Gå til innhold

Å pendle med barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten har et barn på 4 år, men bor idag med litt avstand. I lengden merker vi at dette ikke fungerer, og vurderer å flytte sammen. Inntil videre må vi flytte dit jeg bor. Dvs, at vi må pendle med barnet i ca. 35 minutter hver vei til barnehage.
Vi har prøvd det noen ganger, og da står de opp like tidlig. Det blir søvn i bilen og en fornøyd unge som er vel fremme i barnehagen. Vi vet at dette ikke er ideellt i lengden, og vil derfor flytte på oss om et lite år eller 2.

Er det helt forferdelig å pendle med et barn i 35 min hver vei til barnehage?



Anonymous poster hash: 611ac...3a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, reiseveien ser jeg ikke som noe problem men heller det at barnet ikke like lett blir integrert i et nytt nærmiljø. Vi gikk ofte til/fra barnehagen selv, og det tok fort 30 min i vogn. Ser ikke den store forskjellen på om barnet sitter i vogn eller i bil til/fra barnehagen.



Anonymous poster hash: 30a1d...004
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest muffinskake

Nei, reiseveien ser jeg ikke som noe problem men heller det at barnet ikke like lett blir integrert i et nytt nærmiljø. Vi gikk ofte til/fra barnehagen selv, og det tok fort 30 min i vogn. Ser ikke den store forskjellen på om barnet sitter i vogn eller i bil til/fra barnehagen.

Anonymous poster hash: 30a1d...004

Er masse unger i bygget her på samme alder :) Egen lekeplass og fint anlegg utenfor til ballleker etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp i en liten bygd med ganske så spredt bebygnig, og mange gårder som lå langt utenfor "sentrum". Der var det enkelte barn som hadde nesten en time med buss for å komme seg til skolen eller barnehage. Selv syntes jeg det virket helt utrolig kjedelig å sitte så mye på buss hver dag, men jeg hørte aldri de aktuelle barna klage. Det er vel hva man blir vant til. Personlig tror jeg 35 min ikke er noe problem. Nå bor jeg i Bergen, og i rushtrafikken tar det meg 45 min å komme til universitetet. Jeg skjønner jo at det er stor forskjell på meg og et lite barn, men jeg tror ikke barnet tar skade av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest muffinskake

Ja, er bare at moren til barnet har uttrykt sterkt misnøye om dette. Nå bor vi i Oslo da, men det blir ikke særlig mye rush på akkurat denne veien.

Jeg vokste opp i en liten bygd med ganske så spredt bebygnig, og mange gårder som lå langt utenfor "sentrum". Der var det enkelte barn som hadde nesten en time med buss for å komme seg til skolen eller barnehage. Selv syntes jeg det virket helt utrolig kjedelig å sitte så mye på buss hver dag, men jeg hørte aldri de aktuelle barna klage. Det er vel hva man blir vant til. Personlig tror jeg 35 min ikke er noe problem. Nå bor jeg i Bergen, og i rushtrafikken tar det meg 45 min å komme til universitetet. Jeg skjønner jo at det er stor forskjell på meg og et lite barn, men jeg tror ikke barnet tar skade av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert greit som en midlertidig løsning. Men som noen sier over her, så er det viktig å ikke ødelegge miljøet for barnet. Vet ikke hvor mye samvær dere har, men det er jo ikke lenge til skolestart, og greit å være i nærheten av de man går i barnehagen med, ikke hvilke som helsr barn som finnes i nabolaget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest muffinskake

Sikkert greit som en midlertidig løsning. Men som noen sier over her, så er det viktig å ikke ødelegge miljøet for barnet. Vet ikke hvor mye samvær dere har, men det er jo ikke lenge til skolestart, og greit å være i nærheten av de man går i barnehagen med, ikke hvilke som helsr barn som finnes i nabolaget :)

50%... Er familie i nærheten, som vi kan bruke tid hos hvis vi avtaler litt "lekeavtaler" :) også blir det jo opp til oss og kjøre til selskapet etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...