Gå til innhold

Familiemedlemmer som ringer og spør om barna deres kan komme,gå Halloween hos meg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men er moren mindre slitsom når det er julebukk enn når det er Halloween, da? Det lurer jeg på.

Og som flere andre har vært inne på, så synes jeg argumentasjonen din fremstår som en salig blanding av diverse temaer. At moren er masete og slitsom kan jeg forstå, men hvorfor må dere være så mye sammen da? Kan du ikke bare si "Jada, Kari kan gjerne ringe på, men jeg skal på trening / møte noen / jobbe med et prosjekt / rydde på loftet, så dere kan dessverre ikke komme inn"?

I utgangspunktet synes jeg det er litt humørløst å si nei til at et barn kan ringe på på Halloween, særlig når det er varslet på forhånd. Det koster ikke veldig mye goodwill å åpne døra, late som du blir skremt, og gi ungen en pastilleske. :vetikke: At du ikke orker moren er en sak for seg, og noe du enten må leve med eller begrense kontakten sånn ellers. Det virker jo som om det er det som er hovedproblemet, men sammenhengen med Halloween sliter jeg oppriktig med å se.

Endret av Mafalda
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også fått et par sånne spørsmål, riktignok fra foreldre som ikke er fullt så ekstreme. Jeg svarer ganske enkelt at jeg ikke feirer Halloween, så det er ikke noe godteri å hente her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud ts, du har et rimelig ukomplisert liv som reagerer så kraftig på en liten, uskyldig mulighet til å glede noen. For alle andre enn deg oppleves problemstillingen veldig, veldig sær.

Gå litt i deg selv er mitt råd.



Anonymous poster hash: 3d0c0...49d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp inn et par sjokolader. La ungen og moren ringe på. Åpne døren, lat som du er redd på en barnlig måte. Gi ungen godteri. Ønsk dem god tur videre. Lukk døren og slukk utelyset når de har gått videre. Det tar deg maks to minutter, og du har resten av kvelden på å hente deg inn igjen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp inn et par sjokolader. La ungen og moren ringe på. Åpne døren, lat som du er redd på en barnlig måte. Gi ungen godteri. Ønsk dem god tur videre. Lukk døren og slukk utelyset når de har gått videre. Det tar deg maks to minutter, og du har resten av kvelden på å hente deg inn igjen.

This!

Greit at du ikke liker mora til ungen, men da må du faktisk ta deg en prat med henne om hvordan hun oppfører seg og at du er lei av det. Ikke la det gå utover ungen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry . Nok er nok.

Når mor kommer hit såpass ofte som hun gjør,og overdriver ,kommer jeg med god samvittighet til å si at jeg ikke feirer Haloween.

Jeg invaderes tidlig på morgenene,av et "hylekor" som dundrer i veggene. Datteren rekker tunge til meg og andre mennesker,banner og er generelt ufin. Moren ignorerer mens hun roser datteren.

Nei!

Ts



Anonymous poster hash: ae9e4...b93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere jeg kjenner avtaler med bekjente at ungene kan ringe på der, og få bittelitt snop. De vil ikke frata ungene denne opplevelsen som er blitt så uhyre populær, men vil heller ikke gå rundt å plage fremmede.

Jeg for min del syns dette er en fin løsning og du virker jævlig (unnskyld uttrykket) sær som reagerer sånn på at moren spør på forhånd.

Thumbs up mamman.

Anonymous poster hash: 89011...e65

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry . Nok er nok.

Når mor kommer hit såpass ofte som hun gjør,og overdriver ,kommer jeg med god samvittighet til å si at jeg ikke feirer Haloween.

Jeg invaderes tidlig på morgenene,av et "hylekor" som dundrer i veggene. Datteren rekker tunge til meg og andre mennesker,banner og er generelt ufin. Moren ignorerer mens hun roser datteren.

Nei!

Ts

Anonymous poster hash: ae9e4...b93

Makan til grinebiter! Lurer mest på hvorfor denne mammaen holder ut med deg, egentlig.

Anonymous poster hash: 7218d...037

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til grinebiter! Lurer mest på hvorfor denne mammaen holder ut med deg, egentlig.

Anonymous poster hash: 7218d...037

Vel det kan jeg leve fint med. Mange som ikke liker henne pga hennes væremåte som jeg har beskrevet tidligerei tråden.

