Gå til innhold

Kadust sitt nye treningshjørne :)


KaDust

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nam, den matplanen så himmelsk ut!

Oi, ned 4 kg i sommer, du må passe på! Bra at du oppdaget det i alle fall, og at du vil gjøre noe med det :Nikke:

Lagt til: Jeg tenkte faktisk å lage chiapudding i kveld, til frokost i morgen :)

Ja, jeg klarer ikke se vektforskjeller på kroppen min - annet enn når jeg går opp veldig mye på kort tid. Det har vel noe med at jeg ikke bruker så mye tid foran speilet i det hele tatt. Hadde jeg ikke fått shoppe-galskap så hadde jeg sikkert ikke lagt merke til det. Når jeg nevnte til samboer at jeg måtte spise mer for å legge på meg litt, så skrek han "JA, STAPP I DEG KJERRING" og så løp han til bilen og på butikken for å kjøpe inn potetgull og annen fet mat. :hoho: Tydelig at han også syntes jeg var blitt litt vel skrall nå.

Chiapudding er godt! Ikke mint veldig næringsrikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange forskjellige smaker da, men grunnoppskriften min er:

- 1 cup melk (kokosmelk eller mandelmelk brukes oftest for min del)

- 1/4 cup chiafrø

- Noen dråper vaniljestevia

Så tilfører jeg hva ellers jeg måtte ønske av smak. Noen ganger er det godt med en bærete-variant, andre ganger sjokolade. Basicen er veldig godt med alt, så kan jo fint lages det også og så ha bær, nøtter osv til. :nigo: Steviaen kan byttes ut med honning, sirup eller noe sånt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpnet nytt treningssenter i byen her og jeg var der på prøvetime i dag. Likte senteret og eierne er kjempehyggelige! Så ble medlem. De kjører det billig siden begge to har jobber ved siden av. Som student betaler jeg kun 250,-

Var dum nok til å ha på meg høye hælte sko til treningen da. Etter en intensiv benøkt slet jeg skikkelig med å gå ned trappene og når jeg da attpåtil hadde høye hæler. :daane: Blir sneakers neste gang gitt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er faktisk ikke så støl i dag, sikkert fordi beina alltid har vært det mest veltrente ved meg. De har med andre ord ganske rask restituering.

I dag blir det yoga. Om det blir på treningssenteret eller ei vet jeg ikke. Tror nok kanskje det, siden de der har gulv- til tak- speil og jeg får bedre kontroll på hvor rett jeg står o.l.. Dog, gruer jeg meg litt siden det rommet var stappet med ekle folk forrige gang jeg var oppom. Sikkert angsten som snakker da. :P

Jeg er forøvrig helt sinnsykt trøtt om dagen. Aner ikke hvorfor, jeg får jo tross alt sovet en time lenger enn jeg gjorde i hele sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble rett forvirret av ny avatar. :)

Gøy med nytt treningssenter da! Men hva er ekle folk? :klo:

Cheesy mannfolk som er mer opptatt av å spenne muskler til sitt eget speilbilde og å sjekke opp jenter, enn å faktisk trene når de er på treningssenteret.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg laget matplan for uka. Først satte jeg egentlig opp plan for alle måltidene også, men jeg tenker nok at jeg heller setter middagen fast, og så spiser jeg frokost og lunsj utifra hva jeg har lyst på den dagen. Setter dog opp en liste med forslag.

Matplanen ser slik ut:

Mandag: Pizza med spekeskinke og ruccola

Tirsdag: Ovnsbakslaks med potetbåter og agurksalat

Onsdag: Kyllingwok

Torsdag: Strimlet biff i grov pita

Fredag: Laksegrateng

Lørdag: Oste og bacon burger

Søndag: Karrikylling med blomkålris

Alt er selvsagt hjemmelaget og clean.

Frokost og lunsjer:

- Smoothie

- Knekkebrød med pålegg og frukt

- Granola

- Havregryn

- Havregrøt

- Protein pannekaker

- Bananpannekaker

- Proteinvafler

- Chiapudding

- Sandwich

- Salat

- Toast

Alt med forskjellige smaksvrier, mange muligheter her.

Mellommåltider:

- Fruktsalat

- Greskyoghurt/kesam med bær

- Søtpotetcrisps

- Eple med kanel

- Banan med peanøttsmør

Osv..

Det er så mye man kan spise. Jeg tenkte hvertfall at jeg skal ha pannekaker på skolen i morgen til lunsjen, så da må jeg lage de i kveld. :nigo:

Hei! Da er jeg tilbake på nett etter en lang sommer!! :)

Måtte bare si taaakk for denne lista!! Skal sette meg ned å skrive liknende lister selv nå, så det var heeelt innertier med dette!!

Har du en god oppskrift på grove pitabrød å dele?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da er jeg tilbake på nett etter en lang sommer!! :)

Måtte bare si taaakk for denne lista!! Skal sette meg ned å skrive liknende lister selv nå, så det var heeelt innertier med dette!!

Har du en god oppskrift på grove pitabrød å dele?? :)

Velkommen tilbake. :vinke:

Ja, det har jeg faktisk!

