Gå til innhold

Missdior styrer og steller; lager fine forhold for en liten baby!


missdior

Anbefalte innlegg

Mat i dag:

Frokost - En gulrot og omelett av to egg, cheddar, kalkunskinke, salt+pepper, basilikumsolje

Middag - suppegryte laget av en boks hermetiske tomater, to gulrøtter, og en løk. En halv pakke kjøttdeig. Slurpa i meg alt jeg :roll: Skal bruke resten av kjøttdeigen til lunsj i morgen tenkte jeg.

Kveldsmat - 4 ryvita!!! Ett med makrell i tomat og tre med magerost (ost og skinke)

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

La forresten på meg 4 kg den første uka jeg :fnise: Men det var fordi jeg sluttet å ta en medisin og fikk økt matlyst av det, også er medisinen vanndrivende. Gikk fort ned 2 kg og så gikk jeg veldig sakte opp, og mye på slutten. Når skal du til legen igjen??

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La forresten på meg 4 kg den første uka jeg :fnise: Men det var fordi jeg sluttet å ta en medisin og fikk økt matlyst av det, også er medisinen vanndrivende. Gikk fort ned 2 kg og så gikk jeg veldig sakte opp, og mye på slutten. Når skal du til legen igjen??

Hehe, jeg står faktisk på stedet hvil! Har som mål å kun gå ned i graviditeten, trenger ikke være 20 kg liksom, men iallefall 5. :) Hehe, rart det der med vekta og vann, er jo det som har størst variabler :) Skal til legen på mandag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit å be om oppfølging om du føler du trenger det :) Det du bør fokusere på er å spise sunn og næringsrik mat for deg og den lille, og bevege deg det du vil og klarer. Vekten gjennom et svangerskap vil jeg tørre påstå er selvregulerende så fremst den gravide er frisk og har et godt kosthold. Jeg var "redd", eller mer bekymret kanskje, for en voldsom vektøkning mens jeg var gravid. Og selv om jeg ikke gikk bevisst inn for det så la jeg på meg veldig lite, og fikk enormt mye pes for det :s Ville ikke satt meg vektmål i det hele tatt gjennom graviditeten, for du vet aldri hvordan kroppen din vil reagere på det å være gravid. Kanskje går du ned, kanskje går du opp. Den harde kampen mot kiloene bør du heller ta etter babyen er ute synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge babyen får det den skal så spis det du har lyst på, uten å overdrive selvsagt. Spis sunt men unn deg noe godis i blant ;) Hos meg så var sjokolademelk den eneste sjokoladen jeg ville ha, hjalp på vekta det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan være greit å be om oppfølging om du føler du trenger det :) Det du bør fokusere på er å spise sunn og næringsrik mat for deg og den lille, og bevege deg det du vil og klarer. Vekten gjennom et svangerskap vil jeg tørre påstå er selvregulerende så fremst den gravide er frisk og har et godt kosthold. Jeg var "redd", eller mer bekymret kanskje, for en voldsom vektøkning mens jeg var gravid. Og selv om jeg ikke gikk bevisst inn for det så la jeg på meg veldig lite, og fikk enormt mye pes for det :s Ville ikke satt meg vektmål i det hele tatt gjennom graviditeten, for du vet aldri hvordan kroppen din vil reagere på det å være gravid. Kanskje går du ned, kanskje går du opp. Den harde kampen mot kiloene bør du heller ta etter babyen er ute synes jeg :)

Enig, og jordmora mi tenkte som deg med å ikke veie meg, men legen var opptatt av det dessverre. Og jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit å be om oppfølging om du føler du trenger det :) Det du bør fokusere på er å spise sunn og næringsrik mat for deg og den lille, og bevege deg det du vil og klarer. Vekten gjennom et svangerskap vil jeg tørre påstå er selvregulerende så fremst den gravide er frisk og har et godt kosthold. Jeg var "redd", eller mer bekymret kanskje, for en voldsom vektøkning mens jeg var gravid. Og selv om jeg ikke gikk bevisst inn for det så la jeg på meg veldig lite, og fikk enormt mye pes for det :s Ville ikke satt meg vektmål i det hele tatt gjennom graviditeten, for du vet aldri hvordan kroppen din vil reagere på det å være gravid. Kanskje går du ned, kanskje går du opp. Den harde kampen mot kiloene bør du heller ta etter babyen er ute synes jeg :)

