Gå til innhold

Hvordan gjenkjenne førerkort for automatgir?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lager en egen tråd, jeg..

Jeg tok førerkort for bil for 7 år siden, men da kun for automatgir (ja, jeg angrer ;) ). Men jeg leser på nettet nå at det skal stå 78 på førerkortet. Dette gjør det ikke på mitt.

Hvordan ser man at det er førerkort for automat jeg har? De eneste kodene jeg finner er 01, og 100, og disse er så vidt jeg har forstått knyttet til syn og prøvetid (hva nå enn det vil si)?



Anonymous poster hash: 95565...9f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, finner ikke noe svar der, nei. Det står bare det samme som jeg har hørt før, nemlig at det i felt 12 på førerkortet skal stå 78, dersom man kun kan kjøre med automat.

Betyr dette at det er "trygt" for meg å kjøre med manuelt gir, mon tro? :klo:



Anonymous poster hash: 95565...9f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr dette at det er "trygt" for meg å kjøre med manuelt gir, mon tro? :klo:

Anonymous poster hash: 95565...9f0

Nei, det er etter all sannsynlighet registrert etter eller annet sted at du bare har lappen for automat. Dersom dette sjekkes opp i deres datasystemet i forbindelse med kontroll av førerkort sitter du i saksa. Skal ikke uttale meg om hvor sannsynlig det er, men sjansen er langt større for at det er en feil på det fysiske førerkortet enn at man ikke har notert at du bare kan kjøre automat.

Og, uten at det har betydning for sannsynligheten: Du har bare tatt lappen for automat. Vær i det minste oppdragen nok til å faktisk ta vanlig førerkort før du kjører med manuelt gir.

Anonymous poster hash: 56b8a...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...

Litt sen svar på ditt spørsmål, men her er det ivhertfall. :P

Nye regler vil jeg tro. Tok lappen med automat for noen dager siden. Istedenfor kode 78 bak på kortet er det en felt ved nr. 9 som står "AM B", som betyr at man kun kan kjøre med automat. tongue.png

http://www.vegvesen....sk_21062013.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar automatgir lappen nå. Kjørelæreren min sier at man bare trenger oppkjøring med manuell gir for å få manuell lappen. Ikke at d var d du spurte om men så vet du d 😊. Sikkert lurere enn å satse på at de har sendt ut feil førerkort.

Anonymous poster hash: 77b28...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 19. juli 2013 den 8.33, AnonymBruker skrev:

Lager en egen tråd, jeg..

 

Jeg tok førerkort for bil for 7 år siden, men da kun for automatgir (ja, jeg angrer ;) ). Men jeg leser på nettet nå at det skal stå 78 på førerkortet. Dette gjør det ikke på mitt.

 

Hvordan ser man at det er førerkort for automat jeg har? De eneste kodene jeg finner er 01, og 100, og disse er så vidt jeg har forstått knyttet til syn og prøvetid (hva nå enn det vil si)?

 


Anonymous poster hash: 95565...9f0

 

De har nok glømt og føre inn koden så kan hende du er en av de heldige som slapp billig unna...å da kan kjøre manuell...    For de holdte på glømme føre inn hos meg , men de klarte fader meg se det i siste lita så jeg fikk med 78koden...?

Anonymkode: ff71f...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19. juli 2013 den 17.38, AnonymBruker skrev:

Takk, finner ikke noe svar der, nei. Det står bare det samme som jeg har hørt før, nemlig at det i felt 12 på førerkortet skal stå 78, dersom man kun kan kjøre med automat.

 

Betyr dette at det er "trygt" for meg å kjøre med manuelt gir, mon tro? :klo:

 


Anonymous poster hash: 95565...9f0

 

De kan vel ikke ta deg på noe da siden det ikke står noe hvis de ikke har noe historikk på at du kun har kjørt automat i databasen da...  Men det kan være en liten risiko og ta og statse på det går bra... 

Anonymkode: ff71f...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok førerkort på automat for 6år siden, aldri angret. Ser for meg en smertefull kræsj, så jeg blir handicappet, evt død, om jeg hadde kjørt manuell.. fikk det ikke til. 

Uansett; står ikke noe spesielt i mitt heller 

Anonymkode: 01344...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk snakker om "databasen" som om det er en mystisk database man trenger magiske krefter for å få tilgang til. Bare gå inn på vegvesen.no, min side, og sjekk hva som står der. Tviler på at det står noe annet enn på førerkortet ditt. Hvis du ikke har en kode, så er førerkortet ditt for alle klasser, selv om det er ved en feiltagelse. Dette vil neppe bli oppdaget i kontroll (vegvesen.no henter selvsagt informasjonen fra "databasen").

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...