Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heldigvis er den mye bedre igjen nå, så det ble en liten "joggetur" i dag. Hermetegnene kommer av det faktum at det var altfor varmt, altfor lummert og altfor mye pollen i luften til at det gikk særlig bra :P

Når det kjennes ut som om astmamedisinen ikke fungerer overhodet, da er det ikke spesielt godt å jogge. Men jeg klarte å gjennomføre min sedvanlige runde, selv om det ikke akkurat ble ny rekord eller bakkeintervaller på vei hjem igjen. 4 min mer enn min personlige rekord på runden :P

Men jeg er i gang igjen, og selv om jeg kjente hofta mesteparten av tiden, fungerte det helt greit. Nå blir det yoga for runners, bare sånn for å imponere fysio på mandag :laugh:

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til dette med løping og astma, og da spesielt ute i pollensesongen. :daane: 4 min mer enn rekord er jo ikke så ille da, jeg bruker fort 10-20 min mer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til dette med løping og astma, og da spesielt ute i pollensesongen. :daane: 4 min mer enn rekord er jo ikke så ille da, jeg bruker fort 10-20 min mer nå.

Vet du, det er faktisk litt godt å høre, selv om jeg mistenker at det sier mer om at jeg går fort og jogger sakte :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny time hos fysio gjennomført, og han var fornøyd med meg :nigo:

Han merker forbedring, og det er egentlig ikke så mye mer han får gjort. Det har jo sittet en stund, så det er rett og slett tøying, tøying og styrketrening som gjelder. Og helst litt tøying til ...

Så får vi se hvor flink jeg klarer å være til det da. Han vil også at jeg skal ha 72 timer mellom hver joggeøkt for å sikre at det ikke gjør vondt verre. Å jogge går helt fint, men jeg må bare passe på at ting får tid til å tilpasse seg. Så da har jeg jo de neste månedene klare. Fikk øvelser som skal gjennomføres så ofte som overhodet mulig, og beskjed om at jeg bare måtte ta kontakt hvis det satte seg ordentlig igjen, men at det var min egen feil hvis det gjorde det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Det har blitt dårlig med logging på meg, men jeg har vært i litt aktivitet i det siste også :P

Ble noen joggeturer forrige uke, men det var rett og slett for varmt til å være spesielt effektivt for min del. Uansett, godt å få rørt på seg.

Denne uka (og deler av forrige) har det ikke fristet så mye med jogging, plutselige skybrudd har liksom ikke gjort det fristende, men jeg har trent litt i slynge. Har kjøpt meg slyngeboka, og funnet noen begynnerøvelser som ser ut til å funke fint. Så nå kjører jeg:

Knebøy med opptrekk

Postural knebøy (med rette armer i slynga og rett kropp hele veien, ufattelig tungt for meg som har dårlig holdning).

Hamstringscurl (etter råd fra behandler, siden jeg er mye sterkere foran enn bak).

Supermann

Triceps press

Skrå armhevinger og opptrekk

Omega

Kommer til å trenge noen tyngre benøvelser snart, men foreløpig er det helt greit (og tungt nok).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja da, så var dagen her, den dagen der jeg liksom skal løpe 10 km. "Heldigvis" er hun jeg skal delta med forkjølet, så jeg regner kanskje med at det blir en del gåing på oss. Men vi skal nok klare å komme gjennom, i det minste! :laugh:

Jeg tviler på at det kommer til å komme noen tid her, men jeg lover å oppdatere på om jeg har fullført eller ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det gikk greit. Vi satte målet til 90 min, og slo det med 7 min. Ikke verst, synes jeg ;)

Gikk overraskende greit, og det frister til gjentakelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Der vi trodde vi skulle ende også, men det gikk overraskende bra. Ikke sikkert jeg sier det samme i morgen, hofta klager allerede ganske kraftig :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde jo store ambisjoner om trening .... i januar :laugh:

Greit å vite at det gikk greit uten trensing, så får vi se om det er mulig med litt mer trening før neste gang. For jeg er nesten helt sikker på at det blir en neste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del motbakker, men vi gikk flesteparten av dem. Med litt trening tror jeg det er veldig overkommelig å løpe dem også. Ikke veldig bratt, eller lange bakker i et strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ... så var man påmeldt KK-mila til neste år også, da :P

Er meldt på med litt lavere forventet tid neste år. Viktig å ha noen mål å strekke seg etter, for det er jeg jo så fryktelig god på :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...