Gå til innhold

Hvilke bil skal bli min først bil? Drømmer om en SUV, noen forslag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg står foran mitt første bilkjøp. Planen er at jeg skal kjøpe en automatbil som har litt høyde og som ikke er dyrere enn 250. Den bør ikke være for trang da jeg har lange ben og det bør være en bil som ikke har for dyre servicer.

Jeg drømmer om en SUV i en eller annen form. Hvilken vil du anbefale?

Anonymous poster hash: c40ca...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BMW x5. En drøm å kjøre. Til og med de eldste modellene er gode å kjøre. Dyr å ha på verksted, men savner virkelig den bilen. Har nå en Suzuki Grand Vitara. Den er billigere på alle mulige måter i forhold til x5, men kan ikke måle seg i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det din først bil og du er kvinne bør du kjøpe en typisk konebil. Toyota Yaris, Golf, Honda, Peugot. Alle i kompaktklassen. SUV er for barske menn.



Anonymous poster hash: 533ba...3f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel Mokka er en bra bil.

OPEL??? Nei, Opel skulle det vært dødsstraff for å produsere. Har hatt to stk, og det var bare problemer med de...

Hvorfor akkurat SUV? Hvis du går opp mot et premiummerke så vil du ha en pålitelig og stabil bil selv om den er en del eldre enn andre billigere biler i samme prisklasse.

Man får ofte hva man betaler for når det kommer til bil!

Anonymous poster hash: 21326...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OPEL??? Nei, Opel skulle det vært dødsstraff for å produsere. Har hatt to stk, og det var bare problemer med de...

Hvorfor akkurat SUV? Hvis du går opp mot et premiummerke så vil du ha en pålitelig og stabil bil selv om den er en del eldre enn andre billigere biler i samme prisklasse.

Man får ofte hva man betaler for når det kommer til bil!

Anonymous poster hash: 21326...756

Jepp, opel er fæle greier. Men å skryte "premium" merker opp i skyene er nesten like galt.... Alle tester som blir gjort viser at japse er tingen.

Anonymous poster hash: da183...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngå Opel og alt annet fra GM!

Hva med Volvo XC90? Fin bil, trygg, forholdsvis rimelig, masse plass til venner og utstyr. Fantes med V8 fra Yamaha en periode også, samme motor som i Noble M600.

Anonymous poster hash: 5a82c...032

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngå Opel og alt annet fra GM!

Hva med Volvo XC90? Fin bil, trygg, forholdsvis rimelig, masse plass til venner og utstyr. Fantes med V8 fra Yamaha en periode også, samme motor som i Noble M600.

Anonymous poster hash: 5a82c...032

Unngå XC90 også, den kan brått bli dyr å eie. Bremsene er det svake punktet på en så stor bil. Og 4-hjulstrekk systemet er heller å lite på, på de modellene. Veit om noen som eide en XC90, de hadde ganske store utgifter på den.

Anonymous poster hash: cfb4a...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lada Niva. Motoren tåler alt. Tar seg frem over alt.



Anonymous poster hash: af082...03c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, opel er fæle greier. Men å skryte "premium" merker opp i skyene er nesten like galt.... Alle tester som blir gjort viser at japse er tingen.

Anonymous poster hash: da183...3c2

Japsene faller gjennom på grunn av komfort.

Jeg har aldri sittet i en komfortabel japansk bil. Etter 20-30 minutter så har jeg så vondt alle steder at jeg har problemer med å komme meg ut.

Mercedes derimot er svært behagelige, og ikke minst er de driftsikre og har meget god kvalitet.

Og om man vil ha noe midt i mellom så er Volvo å anbefale, men ikke XC90 da det har vært mye problemer med dem. Volvo har ikke blitt vært veldig heldige med XC-modellene. Så om størrelse og mulighet for å ha en litt forhøyet bil er viktig for TS så er absolutt Volvo V70 med noen endringer å anbefale.

Anonymous poster hash: 21326...756

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står foran mitt første bilkjøp. Planen er at jeg skal kjøpe en automatbil som har litt høyde og som ikke er dyrere enn 250. Den bør ikke være for trang da jeg har lange ben og det bør være en bil som ikke har for dyre servicer.

Jeg drømmer om en SUV i en eller annen form. Hvilken vil du anbefale?

Anonymous poster hash: c40ca...b82

Jeg tviler sterkt på om du får en slik bil som du drømmer om, for 250 kr

Anonymous poster hash: 09cc9...31f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Subaru Forester :)

Noe mer solid enn en Subaru for en ikke :) Kanskje litt tørst med bensinmotor :P

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant at XC90 sliter med bremser og girkasse. Men det er vel bare å kjøpe en der alt er blitt overhalt nylig - ikke verre enn det.

Forester er et godt valg, men du får ikke mer av en pensjonistbil. Bortsett fra Suzuki kanskje.

