Gå til innhold

trenger hjelp, bil problem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

J har en nissan qushqai j kjøpte ifjord men som nå har problemer. Skal jeg ringe til forhandleren som det ble kjøpt fra, eller kan jeg sende den på reparasjon på et annet bilverksted??

Tror forhandleren som bilen ble kjøpt fra, tar litt høye priser. Kan jeg bare forhøre med hva reparasjonen kommer på, og også høre med andre steder før jeg bestemmer meg? Eller må jeg bare la dem reparare den når jeg sender den inn til dem, fordi de allerede har brukt tid på å feilsøke problemet? Og koster det noe å feilsøke?

Hilsen en med første bil..

Anonymous poster hash: e01e9...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mangler litt info for å kunne besvare.

Hvor gammel er bilen?

Er den fortsatt under garantiperioden enten som nybil eller bruktbilgaranti fra forhandler?

Hva slags problemer er det snakk om?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler litt info for å kunne besvare.

Hvor gammel er bilen?

den er fra 2010, men jeg kjøpte den brukt gjennom forhandler august 2014

Er den fortsatt under garantiperioden enten som nybil eller bruktbilgaranti fra forhandler?

nei, garantien er 3mnd. Da bilen ble kjøpt og det hadde gått rundt 2,5mnd hadde multiremmen blitt brutt og måtte settes inn ny, dette ble brukt garanti på, så trengte ikke å betale noe da.

Hva slags problemer er det snakk om?

Hele bilen rister ukontrollert når jeg har giret ferdig og begynner på gassen.dette gjelder kun gir 1,2 og 3. Har aldri vært sånn før.

Anonymous poster hash: e01e9...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har nok fått fuktskader siden den har stått i en fjord :ler:

I fjor = forrige år.

Fjord = kaldt og vått.

Anonymous poster hash: 8462f...41b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring forhandler og forklar, få en pris og eventuell innsikt i om det er dekket av en slags brukt- eller nybilgaranti. Tar noen få minutter, prisen kan du få på epost. Denne eposten sender du videre til frie verksteder og får en ny pris der. Slik kan du sammenlikne de veldig lett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg gjøre det...? Om jeg sender den videre, har jeg jo avslørt hva den ene forhandleren tar for ev reparasjon, har jeg da brutt noen taushetsplikt??

Nei, den har ikke stått i ro.den ble kjøpt i august ifjord, men jeg har kjørt den hele tiden.

Anonymous poster hash: e01e9...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ringe så mange verksteder du vil og forklare hva som skal fikses og velge det som er rimeligst.

Du bryter ikke noen taushetsplikt og du plikter deg ikke til å reparere bilen et sted bare fordi de har feilsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jrg mener ved å sende videre prisforslaget fra den ene forhandleren til den andre. På den måten avslører jeg jo hva den ene tar i reparasjonen.

Anonymous poster hash: e01e9...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er kunde, kunder har ikke taushetsplikt.

Ble bilen kjøpt ny eller med bruktbilgaranti?

Anonymous poster hash: edb29...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en bruktbil med bruktbilgaranti på 3mnd. Den er nå utgått.

Anonymous poster hash: e01e9...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til. Jeg har aldri lagt merke til dette, før nå. Når jeg starter bilen, er den på den nederste, men kjøre opp til midten under turen. Kjøer bare i nærområdet, så maks 15min av gangen. Det jeg sikter til er den symbolet som viser hvor varm motoren er..

Anonymous poster hash: e01e9...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til. Jeg har aldri lagt merke til dette, før nå. Når jeg starter bilen, er den på den nederste, men kjøre opp til midten under turen. Kjøer bare i nærområdet, så maks 15min av gangen. Det jeg sikter til er den symbolet som viser hvor varm motoren er..

Anonymous poster hash: e01e9...b8b

Den skal det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den som undrer seg over at en forbrenningsmotor blir varm. Seriøst?

Kjære deg. Dette er min første bil. Siden min eksmann alltid drev med bilene våre, har jeg ikke gjort annet enn å fylle på bensin..så nå må jdg lære.. men jeg skjønner at det er logisk at bilen ikke er overopphetet FØR den når nivået opp på toppen... trodde det bare hadde noe å gjøre med at bilen halter slik..

Anonymous poster hash: e01e9...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, det er klart det skal være takhøyde for å stille spørsmål, men den der synes jeg er på nivå med "hendene mine blir våte av å dyppe de i vann"... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...