Gå til innhold

Jeans av god kvalitet, hvilken butikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken butikk kjøper du ordentlige gode jeans i? Jeg får påspandert et par dyre jeans av sambo, men vet ikke hvilket merke/butikk jeg skal velge.

Krav: god kvalitet, høy i livet, mister ikke passform.

Anonymous poster hash: daf7c...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk ut Carlings, de har godt utvalg av jeans.

Selv er jeg veldig glad i Levis demicurve. Har også en boyfriendjeans fra Diesel som er veldig god, likedan noen slimtight fra Nudie.

Alle disse har jeg kjøpt på Carlings.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg spørre etter hvis jeg vil ha høyt liv? High rise eller high waist?

Anonymous poster hash: daf7c...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jacob Cohen. Håndsydde jeans av beste kvalitet med knapper av sølv. Kvaliteten er virkelig til å både ta og føle på. De er svindyre, men er det beste du kan få utenom skreddersydd.

Mine favorittjeans i garderoben er utvilsomt de fra Jacob Cohen. Den eldste av dem er nå fire år gammel, og ser fremdeles ny ut, selv etter årevis med tortur.

Endret av Pene sko...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magdalene

Jacob Cohen. Håndsydde jeans av beste kvalitet med knapper av sølv. Kvaliteten er virkelig til å både ta og føle på. De er svindyre, men er det beste du kan få utenom skreddersydd.

Mine favorittjeans i garderoben er utvilsomt de fra Jacob Cohen. Den eldste av dem er nå fire år gammel, og ser fremdeles ny ut, selv etter årevis med tortur.

Syns ikke akkurat 1700+ er svindyrt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke akkurat 1700+ er svindyrt..

Enig!

Bedre med ei dyr bukse som sitter perfekt og som holder seg bra, enn fire billige som er litt så som så... :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke akkurat 1700+ er svindyrt..

De jeg har sett og kjøpt har ikke vært billigere enn 2500,- ekskludert skredderarbeid. 1700,- er ikke så fryktelig galt, men du må høyst sannsynlig legge dem opp hos en skredder om du selv ikke kan gjøre dette, og da plusser du på cirka 300,- ekstra.

Jeg synes i hvert fall at dette er svindyrt. Og det antar jeg også at de fleste vil synes - ikke alle, men de fleste.

Endret av Pene sko...
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge de er i denim og er sydd med jeans-tråd skal de holde gaaaaanske lenge altså. Denimstoff i seg selv bidrar til det meste av kvaliteten. Bare sjekk at det er sydd dobbelt der det skal og at det er nagler på lommene så er du rimelig safe! Jeg har jeans som jeg kjøpte ganske billig som har vart i snart 10 år!

Levis er fks bare dyrere fordi det er levis:)



Anonymous poster hash: da310...418
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carlings har godt utvalg. River Island liker jeg også, men tror ikke det finnes i Norge. Jeg har enkelte jeans til tusenlappen, men er like, om ikke mer fornøyd, med de som har kostet 500 kr eller mindre.

Og til dere som maser om skredder og jeans til 2500 kr - skrytinga er rett og slett patetisk.



Anonymous poster hash: 4bad7...41e
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt Carlings altså! :) Kjøpt en god del jeans der opp igjennom, både dyre og billige.

Ellers har jeg faktisk kjøpt jeans med høyt liv fra bikbok, disse NeverDenim-buksene. De holder seg innmari godt! Ikke særlig dyre heller, og jeg har 4 av dem. Faktisk favorittbuksene mine nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt Carlings altså! :) Kjøpt en god del jeans der opp igjennom, både dyre og billige.

Ellers har jeg faktisk kjøpt jeans med høyt liv fra bikbok, disse NeverDenim-buksene. De holder seg innmari godt! Ikke særlig dyre heller, og jeg har 4 av dem. Faktisk favorittbuksene mine nå :)

Jeg har lest mye positivt om de NeverDenim-buksene, men mener også å ha lest at kan miste fargen og bli blasse etter en stund. Vet du om det stemmer?

Anonymous poster hash: 4bad7...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest mye positivt om de NeverDenim-buksene, men mener også å ha lest at kan miste fargen og bli blasse etter en stund. Vet du om det stemmer?

Anonymous poster hash: 4bad7...41e

Min Never-Denim bukse holdt i ca. et halvt år før jeg slet hull på den. Fargen holdt seg greit, fasongen ikke sånn kjempebra. Synes 500,- blir for dyrt hvis jeg sliter dem ut i løpet av et halvt år.

Anonymous poster hash: ae53b...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår et slag for jeans fra Gerry Weber.

Jeg fikk et par jeans derfra, etter at tanta mi gjorde et bomkjøp, som viste seg å sitte som et skudd på meg. Kvaliteten er kjempegod! Den holder fasongen, har akkurat passe med stretch, stoffet er passe tjukt, og de er enkle og klassiske, uten for masse dill. De fører ulike modeller, så det skal være mulig å finne en modell som passer egen kroppsfasong. Jeg bor i den jeansen, og kommer definitivt til å kjøpe flere.

Endret av Rosie.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mye positivt om de NeverDenim-buksene, men mener også å ha lest at kan miste fargen og bli blasse etter en stund. Vet du om det stemmer?

Anonymous poster hash: 4bad7...41e

Mine har holdt fargen innmari bra, har hatt den ene buksen i over 2 år nå, den er like fin!

Vasker dem jo pent da, men det burde man jo uansett.. Fasongen på min er enda ganske bra, og ikke slitt omtrent, og jeg har brukt den MYE.. Kommer vel litt an på hvilken modell man velger av dem da, som med alt annet.. De flexibuksene går innmari fort istykker :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anastasia

Jeg elsker Armani jeans jeg da...Kjempegod kvalitet og de varer i mange år. Koster litt, men jeg syns det er verdt det. Guess og Diesel har også mange fine modeller syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hekta på Dr denim og NeverDenim, men droppet å kjøpe nye bukser pga de tapte seg fort i fasong og farge, selv om jeg vasket buksene forsiktig og etter vaskeanvisning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forskjell på de buksene fra Bik Bok?

Har en flex-bukse som fikk hull etter 5 måneder, og ønsker meg ny bukse. Vurderer Bik Bok igjen, men er usikker.Zara har jeg også dårlig erfaring med.

Jeg har også hatt en bukse til 3000 kr som revnet etter 7 måneder, er vanskelig å finne noe med bra kvalitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mye positivt om de NeverDenim-buksene, men mener også å ha lest at kan miste fargen og bli blasse etter en stund. Vet du om det stemmer?

Anonymous poster hash: 4bad7...41e

De sorte mister fargen etter et par vask, ja. De blir ikke grå men de er jo ikke slik de er helt ny. De har lansert en modell som heter "Stay black" som koster en hundrelapp ekstra for en stund siden, men den har jeg ikke kjøpt enda. Skal visst holde fargen i 40 vask.

Kan være greit å nevne at super flex-buksene ikke er typiske jeans, og blir derfor slitt fortere. Synes uansett ikke at 500 kr er spesielt dyrt for en bukse. Jeg har tre sorte super flex da jeg for det meste går i sorte bukser, og bytter disse ut jevnlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...