Gå til innhold

Julekalender/pakkekalender.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt off topic, men når har dere med barn begynt med pakkekalender til deres? Jeg har en på 1,5 år og syntes nesten allerede jeg begynner å merke et visst press gjennom barnehagen og de andre ungene på alt man "må" ha av diverse leker og gaver. Blir litt skremt..

Jeg begynte da min jente var 3,5 år. De må jo nå en viss alder for å sette pris på det. Jeg synes i alle fall barn under 2 er litt små. Det er i alle fall ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OT, men dette hørtes veldig koselig ut :) Skulle ønske vi fikk tid til det om morgenen, men det går ikke. Men i helgene, da skal jeg prøve dette.

Jeg har jobbet deltid. Valgte å gjøre det til skolealder siden vi har mulighet med mannens inntekt. Så vi har god tid når hun starter i barnehagen 9-10. For de fleste går jo ikke en slik rolig start;) men kan anbefale å gjøre det i helgene. Eventuelt lese i ei bok om ungene liker det bedre

Anonymous poster hash: f7701...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men når har dere med barn begynt med pakkekalender til deres? Jeg har en på 1,5 år og syntes nesten allerede jeg begynner å merke et visst press gjennom barnehagen og de andre ungene på alt man "må" ha av diverse leker og gaver. Blir litt skremt..

Vår jente er 1,5 år, og vi gir henne pakkekalender i år, mest fordi hun fikk en hjemmelaget kalender av tanten sin som er så fin.

Vi tenker å legge oss på et rimelig lavt nivå prismessig da. ;) Planlagte kalenderpakker er bilder av familien og vennene hennes som hun selv kan få putte i albumet sitt, smoothie-poser, litt duplo (deler opp en pakke i flere gaver), tannbørste med favorittfiguren bestilt på ebay, oppleveleser (bake muffins, lage trolldeig, dra på lekeland osv).

Tenker vi skal prøve å lage skikkelig stemning rundt selve åpningen av pakkene, slik at hun forhåpentligvis vokser opp med at det ikke er prisen på gavene som er det viktigste, men kosen og det å glede seg til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vokst opp med pakkekalender, så den tradisjonen har jeg alltid villet føre videre til mine barn. Men om de noen gang kommer til å bli så utakknemlige og kravstore som TS sine, kutter vi tvert. Her får en seigemann være nok!

Vi hadde kalender til eldstejenta i fjor for første gang, da var hun 2,5. Alt fra noen duplobiter (kjøpte stor samlepakke som jeg delte opp i 5-6 pakker), smoothie, pez-snop, hårstrikker og puslespill.

I år får minstejenta for første gang også, hun blir 2 i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som ekle bortskjemte drittunger. Unnskyld ts. Men det er sannheten.

Jeg hadde bare gitt de en sånn billig sjokolade kalender og sagt at grunnet responsen i fjor er dette det eneste de får.

Store ting som mobil og nettbrett er helt unormalt å få i kalender, det er sånt man ønsker seg til julaften i tilfelle, det burde de få forklart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men når har dere med barn begynt med pakkekalender til deres? Jeg har en på 1,5 år og syntes nesten allerede jeg begynner å merke et visst press gjennom barnehagen og de andre ungene på alt man "må" ha av diverse leker og gaver. Blir litt skremt..

Jeg lagde til min i fjor, og da var han ett år. Ikke fordi jeg følte noe press, men fordi jeg hadde gledet meg til å lage kalender til eget barn i lang tid! Jeg synes det er noe man kan gjøre hvis man har lyst og synes det er koselig. Jeg tviler på at barnet ditt har noen forventning om pakkekalender. Jeg kjøpte imidlertid bare en mellomstor eske med duplo, og han fikk en kloss hver dag. På den måten ble det veldig enkelt og ikke så dyrt.

Anonymous poster hash: 4ed89...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...