Gå til innhold

Plutselig blå leppe på baby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Idag er det andre gangen datteren min på 7mnd får en blå leppe. Den blir plutselig blå og jeg er helt sikker på at hun ikke har slått seg. Idag ble den plutselig blå mens hun spiste grøt. Jeg er redd for at hun kanskje har trang spiserør eller luftrør! Noen som har erfaringer?

Anonymous poster hash: ad701...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om barnet ser ut til å ha det ikke helt topp så tar du det med til hastetime hos legen. Om barnet selv ikke reagerer så tar du det med på første ledige ordinærtime hos legen.

Dersom barnet i tillegg til blå leppe har blå neglebånd - legevakt eller hastetime.



Anonymous poster hash: 9cb6a...b04
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente ble lett blå på leppene når hun ble kald. Men helsesøster syntes at det burde undersøkes mer pga. evt hjertefeil og lignende. Så jeg ville nok ha undersøkt at ikke noe er galt, selv om det ikke trenger å være det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling, men tenker hvis det nå har gitt seg ta bilde av henne neste gang, så kan du vise til legen.

Anonymous poster hash: d2c35...201

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! Nå har vi vært hos legen. Hun henviste oss til øre nese hals lege, siden jeg mistenker trang spiserør. Neglebåndene var ikke blå. Noen her som har erfaring med enten trang spiserør eller luftrør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir vel ikke cyanotisk på leppa på grunn av trangt spiserør, maten hadde vel heller kommet i retur om det var forsnevringer i spiserøret. Hvordan er pusten til barnet ditt? Er hun rolig eller aktiv?



Anonymous poster hash: c6b13...af4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefeil gir ofte blå lepper på små barn/babyer uten andre veldig synlige symptomer. Trangt spiserør gir ikke blå lepper, det ville heller ha gitt smerter ved spising og ev oppkast.

Hvordan er formen ellers? Pusten, aktivitet ol?



Anonymous poster hash: 10745...10b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...