Kommer absolutt til å be om oppfølging :) Det trenger jeg, for jeg er jo overvektig og vil kun det beste for babyen... Men jeg tenker også veldig mye på hvor mye pes jeg kommer til å få på første kontroll der legen kommer til å gispe for seg selv og deretter være meget alvorlig når han forteller meg den sjokkerende nyheten: du er overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer absolutt til å be om oppfølging :) Det trenger jeg, for jeg er jo overvektig og vil kun det beste for babyen... Men jeg tenker også veldig mye på hvor mye pes jeg kommer til å få på første kontroll der legen kommer til å gispe for seg selv og deretter være meget alvorlig når han forteller meg den sjokkerende nyheten: du er overvektig.

Tror du legen kommer til å gjøre det? Du er da voksen og meget klar over egen situasjon. Om legen din er typen til å finne på noe slikt ville jeg kommet han i forkjøpet ved å spørre om det er noen ekstra oppfølging å få mtp vekt slik at legen vet at du er oppmerksom på det. :)

Jeg er også overvektig, var det før graviditeten og er det fortsatt. Det eneste jeg fikk høre ang vekt var at jeg ikke la på meg nok. :sjenert: For en gangs skyld liksom, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, har gått ned 2 kg siden sist jeg veide meg, og det er jo en soleklar grunn: jeg har ikke matlyst. Alt smaker dritt, eller så er jeg kvalm...... :( Skal spise pannekaker i dag, kanskje det går ned :ler:

Måtte kjøpe thigts i en størrelse mindre i går. DET var digg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi for kvalme? :ler: Bra det synes på vekta, selv om det ikke er verdens beste følelse. Dårlig med aktivitet utenom det som er nødvendig for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke kvalm men matlysten var redusert og det var mye jeg ikke ville ha, som svinekjøtt. Ble kvalm bare jeg tenkte på svinekjøtt. Sikkert derfor jeg ikke raste opp i vekt hele svangerskapet, fikk aldri økt matlyst som andre gravide. Kanskje du slipper det du og, greit å slippe å legge på seg mer enn nødvendig når man er overvektig :)

Hvordan går det på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi for kvalme? :ler: Bra det synes på vekta, selv om det ikke er verdens beste følelse. Dårlig med aktivitet utenom det som er nødvendig for tiden?

Litt jippi, men ikke så mye!! :ler:

Vi var faktisk på fjelltur forrige helt, en på 3 timer og en på 1 time. Den første var bare laaaang og slak, mens den andre var litt brattere. Det tok seriøst knekken på meg, og jeg lå hele tirsdagen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ikke kvalm men matlysten var redusert og det var mye jeg ikke ville ha, som svinekjøtt. Ble kvalm bare jeg tenkte på svinekjøtt. Sikkert derfor jeg ikke raste opp i vekt hele svangerskapet, fikk aldri økt matlyst som andre gravide. Kanskje du slipper det du og, greit å slippe å legge på seg mer enn nødvendig når man er overvektig :)

Hvordan går det på jobb?

Det er mest matlysten det skorter på her også, og litt kvalme innimellom. Måtte konsentrere meg skikkelig i dag da jeg kjørte bil, holdt på å spy i noen svinger :spy: Det greit å holde vekta stabil når man er overvektig ja!!

Jobb går så som så. Jeg klarer det jo, men jeg merker at jeg er totalt ødelagt når jeg er ferdig. Det er supervarmt der, ingen mulighet til pause og er heller ikke tilgang til vann, så jeg er virkelig tom når jeg er ferdig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Ja, her har jeg ikke skrevet på lenge. Har gått ned et par kilo etter jeg ble gravid (var veldig dårlig i tre-fire uker) og jeg har ikke gått de opp enda. Spiser tre-fire måltider om dagen, men det er fryktelig lite som frister. Dagens frokost var havregryn med melk, og det er jo ikke akkurat supergodt eller energirikt. Må bli flinkere til å spise nok og riktig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...