Gå til innhold

Oppkjøring i Mysen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt oppkjøring i Mysen?

Kjørelæreren min sa at han var litt skeptisk til oppkjøring der, fordi sensorene var veldig strenge og at det var en del kryss og veier som var kinkige. Han ba meg tenke meg om om jeg virkelig ville kjøre opp der.

Selve kjøringen min har han ikke så mye å utsette på, annet enn at jeg må passe på høyreregel og plassering.



Anonymous poster hash: a9220...e56
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare tull! Sensorene rullerer jo og er ikke bare i Mysen.

Jeg har kjørt opp der selv på personbil for mange år siden og på lastebil og henger for fem år siden og jeg har to barn som har kjørt opp der i senere tid og alle våre sensorer har i hvertfall vært kjempekoselige.

Det er veldig greie oppkjøringsruter uten de helt store utfordringene.

Lykke til!

Anonymous poster hash: f5da8...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du kjørt tidligere? Jeg kjørte opp på Mysen selv (bor i området), og har i tillegg hatt kontakt med et par av sensorene i jobbsammenheng. (Jeg kjørte opp med en helt fremmed sensor, bare så det er sagt.) De fortalte at det kommer folk fra Oslo til Mysen for å kjøre opp siden de regner med det skal være enklere "på landet", i tillegg til at det er kortere ventetid, men ender opp med å stryke fordi de er gode på bykjøring men har null trening på landeveiskjøring og er helt ute av stand til f.eks. å holde jevn fart. :)

Jeg synes ikke sensorene er spesielt mye strengere enn de må være. Og det stemmer at vi har et par vanskelige kryss som de elsker å teste elevene i, men alle kjørelærerne her vet også om det og driller elevene grundig. Og det gjør oss jo til syvende og sist bare til bedre sjåfører. :)



Anonymous poster hash: 88d37...33e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ikke i byen, men midt mellom flere trafikkstasjoner. Mysen hadde kortest ventetid av de fire som kunne vært aktuelle.

Jeg har kjørt mye variert, både landevei ogbbykjøring. Har ennå til overs å se et stoppskilt da, her er det bare rundkjøringer istedenfor.

Anonymous poster hash: a9220...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte opp på Mysen for etterhvert ganske mange år siden, det gikk helt fint. Det er ett stopp-skilt i området som jeg kan komme på, det er ved Statoil på Slitu (hvis det fortsatt er bensinstasjon der). Det kommer til å gå bra :)

Anonymous poster hash: b7e7f...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er derfra, stoppskiltet på slitu er fjernet, men det er stoppskilt på/i Ramstad krysset. Ellers litt rundkjøringer. Anbefaler deg å ta en dag å kjøre litt på småveier i eidsberg, slitu og svenskebyen tror jeg det heter.

Det er noen kinkige veier, men har du vært gjennom dem en gang eller tre er du forberedt.

Lykke til med oppkjøring!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er derfra, stoppskiltet på slitu er fjernet, men det er stoppskilt på/i Ramstad krysset. Ellers litt rundkjøringer. Anbefaler deg å ta en dag å kjøre litt på småveier i eidsberg, slitu og svenskebyen tror jeg det heter.

Det er noen kinkige veier, men har du vært gjennom dem en gang eller tre er du forberedt.

Lykke til med oppkjøring!😊

Tusen takk! Veldig greit å få tips fra en lokalkjent.

Og i tilfelle det ikke kom tydelig nok frem, jeg er ikke en av de som automatisk tror at Mysen er "lett" fordi det er mindre. Jeg håper bare at jeg kjører så godt generelt at jeg kan kjøre opp hvor som helst :)

Anonymous poster hash: a9220...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte rundt i Mysen i dag og kan egentlig ikke si jeg fant så mange kinkige kryss. Men kanskje jeg har sett på feil sted?



Anonymous poster hash: a9220...e56
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke det er så mange kinkige kryss, men et par kinkige landeveier. De er smale, svingete og ræva asfaltert. Mye teleskader.

De fleste oppkjøringsrutene er i Mysen sentrum, innom Eidsberg, Slitu og noe mot Trøgstad.

Det er ikke så mye annet å velge mellom! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...