Gå til innhold

Når er man klar for oppkjøring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjørt mye privat og kjører smidig og oppmerksomt med egen bil, i så å si alle situasjoner. Har stålkontroll på det tekniske og kan bruke oppmerksomheten på veien.

Kjøreskolebilen er jeg derimot ikke helt venner med. Alt av betjening er mye hardere, typ reagerer ikke før du trykker/vrir MYE og da kommer all effekt på en gang. Bilen trekker også skjevt, slik at det er mye ekstra korrigeringer.

Jeg blir så frustrert, for det resulterer jo i at jeg kjører dårligere i kjøreskolebilen enn jeg føler at jeg gjør til vanlig. Jeg prøver å få ut av kjørelæreren min om jeg er klar for oppkjøring nå, men han klarer ikke å gi et klart svar. Han jeg kjører med privat mener på sin side at jeg kjører veldig bra.

Om jeg ikke tar den oppsatte oppkjøringen nå, blir det to måneders ventetid. Noe som egentlig ikke hadde vært noen krise, hadde det ikke vært for at jeg da vil ha en helt nyfødt i hus og ammetåkehode, som gjør at stressnivået vil være veldig mye høyere og risikoen for dumme feil større.

Hjelp?



Anonymous poster hash: eb69d...693
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta et par kjøretimer en annen plass og lei den bilen til oppkjøring hvis den er bedre...

Anonymous poster hash: 7f892...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør opp på den første timen, bare prøv i alle fall. Greier du å holde deg rolig, og være oppmerksom og varsom, så tror jeg det skal gå bra. Ikke tenk at bilen kommer til å stryke deg, det er det bare du som kan (tøft, men sant). Dersom du stryker er ikke det verdens undergang heller, særlig ikke dersom du likevel vurderer å utsette noen måneder.

Lykke til, både med lappen og barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lignende tilfelle, kjørte bilen til personen jeg øvelseskjørte med perfekt. Når det kom til kjøreskolebilen, ble alt verre. Jeg bestod.

Ta den første timen, ta noen dype pust før du skal begynne og tenk at det bare er en bil. Tenk igjennom hvordan bilen fungerer, for når du blir klar over det, da går det som smurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt ikke verdens undergang å stryke, men det er sure 4500 kroner :sjokkert:

Kjørelæreren ba meg om å bestemme meg etter langkjøring som jeg skal ha nå snart. Kan jo være at jeg blir litt mer vant med bilen etter det også. Men det er litt frustrerende å få kalde føtter sånn.

Jeg er ganske hønemor, men jeg har likevel ingen betenkligheter med å øvelseskjøre med ungen min baki. Såpass trygg føler jeg meg på "egenhånd". Skulle ønske man kunne kjøre opp med egen bil..



Anonymous poster hash: eb69d...693
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...