Gå til innhold

Momseguri vol.3


Momseguri

Anbefalte innlegg

Så bra! :strix: Jeg har erfart at man trives godt under hele arbeidsforholdet hvis man trives første dagen, så får krysse fingrene for at du får den samme erfaringen.

Bra du skriver SKAL selvom du har lyst til å si PRØVE. Så nå får du bare se å GJØRE det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å hoi det er travelt med jobb gitt! Å gå fra å jobbe 0 dager i uken til 5 har vært en noe brå overgang :fnise:

Jeg løp forresten før jobb i går! :hoppe:
Jeg syns derimot det har blitt litt vanskelig å tilpasse måltidene mine den nye rutinen min, men det går seg vel til etter hvert. Jeg står og går nesten hele tiden i denne jobben, så jeg tror at jeg kommer til å se litt resultater av dette også. Jeg føler meg ihvertfall mye bedre enn da jeg bare satt i sofaen hele dagen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går tilpassing av måltider bedre nå? Som du sa så går det seg ofte til! Håper du trives like godt i jobben enda! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg! Jeg trives veldig godt i jobben fremdeles, men nå har jeg jobbet 8 timer hver dag hele uken, så nå lengter jeg litt etter sofaen :veslejenta::fnise:

Måltidene mine har gått seg litt til, men jeg satser på at det skal bli enda bedre neste uke. Da er det nemlig min tur til å lage middag, så da kan jeg passe bedre på at det er sunt OG at jeg alltid har gode rester til matpakken også :biggrin:

Overgangen til fulltidstilling har vært litt hard, så det har ikke blitt noe trening på meg denne uken. Jeg fikk inn en yoga-økt på fredag, og skal prøve å få til litt mer neste uke. Vekten min er forresten helt rar: Forrige fredag veide jeg 85,9, neste dag 87,9 ( :haar: ) og i dag 86,2. Altså, hva skjer? Jeg må kanskje høre på dere og begynne å måle cm i stedet, men det er så kjedelig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

:nissevink: Hvordan går det med deg?

Heiiiiiii :sjenert:

Jo...altså...jeg har ikke klart å komme inn i treningsmodus igjen jeg :unsure:

Dagen bare flyr syns jeg! Men jeg har klart å dra kostholdet bittelitt inn igjen, og skal satse enda hardere på dette fremover. Nå er jeg også ferdig med opplæringsukene, så nå skal jeg bare jobbe rundt 50%, og da bør jeg jo klare å sette i gang med løpingen igjen også.

Det har vært et par dager jeg har tenkt på å ta en tur, men det har helt ærlig vært så varmt! Jeg har bare ikke orket tanken på å svette enda mer. Jeg vet det er litt småteit unnskyldning, og jeg kunne jo også gjort yoga eller styrketrening inne uten at det har skjedd...

Jeg har forresten oppdaget et "nytt" og flott badested her jeg bor, så jeg skal ihvertfall prøve å få bade litt mer i sommer. Og det har jeg tenkt å late som at er litt trening tenk :hoppe::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På skikkelig varme dager kan du jo dra treningsøkter i vannet da! Svømme og gjøre øvelser. Da holder du deg nedkjølt hvertfall. :jepp:

Men vær er aldri noen unnskyldning, så skjerpings! :nei:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Det er alltid vanskelig å komme seg inn i treningsmodus igjen etter å ha falt ut, men alt føles så mye bedre når man har klart det :jepp: Dypp deg i vannet, jogg en runde rundt det, og bad etterpå - nedkjøling og trening i ett.

