nett-annonsering, visning og pruting, men du blir kvitt bilen raskt, og får som regel aldri problemer med skjulte feil&mangler i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes et utall av personer/firmaer som kjøper biler uansett stand, og selger dem videre. Det er bare til å kikke i en hvilken som helst seksjon for rubrikkannonser..(du vet, sånn som var før Finn.no), og velge&vrake.

Det er jo helt klart at de ikke betaler like rundhåndet som en eller annen privat kjøper som du kan finne etter en langvarig og dyr prosess med nett-annonsering, visning og pruting, men du blir kvitt bilen raskt, og får som regel aldri problemer med skjulte feil&mangler i etterkant.

Greit, jeg ser den. Var litt rask på avtrekkeren når jeg skrev det jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...