Gå til innhold

Dele rom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en datter som vil fylle 3 år omtrent samtidig som hun vil få en lillebror eller søster. Vi bor i en leilighet med "bare" to soverom, så de kommer til å dele soverom når minste ikke får pupp lenger. Vi kunne jo alltids kjøpt oss noe større, men vi har akkurat pusset opp hele leiligheten og er også veldig fornøyde med området pga barnehagen, skole rett ved siden av, fine lekeplasser og mange småbarnsfamilier. Hun er en blid og fornøyd jente, forandring takler hun bra. Hun vet ikke enda at hun skal bli storesøster, jeg er 16 uker på vei. Hva er erfaringene deres med å dele soverom? Er det beste å kjøpe en større leilighet?

Anonymous poster hash: 0a8fa...647

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å dele soverom syntes jeg er veldig bra. De lærer å dele og ta hensyn og så er det veldig hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en datter som vil fylle 3 år omtrent samtidig som hun vil få en lillebror eller søster. Vi bor i en leilighet med "bare" to soverom, så de kommer til å dele soverom når minste ikke får pupp lenger. Vi kunne jo alltids kjøpt oss noe større, men vi har akkurat pusset opp hele leiligheten og er også veldig fornøyde med området pga barnehagen, skole rett ved siden av, fine lekeplasser og mange småbarnsfamilier. Hun er en blid og fornøyd jente, forandring takler hun bra. Hun vet ikke enda at hun skal bli storesøster, jeg er 16 uker på vei. Hva er erfaringene deres med å dele soverom? Er det beste å kjøpe en større leilighet?

Anonymous poster hash: 0a8fa...647

tror det kan bli trangt på sikt. Og ser for meg problemer når veslemann våkner til alle døgnets tider og forstyrrer søvnen til søsteren.... Hadde funnet noe større.

Anonymous poster hash: 3bd7f...bb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer egentlig på det samme. Hvor gammel må yngste være før de kan dele, eller går det mer på når de har et stabilt søvnmønster? Vi ønsker at våre to skal dele fordi har hørt mange bra erfaringer med det og at barn som deler rom er mer trygge og våkner sjeldnere på natten.

Vi flytter inn på eget rom når nattammingen er ferdig ved rundt 6mnd, så håper jeg å flytte de sammen etterhvert.

Anonymous poster hash: 0e170...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lillebror sover gjennom natten så.... Men ser vel egentlig for meg at det er mer praktisk at han deler rom med dere, til dere finner noe større.

Anonymous poster hash: ed8de...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi delte rom med minsten til han ble ca ett år. Da var største meget godt forberedt på å dele rom, og gledet seg stort! Nå deler de rom på tredje året og de har utrolig stor glede av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...