Gå til innhold

Har foreldrene mine rett til dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når psykisk helsevesen har avist meg, så gir foreldrene mine tydeligvis ikke opp selv. Selvom helsevesenet mener det ikke er fare nok. En gang da jeg ikke fikk ble innlagt via legevakten så endte det med at da jeg kom hjem fotfølger mamma meg?? I flere timer. Jeg ble så gal at tilslutt ringte jeg legevakta og fortalte hva hun dreiv med. Svaret sjokkerte meg

"Jeg skjønner det er ubehagelig. Men du bor hjemme. Moren din er redd for deg" Hva i huleste?? Om de også mener hun kan fotfølge meg hvorfor ble jeg ikke innlagt da? Og er sånt virkelig lov? Fikk ikke gå ut alene på flere dager heller. Da jeg sa jeg skulle gå ut alene klikka de helt, og nektet meg. Og at hvis jeg alikevel gikk ut alene skulle de ringe noen??

Nå er bytter de på å være hjemme fra jobb. Avist igjen fra forskjellige steder. Men alikevel driver de slik. Igår da jeg sa jeg ville gå ut alene fikk jeg ikke lov??

Jeg er myndig, burde jeg ikke få bestemme det selv uten at de skal lage drama?



Anonymous poster hash: 031f2...6f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det som er greia? Hva bekymrer de seg for? Personlig så har jeg lært at man holder psykiske problemer for seg selv for noen overreagerer fryktelig. Alt man vil er å føle seg normal, men så blåser andre opp hvor syk man er så føler man seg sykere enn det man egentlig er.

Anonymous poster hash: fc782...c5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene dine er nok redde for at du skal skade deg selv, i verste fall at du er til fare for ditt eget liv.

Selv om det føles ubehagelig for deg, bør du prøve å sette deg inn i deres sted og prøve å kjenne på den følelsen de har hvor de opplever at deres barn er alvorlig sykt, men ikke får hjelp. Som foreldre tar man da i bruk virkemidler som kan oppleves vanskelig for den syke, men som oppleves som nødvendig for de pårørende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det spørs helt på hvordan psykisk syk du er. Vanskelig å gi noe svar når vi ikke vet hvordan syk du er eller i hvilken grad det er i.



Anonymous poster hash: ded2a...09a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Skjønner de er bekymret, men det jeg lurer på har de egentlig rett til å nekte meg ting når helsevesen ikke vil hjelpe meg?



Anonymous poster hash: 031f2...6f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SunflowerPenguin

Hvorfor próvde de á fá deg innlagt? Og hva sa helsevesenet til deg da du ble avvist? Sa de at det ikke er noe galt med deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Skjønner de er bekymret, men det jeg lurer på har de egentlig rett til å nekte meg ting når helsevesen ikke vil hjelpe meg?

Anonymous poster hash: 031f2...6f9

Deres hjem, deres regler. Du er myndig, så hvis du ikke ønsker å følge disse reglene, må du nesten flytte ut.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du bor hjemme, må du finne deg i at foreldrene dine følger med. Du må jo også ta litt ansvar for situasjonen selv, jeg går jo ut fra at du har gitt dem grunn til å bekymre seg.



Anonymous poster hash: 4cc73...2ea
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Skjønner de er bekymret, men det jeg lurer på har de egentlig rett til å nekte meg ting når helsevesen ikke vil hjelpe meg?

Anonymous poster hash: 031f2...6f9

Du bor i deres hjem. Om ikke du vil følge deres regler må du nesten flytte ut. Deres hus, deres regler. Selvsagt har de rett til å ha kontroll på hva som skjer i deres eget hjem.

Det høres ut som de er bekymret og redd for at du skal skade deg. Jeg ville gjort det jeg kunne for å berolige dem i stedet for å klage over at de bryr seg.

At de velger å være hjemme fra jobb syns jeg er fullt forståelig dersom de er redde for at du skal skade deg selv. Hvordan skal de, som foreldre som elsker barnet sott, kunne leve med at de ikke har gjort alt de kunne for at du skulle være trygg dersom noe skulle skje med deg?

Anonymous poster hash: b33b4...fd9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Skjønner de er bekymret, men det jeg lurer på har de egentlig rett til å nekte meg ting når helsevesen ikke vil hjelpe meg?

Anonymous poster hash: 031f2...6f9

Hva er det de bekymrer seg for?

Du bor hos dem og du er deres ansvar så sånn sett så kan de blande seg inn. Høres ut som foreldrene dine trenger å snakke med noen, og gi deg litt tøyler. Er du f.eks deprimert så trenger du noen positive opplevelser og sånn som de holder på nå så vil de dra deg ned.

Om du går på DPS, så kanskje de kan bli med på en samtale?

