Gå til innhold

Hvilken vei i Sverige er best? E4 eller E45?


Amable

Anbefalte innlegg

Hvilken vei har best standard? Hvilken vei har minst svinger? Hvilken vei har minst trafikk? Hvilken vei har høyest fartsgrense?

Hvilken vei er best egnet som transportetappe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På de strekkene jeg har kjørt så er begge svært bra. E45 er en mindre vei, og den varierer noe. Hvilken strekning skal du kjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de strekkene jeg har kjørt så er begge svært bra. E45 er en mindre vei, og den varierer noe. Hvilken strekning skal du kjøre?

Henter bil i Tromsø og skal til Oslo.

Har lest at det kan være flere biler på E4. Men dette går visst opp i opp med størrelse på veien. Leste også nå nylig at E45 har flere tettsteder med lav fartsgrense.

I følge Google er det E4 93km lengre, men den tar det igjen på gode veier og høyere fartsgrense?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg ikke sikker på, har bare kjørt E45 mellom göteborg og karlstad, og E4 mellom jönköping og stockholm sånn omtrent, så det er utenom der du kommer til å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E4 er desidert mest traffikert, kjørte den for en del år siden. Men den er til gjengjeld best standard, går utenom de fleste byer oppover kysten av Østersjøen.

E45 er en krøttersti i forhold. Maks hastighet i Sverige er 110km/t.

Begge veier har jeg fra nord og sørover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E4 er desidert mest traffikert, kjørte den for en del år siden. Men den er til gjengjeld best standard, går utenom de fleste byer oppover kysten av Østersjøen.

E45 er en krøttersti i forhold. Maks hastighet i Sverige er 110km/t.

Begge veier har jeg fra nord og sørover.

Da har jeg valget mellom god vei med mye biler eller svingete og smal vei med lite biler? Bare å velge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg valget mellom god vei med mye biler eller svingete og smal vei med lite biler? Bare å velge :)

E45 er ikke så svingete at det gjør noe, og den er i litt dårlig forfatning enkelte steder etter hva jeg erfrarte når jeg kjørte den for 8 år siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

E4 er desidert mest traffikert, kjørte den for en del år siden. Men den er til gjengjeld best standard, går utenom de fleste byer oppover kysten av Østersjøen.

E45 er en krøttersti i forhold. Maks hastighet i Sverige er 110km/t.

 

Begge veier har jeg fra nord og sørover.

 

Maks hastighet i Sverige er 120 km/h. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...