Foreslår derfor at du leser hele tråden

Halloween med et barn som er generelt er ufordragelig er ikke min greie, men jeg har da goodwill overfor de fleste andre barn fordet .

:)

Ts

Anonymous poster hash: ae9e4...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg synes ærlig talt du gjør deg vanskelig. Hvis du har så store problemer med denne mammaen (kanskje du har glemt litt hvordan det er å ha småbarn og irriterer deg litt for mye), da må du jo bare ta en prat med henne om hvordan du føler hennes oppførsel som masete og ber om at det kan foregå litt rolig når dere treffes. At ikke du gidder å ta imot datteren hennes på Halloween i 5 minutter, det er smålig av deg. Hvis du ikke engang gidder såpass, da bør du rett og slett slutte å treffe denne familien og la moren tro at dere fortsatt har et forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av hvordan noens mor oppfører seg så hadde jeg sagt nei. Fordi vår familie feirer ikke Halloween, jeg er imot skikken og derfor kan jeg ikke være med på det. Syns egentlig det tross alt var bra hun spurte og ikke bare sendte ungen rundt i nabolaget der hun sannsynligvis ville fått mange nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Hva er det egentlig som er problemet her?

Halloween, denne dama, eller "eldre mødre"? :klo:

Jeg er heller ikke begeistret for Halloween, men er jo ikke totalt grinebiter heller da, koster jo ikke allverdens å grave frem et par karameller fra skapet og lukke opp døra.

Men her høres det ut som om du har et problem med selve relasjonen til denne dama, og ikke fenomenet halloween. For hva får deg egentlig til å tro at dama blir mindre irriterende i romjulen..?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, nettopp fordi du ikke liker Halloween, er det da veldig normalt og faktisk ganske høflig at hun spør deg på forhånd? Slik at du kan i nei, og de vet at det ikke er noe vits i å ringe på din dør. Det hadde da vært mye mer anmasende for deg om de ringte på, og du åpnet og ble sur og ikke har noe godteri? Jeg har små barn, og jeg avtaler med alle steder vi skal ringe på på forhånd, slik at vi kun går dit vi er velkomne (og hadde vi hatt familiemedlemmet i nabolaget, hadde jeg garantert spurt dem).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men, nettopp fordi du ikke liker Halloween, er det da veldig normalt og faktisk ganske høflig at hun spør deg på forhånd? Slik at du kan i nei, og de vet at det ikke er noe vits i å ringe på din dør. Det hadde da vært mye mer anmasende for deg om de ringte på, og du åpnet og ble sur og ikke har noe godteri? Jeg har små barn, og jeg avtaler med alle steder vi skal ringe på på forhånd, slik at vi kun går dit vi er velkomne (og hadde vi hatt familiemedlemmet i nabolaget, hadde jeg garantert spurt dem).

Jeg synes det er temmelig frekt å ringe når de fra tidligere er blitt avvist. Især når det skinner tydelig gjennom at det ikke er greit med mitt avslag og når i tillegg barnet oppfører seg veldig ufyselig blir det som å sett en strek over det hele og ta dem inn i varmen igjen.

Og når jeg i tillegg ikke feirer Halloween.

Så nei.

Ts

Anonymous poster hash: ae9e4...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Om du ikke feirer Halloween og ikke orker á ha dem over, sá syns jeg det er helt greit med á si "Nei". Jeg tror ná ikke at barnet vil tenke sá mye over dette om ho har andre mennesker ho kan gá á banke pá dóra til. Det er nok mer noe som denne mora vil tenke mer pá enn barnet generelt, hvis en tenker det litt mer igjennom.

Gjór det du mener er best for deg. Men jeg er enig i at du burde vel ha han prat med mora angaénde de tinga som plager deg nár dere mótes. Om dere sá vil fortsette med á vaere venniner sá er det godt med á fá pratet ut disse tinga. Og hvis du ikke lenger ónsker á vaere venniner sá er det nok lurt med á fá slutt pá kontakten. Lite vits i á holde kontakten om en sá ikke trives i sammen lenger, og noen vennskap kan forandre seg med tiden. :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mrs. Random Nick