Anonymous poster hash: fc782...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Ná kommer det skikkelig an pá situasjonen, det finnes ná ogsá foreldre som er meget "over-beskyttende". Disse type foreldre vil ikke en gang stoppe med á sjekke barnet til og med etter at de har vokst opp og flyttet ut i fra hjemmet, og da er det ogsá vanskelig for at barnet laerer á bli sjólvstendig. Det er viktig med foreldre som kan laere á gi slipp pá barna nár de har nádd opp et voksent alder, slik at de kan fortsette med á utvikle seg til á bli mer sjólvstendige mennesker, og á kunne gjóre sine egne valg videre i livet.

Hvis sá dette er problemmet i denne saken, sá er det jo best med á flytte ut, men hvis foreldrene fortsetter med á próve á ha kontroll over deg, da má du vel kutte av kontakt for en tid. Slik at du kan ha mest tid pá din egen utvikling med á bli mer sjólvstending og á kunne stá pá dine egne bein.

Det er naturligvis bra á flytte ut og á starte ditt eget liv om du har problemmer eller ikke med foreldre sánn generelt og. ;-) Háper du finner ut av ting som passer best for din situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Skjønner de er bekymret, men det jeg lurer på har de egentlig rett til å nekte meg ting når helsevesen ikke vil hjelpe meg?

Anonymous poster hash: 031f2...6f9

Men *helt konkret* hva er det foreldrene dine nekter deg?

Anonymous poster hash: fe6e0...3f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når psykisk helsevesen har avist meg, så gir foreldrene mine tydeligvis ikke opp selv. Selvom helsevesenet mener det ikke er fare nok. En gang da jeg ikke fikk ble innlagt via legevakten så endte det med at da jeg kom hjem fotfølger mamma meg?? I flere timer. Jeg ble så gal at tilslutt ringte jeg legevakta og fortalte hva hun dreiv med. Svaret sjokkerte meg

"Jeg skjønner det er ubehagelig. Men du bor hjemme. Moren din er redd for deg" Hva i huleste?? Om de også mener hun kan fotfølge meg hvorfor ble jeg ikke innlagt da? Og er sånt virkelig lov? Fikk ikke gå ut alene på flere dager heller. Da jeg sa jeg skulle gå ut alene klikka de helt, og nektet meg. Og at hvis jeg alikevel gikk ut alene skulle de ringe noen??

Nå er bytter de på å være hjemme fra jobb. Avist igjen fra forskjellige steder. Men alikevel driver de slik. Igår da jeg sa jeg ville gå ut alene fikk jeg ikke lov??

Jeg er myndig, burde jeg ikke få bestemme det selv uten at de skal lage drama?

Anonymous poster hash: 031f2...6f9

Jeg tviler på at foreldrene dine fotfølger deg, og tar seg fri fra jobben, kun for moro skyld, eller for å plage deg.

Det er en grunn til at de gjør dette, og grunnen er selvsagt fordi de er redde for at du er en fare for deg selv (og andre?).

Når det offentlige ikke hjelper, så føler de at de må gjøre det de kan på egen hånd.

Kanskje håndterer de det feil, men jeg ville gjort det samme dersom jeg var redd for at et av mine barn var en fare for seg selv.

Anonymous poster hash: 066fc...eb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når psykisk helsevesen har avist meg, så gir foreldrene mine tydeligvis ikke opp selv. Selvom helsevesenet mener det ikke er fare nok. En gang da jeg ikke fikk ble innlagt via legevakten så endte det med at da jeg kom hjem fotfølger mamma meg?? I flere timer. Jeg ble så gal at tilslutt ringte jeg legevakta og fortalte hva hun dreiv med. Svaret sjokkerte meg

"Jeg skjønner det er ubehagelig. Men du bor hjemme. Moren din er redd for deg" Hva i huleste?? Om de også mener hun kan fotfølge meg hvorfor ble jeg ikke innlagt da? Og er sånt virkelig lov? Fikk ikke gå ut alene på flere dager heller. Da jeg sa jeg skulle gå ut alene klikka de helt, og nektet meg. Og at hvis jeg alikevel gikk ut alene skulle de ringe noen??

Nå er bytter de på å være hjemme fra jobb. Avist igjen fra forskjellige steder. Men alikevel driver de slik. Igår da jeg sa jeg ville gå ut alene fikk jeg ikke lov??

Jeg er myndig, burde jeg ikke få bestemme det selv uten at de skal lage drama?

Anonymous poster hash: 031f2...6f9

er vel bare å flytte om du er myndig :P

Anonymous poster hash: 478b2...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juridisk sett så har foreldrene dine lov til det ja.



Anonymous poster hash: 3224f...e4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...