Grove pita uten hvetemel:

- 2 dl havremel

- 4 - 4.5 dl sammalt spelt

- 1 ss fiberhusk

- 25 g gjær

- 0,5 ts salt

- 2 ss olivenolje

- 3,5 dl lunket vann (ca 37 grader)

Bland ut gjæren og fiberhusken i vannet, la det hvile i 10 minutter. Hvis du bruker tørrgjær kan du blande alt det tørre først og deretter mikse det med alt det våte. Deigen skal heve i ca 45 minutter, gjerne på et lunket sted med et håndkle over.

Sett ovnen på 225*C, la stekeplaten være i, og del deigen i ca 10 biter. Rull de til boller og trykk de ned til ca 0,5 cm tykkelse. Legg de så på den varme stekeplaten og sett midt i ovnen i ca 8 minutter. :laugh:

pita-3.jpg

(bilde fra google)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Havremel er lurt. :nigo:

Åh, jeg gleder meg til helga. Da skal jeg nemlig på fjellet igjen! :hoppendeglad: Det er ALTFOR LENGE siden sist. Denne gangen skal jeg faktisk til Filefjell. Har aldri vært der før og mamma ville at jeg skulle få prøve det også. Det er ikke like mange turer der som i Hemsedal, men hun sa det var et par jeg burde få med meg. Så da drar jeg dit med hun i helga. Enten drar vi oppover på torsdage, eller så blir det fredag morgen. Gleder meg! :jepp:

Helgen etter der igjen skal jeg til Hemsedal. Da blir faktisk samboer med, who would have thought? Det blir hans første gang på fjellet for fjellturer, så jeg gleder meg til å se hvordan han liker det. Som vanlig har han den negative innstillingen fordi han ikke likte det når han var på tur med skolen (men hvem likte vel turer med skolen?). Så jeg satser på at han egentlig vil like det, sånn som han egentlig likte å stå på langrenn. Spent! Desverre tror jeg den turen til Hemsedal blir den siste fjellturen i høst, den siste fjellturen i år hvor jeg kan GÅ i fjellet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hva er det med folk som sier at de ikke liker ting fordi de har prøvd det én gang eller for mange, mange år siden og ikke likte det da, så da liker jeg det helt sikkert ikke nå heller? Smaken og interessene forandrer seg jo ettersom man blir eldre, man setter pris på andre ting. Dessuten, skoleturer i skog, fjell og mark var jo nærmest som skapt for å ta livet av turgleden. Tur med skolen var dritt da jeg var liten, men tur i skauen eller fjellet med familien o.l var jo noe helt annet.

Krysser fingrene for at han finner ut at det egentlig er utrolig deilig med fjelltur når det blir litt mer på hans premisser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, hva er det med folk som sier at de ikke liker ting fordi de har prøvd det én gang eller for mange, mange år siden og ikke likte det da, så da liker jeg det helt sikkert ikke nå heller? Smaken og interessene forandrer seg jo ettersom man blir eldre, man setter pris på andre ting. Dessuten, skoleturer i skog, fjell og mark var jo nærmest som skapt for å ta livet av turgleden. Tur med skolen var dritt da jeg var liten, men tur i skauen eller fjellet med familien o.l var jo noe helt annet.

Krysser fingrene for at han finner ut at det egentlig er utrolig deilig med fjelltur når det blir litt mer på hans premisser. :)

Nettopp! Jeg hatet skiturer og alt sånt med skolen, men jeg er veldig glad i det på hjemmefronten. Har prøvd å forklare han det, og han innså jo det når jeg endelig klarte å dra han med på fjellet for å stå på ski tidligere i år. Er derfor han endelig har gått med på å bli med opp for å gå tur også. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening mandag:

Smal nedtrekk 12x3, 30kg.

Benpress 10x3, 50kg

T-bar row 10x3, 10kg

Knebøy 10x3, 15kg

Triceps pushdown 12x3, 10kg

Biceps hantel 10x2 6kg, 5x1 8kg

Starter i det små med styrke siden jeg fortsatt må øke kaloriene mine. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten i dag:

Frokost: Tre rugsprø med peanøttsmør og jordbær, og en neve druer.

Mellommåltid: En rød plomme og en eat natural bar.

Lunsj: Ett rugsprø med brie og en klyse druer.

Mellommåltid: En banan

Middag: Pizza

Post-workout: Protein-shake, plomme, en neve nøtter og en toast.

Lunsjen i dag var dårlig fordi jeg ikke fikk tid til å lage noe i går kveld etter trening. Dermed ble det bare knekkebrød. Pålegg som ikke smelter bort hadde vi ikke. Tenkte å prøve meg på gulost og legge det ved siden av knekkebrødene. Etter bilturen var både osten og knekkebrødene svette. Så det eneste jeg fikk i meg da, var restene av brien og ett knekkebrød. Får forberede det bedre neste uke.

Treningen i dag:

Knebøy 10x3, 10kg - superset

Glute bridge 10x3, 5kg - superset

Markløft 10x3, 20kg

Leggpress 12x3, 50kg

Triceps trekktau 12x3, 7kg

Biceps stang 12x3, 15kg

Neste uke kan jeg nok øke i vekter både på glute bridge, leggpress, benpress, triceps trekktau og smal nedtrekk (hvis jeg gjør denne øvelsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...