Gå til innhold

når skal jeg reise meg på bussen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Tigress

Eg synest det er utruleg vanskeleg å fatte at folk ikkje kan tole litt ubehag når fordelen for den andre openberrt er større enn eins eiga ulempe. Eg berre fattar det ikkje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Eg synest det er utruleg vanskeleg å fatte at folk ikkje kan tole litt ubehag når fordelen for den andre openberrt er større enn eins eiga ulempe. Eg berre fattar det ikkje! 

Kan jeg da be andre slutte å kjøre på veien, for mitt og andres ubehag av at de kjører som kjerringer er større enn deres ulempe med å ikke kunne kjøre bil?

Endret av AndreasBR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Kan jeg da be andre slutte å kjøre på veien, for mitt og andres ubehag av de kjører som kjerringer er større enn deres ulempe med å ikke kunne kjøre bil?

 

Nei, for det der er berre noko du trur. Du sparar mest ingenting på litt auka snittfart. Men du kan byrje å sykle i staden, det er betre både for deg, kjerringene og ikkje minst for miljøet. Og så kan du tole litt av det ubehaget sjølv, for det blir mykje betre for dei som kjem etter oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for det der er berre noko du trur. Du sparar mest ingenting på litt auka snittfart. Men du kan byrje å sykle i staden, det er betre både for deg, kjerringene og ikkje minst for miljøet. Og så kan du tole litt av det ubehaget sjølv, for det blir mykje betre for dei som kjem etter oss. 

Å jasså? Bare du som er dårlig i matte eller?

Oslo -> Nordkapp, du holder 80, jeg holder 100.. Skal vi se hvem som kommer frem først :) Jeg tror nok jeg kommer frem et par timer før deg.

 

DEt er 1957 km dit.. Noe som vil si at om du har en snittfart på 74.9712 kmh når kart.gulesider.no sier det er 26 timer og 7 min.

 

Om jeg da klarer en snittfart på 90, så tar det meg 21 timer og 45 minutter.

 

Jeg får fortsette å tro det matten påpeker... 

 

Okei, la oss ta et litt mer reelt eksempel.. 

 

Asker til Oslo skal ta ca 21 min ifølge gulesider. Det er en gjennomsnittsfart på 65.7142 kmh.

Sett at en tulling hver dag ligger og sperrer slik at gjennomsnittsfarta blir 60, det er jo ikke "sååå" mye, eller?

 

Vel, det er 2 minutter...  Om jeg vanligvis hadde hatt en gjennomsnittsfart på 70, snakker vi ca 3 min og 15 sekunder..

3 minutter *2 *20 * 12  er 24 timer. 24 timer ekstra i trafikken bare fordi en KØDD av en jævel ikke holde farta/høyrefeltet.

24 timer * 895 (ganske normal timesats) = 21480,- <--- Hvem skal betale disse??

 

Ikke tro at bare fordi det er "1 minutt" en vei, at det ikke blir store summer.. Mange elver små, gjør en stor å... 

 

Sykle er noe man gjør for å bevisst irritere bilister... Sykler hører hjemme på fortau i vanlig fart, på bane, eller i skogen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ du kommer frem sist uansett, for du kommer til å stå og kverulere på bensinstasjoner, forum, DnB sin Facebookside og på diskusjon.no underveis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg er ikkje så god i matte, nei, men eg er jævleg god til å skjøne poenget i tekst, og det er verd noko det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^ du kommer frem sist uansett, for du kommer til å stå og kverulere på bensinstasjoner, forum, DnB sin Facebookside og på diskusjon.no underveis :P

Jeg kommer frem først for jeg bruker faen ikke buss, jeg kjører mc mellom feltene og kjører forbi bussen som står fast i trafikk... HAHAHAHA .. idioter.

 

Dessuten, om jeg hadde tatt bussen hadde jeg tatt frem mobilen og skrevet på forum via den, altså hadde det tatt like lang tid som om jeg ikke skrev på forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er ikkje så god i matte, nei, men eg er jævleg god til å skjøne poenget i tekst, og det er verd noko det også. 

norsk -.-

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...