Gå til innhold

Kallenavn på "stebestefar"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ved fornavn??

kjedelig... koselig med kosenavn

Anonymous poster hash: c719b...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved fornavn??

Det samme tenker jeg. Eller bare kall han for det samme som de andre. Nå må folk slutte å lage problemer ut av ingenting.

Anonymous poster hash: 7cc84...51c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten avsporing, men... Husker med skrekk og gru dette: Min datter hadde tydeligvis fått med seg litt for mye av en samtale hun ikke skulle høre.. Så i er familieselskap ble hun spurt hva vi kalte bestefar for. Fornøyd svarte hun høyt : Han heter Kødden, han!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten avsporing, men... Husker med skrekk og gru dette: Min datter hadde tydeligvis fått med seg litt for mye av en samtale hun ikke skulle høre.. Så i er familieselskap ble hun spurt hva vi kalte bestefar for. Fornøyd svarte hun høyt : Han heter Kødden, han!

Steinbra!!! Ler og ler!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da virkelig voksne mannen få bestemme selv. Spør hva han foretrekker/ønsker, og forhold dere til det. Kanskje han har en drøm om å være "bestefar", kanskje han syns "Bessen" er det mest klissete gubbenavnet han vet om. "Bestefar Fornavn" er en vanlig løsning mange liker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kaller vi min far, synes han skal få ha enerett på det :)

Anonymous poster hash: 22f9f...f1d

Her er morfar og mormors navn moffa og bessa :)

Anonymous poster hash: 4ef34...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme tenker jeg. Eller bare kall han for det samme som de andre. Nå må folk slutte å lage problemer ut av ingenting.Anonymous poster hash: 7cc84...51c

Har da ikke lagene problem. Ønsker bare å "hedre" ham ved å vise at vi ser på ham som mer enn bare mannen til farmor. Og klart han kan velge selv også, men jeg tviler vel på at han har så mange ideer om dette selv, så derfor er det vel greit å spørre om tips?!

Takk til alle som har kommet med gode forslag, mye bra! :)

Anonymous poster hash: 22f9f...f1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Våre" besteforeldre har fått velge sitt kallenavn selv, så vi har en som kalles morfar og to bestefar. Kosenavn skal jo være kos både for bruker og mottaker, så jeg syns dere skal spørre stebestefar hva han ønsker.

Anonymous poster hash: c925b...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da ikke lagene problem. Anonymous poster hash: 22f9f...f1d

Ikke laget noe problem, skulle det stå.

Anonymous poster hash: 22f9f...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min søster er i samme situasjon: Hun har en super "ste-bestefar" til sine barn som hun ønsker å hedre uten å tråkke på tærne til de andre bestefedrene.
Jeg synes de har løst det kjempe fint med å kalle han for Beste og så navnet hans. Hvis f.eks. navnet hans var Olav, så kaller de han for Beste-Olav. Tenkt så flott å bli kalt for det! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor har fått seg en ny mann. Han er helt super, og veldig glad i hennes barnebarn. Han er mer til stede for barna enn svigerfar er (som vi sjelden ser). Svigermors mann hadde tom sagt han ønsket at hennes barn var hans barn også! :) Vi har lyst til å gi ham et kallenavn, slik at barna ikke bruker det vanlige navnet hans. Det kan ikke bli far, farfar eller bestefar, det går ikke/er opptatt. Er det noen som har forslag til et passende kallenavn som signaliserer at vi ser på han som en god bestefar for barna våre? Anonymous poster hash: e481e...8c6

Poppeloppeleisen

Evt. kall han ved navn? (WhAAT, for en ide!)

Anonymous poster hash: 1baa4...04f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stedsnavn??? Så hvis han kommer fra Moss så kaller de han Moss?? :klo:Anonymous poster hash: 7713d...b01

Haha, eller Hammerfest? (Dette var jammen en morsom diskusjon!)

Anonymous poster hash: 1baa4...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Candycane

Jeg (og mine søsken og søskenbarn) kaller mormors mann for " Bebbe" 😊

Vi kalte han "Beste" i starten, men så var det en av søskenbarna mine som misforsto dette navnet og sa "Bebbe" istedet. Etter det så har det hengt igjen, og det er nå "mormor og Bebbe" 😊

Og vi er i alderen 19-27 år nå, men bruker det fortsatt 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor har fått seg en ny mann. Han er helt super, og veldig glad i hennes barnebarn. Han er mer til stede for barna enn svigerfar er (som vi sjelden ser). Svigermors mann hadde tom sagt han ønsket at hennes barn var hans barn også! :) Vi har lyst til å gi ham et kallenavn, slik at barna ikke bruker det vanlige navnet hans. Det kan ikke bli far, farfar eller bestefar, det går ikke/er opptatt. Er det noen som har forslag til et passende kallenavn som signaliserer at vi ser på han som en god bestefar for barna våre?

Anonymous poster hash: e481e...8c6

Et eksempel, heter ste bestefar Ole. Kaller barna ham bestefar Ole, det synes jeg er søtt og inkluderende.

Anonymous poster hash: 09d22...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...