Lada Niva er jo en fantastisk morsom og - til sitt bruk - kapabel bil. Men jeg har inntrykk av at TS vil ha en imponerende, ikke en god SUV? Pga den svake rubelen kan du få en Niva med ekstrautstyr nytt for ca 90000kr i Tyskland:

http://www.lada.de/taiga-4x4-spring.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det din først bil og du er kvinne bør du kjøpe en typisk konebil. Toyota Yaris, Golf, Honda, Peugot. Alle i kompaktklassen. SUV er for barske menn. Anonymous poster hash: 533ba...3f2

TS her. Vi lever i 21århundre. Kvinner kan kjøre hvilke bilder de vil. For meg handler det ikke om at jeg identifiserer meg med bil merket eller uttrykket den gir, det handler om at jeg er 1,82 høy og dermed trives best i en høy bil og i og med at bil uansett er et tapsprosjekt så vil jeg at den skal være av god kvalitet slik at jeg må inn og ut av verkstedet unødig mye.

OPEL??? Nei, Opel skulle det vært dødsstraff for å produsere. Har hatt to stk, og det var bare problemer med de... Hvorfor akkurat SUV? Hvis du går opp mot et premiummerke så vil du ha en pålitelig og stabil bil selv om den er en del eldre enn andre billigere biler i samme prisklasse. Man får ofte hva man betaler for når det kommer til bil! Anonymous poster hash: 21326...756

det må egentlig ikke være en SUV, det viktige er at den er høy, god kvalitet og ikke for dyr i drift.

Unngå Opel og alt annet fra GM!

Hva med Volvo XC90? Fin bil, trygg, forholdsvis rimelig, masse plass til venner og utstyr. Fantes med V8 fra Yamaha en periode også, samme motor som i Noble M600.Anonymous poster hash: 5a82c...032

Har vokst opp med Opel uten mye problemer, faktisk svært få. XC90 er jo en FLOTT bil men en smule dyr både i pris og i drift.

Jeg tviler sterkt på om du får en slik bil som du drømmer om, for 250 kr Anonymous poster hash: 09cc9...31f

det tviler jeg også på. Skulle jeg ha valgt kun på ønske hadde jeg valgt en Range Rover men de er jo veldig dyre, servicen er dyr og har visstnok mange feil. Egentlig ville jeg hatt en Toyota avensis siden den har få feil og er av god kvalitet. Men den er så lav og ubehagelig.

250 t ..kanskje Nissan Qashqai - atomat koster vel også litt mer enn manuell

ja den er aktuell.

Det er sant at XC90 sliter med bremser og girkasse. Men det er vel bare å kjøpe en der alt er blitt overhalt nylig - ikke verre enn det.

Forester er et godt valg, men du får ikke mer av en pensjonistbil. Bortsett fra Suzuki kanskje.

Lada Niva er jo en fantastisk morsom og - til sitt bruk - kapabel bil. Men jeg har inntrykk av at TS vil ha en imponerende, ikke en god SUV? Pga den svake rubelen kan du få en Niva med ekstrautstyr nytt for ca 90000kr i Tyskland:

http://www.lada.de/taiga-4x4-spring.html

Hehe artig kommentar. Som tidligere nevt er jeg på utkikk etter en komfortabel, høy og god bil.

Anonymous poster hash: c40ca...b82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du tar en fleip for en fleip! :) Range Rover er stas i tre år, så eksploderer driftskostnadene. Det er helt uaktuelt for vanlige folk, dessverre...

Hva med en LandCruiser eller RAV4 da? Honda CRV er også en flott bil, noe mer engasjerende å kjøre enn Toyota, kanskje. Den siste generasjonen har vunnet mange tester også. Mazda CX5 er også et alternativ, men da ville jeg helst ha kjøpt nytt om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk her har rett; XC90 er ingen stressfri bil. For 250k kan du få en Volvo S80 med sekssylinder fra etter 2008. Med litt flaks i alle fall. De er pålitelige, og mer avslappa bil må du lete lenge etter.

Alternativer er jo CRV og RAV4, ja, men kanskje Lexus har noe som passer?

Jeg er 192cm og mann, finner nå en sittestilling i de fleste bilene. Har en 2003 Camry (forresten en fantastisk anbefaling det også) og sparer til overfornevnte S80.

Anonymous poster hash: 5a82c...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk her har rett; XC90 er ingen stressfri bil. For 250k kan du få en Volvo S80 med sekssylinder fra etter 2008. Med litt flaks i alle fall. De er pålitelige, og mer avslappa bil må du lete lenge etter.

Alternativer er jo CRV og RAV4, ja, men kanskje Lexus har noe som passer?

Jeg er 192cm og mann, finner nå en sittestilling i de fleste bilene. Har en 2003 Camry (forresten en fantastisk anbefaling det også) og sparer til overfornevnte S80.

Anonymous poster hash: 5a82c...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...