Jeg har til og med laget en liten heiagjeng til deg: :ler:

:trene::sol::klappe::hoppe::pisk::strix::duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så koselig det var blitt her inne da :nigo:

Jeg hadde strengt tatt ikke tenkt å trene i dag, men med den fine heiagjengen må jeg kanskje komme meg ut en tur allikevel :hoppe: Jeg skal rapportere tilbake senere i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er løpeturen utført! Tusen takk for både spark bak og heiagjeng :takke: Jeg gikk tilbake en uke i programmet mitt siden det er såpass lenge siden jeg løp sist, og det gikk veldig greit. Tenkte det var best å begynne rolig. Lurer egentlig på om jeg skal droppe det programmet litt, og bare løpe "fritt", Jeg er litt redd for at jeg ikke skal klare å pushe meg selv lenge nok da, men jeg har litt lyst å gi gass når jeg vil selv også. Jeg er ihvertfall i gang igjen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Offensive Pie

Jeg begynte også på et program, men trives bedre med å løpe uten. Programmet ble for fokusert på tid til min smak - jeg foretrekker tydeligvis å løpe på distanser. Finn ut hva som passer for deg, og fortsett nå som du er i gang :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg skriver litt lite her inne fordi pc`en min er blitt så gammel at jeg gidder nesten aldri å ha den på (da høres det nemlig ut som om jeg bor på en flyplass). Tenker jeg skal kjøpe meg ny når studiene mine begynner, satser på at kommer det noen gode studenttilbud :plystre: (ellers syns jeg forresten at KG kunne fått en egen forum app!!)

Uansett: har fått inn litt yoga, og jeg jogget på tirsdag. Jeg løp uten program, presset meg selv og ble skikkelig sliten :hoppe: Jeg har også begynt å dagdrømme litt om den kommende studiehverdagen min, og gleder meg spesielt til å få svømme og delta på spinningtimer igjen. Tror jeg også skal satse litt på å bli sterkere til høsten :trene:

Endret av Momseguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen app, men det er en mobilversjon, så slipper man å bruke flyplassmaskiner! :P

Hvis du åpner forumet i fullversjon på mobilen kan du scrolle helt i bånn, og til venstre vil det så "gå til mobilversjonen"! :)

Høres ut som du har en bra treningsplan framover! Det er digg å presse seg selv på løpetur og ikke være bundet til lengde eller intensitet på forhånd. Hva skal du studere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Det går sånn passe greit her inne :plystre: Jeg har jogget litt av og til, men har ikke fått inn en ordentlig rutine. Jeg løper uten program nå, og det har gått veldig bra syns jeg. Blir alltid kjempesliten! Nå skal jeg begynne på studiet mitt på fredag, og jeg har avtalt med forloveren min at vi skal begynne å trene sammen til høsten. Så blir vi fit til bryllupet begge to :fnise:

Jeg skal begynne på et masterprogram i samfunnsfag, og jeg begynner å bli rimelig stresset! Det føles så lenge siden sist jeg gjorde noe "akademisk" at jeg har litt angst for at jeg er laaaaangt bak alle andre :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra med en deal! Samboeren min vil jeg skal starte å trene med han igjen også, for han er redd for å miste motivasjonen når han har lengre dager på jobb og lengre reisevei. :lol: Så skal kanskje trene sammen vi og!

Det går så bra så, det er mange som ikke har gjort noe på lenge før de tar videre utdanning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang med studiene! Og det er TRAVELT :sjokkert:

Jeg har ikke hatt deltidsjobb for siden av studiene før, og nå på masteren er det i tillegg mye mer å lese enn på bachelor så jeg er LITT stresset kan du si :trist:
Vi har hatt to seminarer allerede, men i dag er "bli kjent med andre studenter" dagen, og jeg gruer meg veldig! Jeg syns sånne ting er så sykt pinlig! Der står vi 20-30 stk. rundt ett bord med farris og baguetter og skal liksom prøve å snakke sammen?? Jeg vurderer sterkt å ikke gå, men jeg må vel bare. Vi er bare 11 stk på mitt fag, og instituttet har lagt veldig vekt på at vi skal bli ett kull og støtte hverandre og blablabla. :bond::fise:

Det verste er at jeg ikke en gang vet hva jeg vil skrive om enda, og det er jo typ det eneste vi har å snakke om :lete:

Nei æsj. Jeg skal komme inn igjen og skrive litt om trening også altså, måtte bare få ut litt nerver nå. Det kommer til å bli såååå kleeeeint :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...