Moro? Synes det er et pes jeg,siden hun kommer hit så ofte og alltid gjør om stemmen sin til en barnestemme hoier og bærer seg og kommer med krav om "gjør ditt gjør datt" med barnestemme ,på sittt barns vegne når hun kommer hit ilag med datteren sin, sier "pliiiiiis da",eller "buhu ....,nei!! jeg vil heller slik!!!" osv, alt med barnslig stemme til jeg blir helt ør i hodet. Og liksom vanskelig å nekte å bbli med på leken siden hun gjør det på sitt barns vegne ,roper på meg med barnestemme som hun skulle være datteren, og det at hun er ganske dominant av seg,NÅR HUN/DE FØRST ER HER;

Jeg orker ikke kaste meg ut i høylytt lek i timevis. Kan hun ikke bare ta en kaffe med meg. småprate om trivielle hendelser og la datteren leke i fred. Mener selvfølgelig ikke at datteren ikke skal snakkes med, ses eller høres men det får da være måte på!

Virker ikke som datteren kan leke alene, og at hun ALLTID må leke tilgjort med henne.

Kan hun ikke bare stresse ned, så vil omgivelsene ikke bli så lei dem.

Dette handler om så mye mere enn Halloween-

Men det er kanskje et fenomen eldre mødre har eller det tror jeg vel heller ikke?

Noe som skurrer..

Ts

Anonymous poster hash: ae9e4...b93

Det som skurrer her er jo hvorfor dere er "venner" i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg synes det er temmelig frekt å ringe når de fra tidligere er blitt avvist. Især når det skinner tydelig gjennom at det ikke er greit med mitt avslag og når i tillegg barnet oppfører seg veldig ufyselig blir det som å sett en strek over det hele og ta dem inn i varmen igjen.

Og når jeg i tillegg ikke feirer Halloween.

Så nei.

Ts

Anonymous poster hash: ae9e4...b93

Det som du forteller til oss i denne tråden, er ting som du bør være dønn ærlig og tydelig med henne om. Det virker jo ikke som om at du bryr deg nevneverdig om vennskapet deres uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes helt ærlig det virker som om det er TS som er problemet her jeg. Ingen normale oppegående mennesker jeg kjenner iallefall ville hengt seg så opp i en slik fillesak som dette faktisk er.

Jeg synes også måten TS legger saken frem på er, eh, sær..?

Anonymous poster hash: d0a46...698

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro? Synes det er et pes jeg,siden hun kommer hit så ofte og alltid gjør om stemmen sin til en barnestemme hoier og bærer seg og kommer med krav om "gjør ditt gjør datt" med barnestemme ,på sittt barns vegne når hun kommer hit ilag med datteren sin, sier "pliiiiiis da",eller "buhu ....,nei!! jeg vil heller slik!!!" osv, alt med barnslig stemme til jeg blir helt ør i hodet. Og liksom vanskelig å nekte å bbli med på leken siden hun gjør det på sitt barns vegne ,roper på meg med barnestemme som hun skulle være datteren, og det at hun er ganske dominant av seg,NÅR HUN/DE FØRST ER HER;

Jeg orker ikke kaste meg ut i høylytt lek i timevis. Kan hun ikke bare ta en kaffe med meg. småprate om trivielle hendelser og la datteren leke i fred. Mener selvfølgelig ikke at datteren ikke skal snakkes med, ses eller høres men det får da være måte på!

Virker ikke som datteren kan leke alene, og at hun ALLTID må leke tilgjort med henne.

Kan hun ikke bare stresse ned, så vil omgivelsene ikke bli så lei dem.

Dette handler om så mye mere enn Halloween-

Men det er kanskje et fenomen eldre mødre har eller det tror jeg vel heller ikke?

Noe som skurrer..

Ts

Anonymous poster hash: ae9e4...b93

Jeg vet jo ikke, men er det kanskje slik at du har brukt henne masse når du hadde små barn? Da var jo hun barnløs. Kanskje hun mener at det er din tur å stille opp for hennes barn slik hun har gjort for dine?

Ellers må jeg bare kommentere måten du har å se verden på i svart/hvitt. "Eldre mødre er bare slik". Jeg tror faktisk at både eldre og yngre mødre kan være engasjerte over barnet sitt. Det er ikke noe regel for det.

Slapp av litt og prøv å gi litt igjen. Jeg liker heller ikke Halloween, men hadde tenkt at det koster meg ingenting å glede dette barnet med å gi henne litt snop når hun kom på døren.

Anonymous poster hash: db526...a89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...