Gå til innhold

Familiemedlemmer som ringer og spør om barna deres kan komme,gå Halloween hos meg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun valgte å få barn sent i livet denne kvinnen og hun er krampaktig oppsatt i væremåten på at vi må være like entusiastiske som henne enda våre barn er voksne for lengst.

Hun ringer altså og spør om datteren hennes kan komme, gå Halloween til meg.

Hvor vanlig er det da ,og er det greit å si nei?

Ja selvfølgelig er det det.

Jeg liker ikke Halloween og jeg ønsker ikke begrunne det. jeg bare liker det ikke.

Men julebukk derimot er jo kjempehyggelig

Hva tenker andre om dette?



Anonymous poster hash: ae9e4...b93
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke helt.

Ønsker hun at barnet skal ringe på hos deg, si knask eller knep og få godteri?

Eller, at du skal være med henne på runden til andre boliger?

Hvis det øverste så synes jeg du er litt vanskelig hvis du sier nei. Det koster deg svært lite både praktisk og økonomisk, og vil trolig glede barnet veldig.

Er det alternativ to så skjønner jeg godt st du vil si nei. Det hadde nok jeg også gjort

Anonymous poster hash: f93e6...9d6

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Spurte hun om datteren kunne ringe på til deg å si "knask eller knep"? Eller misforsto jeg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Spurte hun om datteren kunne ringe på til deg å si "knask eller knep"? Eller misforsto jeg?

Ja det spurte hun om,

Men det handler vel også om at moren er i overkant pågående,altså hun stresser slik at det er til å bli gal av,skrur seg opp noe voldsomt,og da er jeg over tid blitt lei og har måttet begynne og si ifra, for her vil moren følge med og lage seg som et barn hun også, og da må jeg , når jeg først har takket ja bli med på denne kjedelige dansen.

Var det jeg mente med at hun er i overkant entusiastisk, Hadde det ikke vært slik kunne jeg med letthet sagt ja.

Merkelig at hun ikke ser at hun ødelegger for datteren sin.

Pøh de kan vel gå til noen andre.

Sliiitsomt når hun overdriver med sin væremåte,lager seg med barnestemme, uten å la datteren ha sjanse til å prøve seg fram selv.

Ts

Anonymous poster hash: ae9e4...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storm i et vannglass, tenker jeg.

Ja, det tenker jeg.

Hvorfor ikke bare slappe av litt, og tenke at dette er ufarlig moro?

Hvorfor ikke?

Det lurer jeg på.

Virkelig.



Anonymous poster hash: 8191d...654
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager sier du nei til at de kommer og ringer på?

Hun spør jo til og med på forhånd; noe som er mer enn du kan regne med, egentlig.

Anonymous poster hash: 7218d...037

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Storm i et vannglass, tenker jeg.

Ja, det tenker jeg.

Hvorfor ikke bare slappe av litt, og tenke at dette er ufarlig moro?

Hvorfor ikke?

Det lurer jeg på.

Virkelig.

Anonymous poster hash: 8191d...654

Moro? Synes det er et pes jeg,siden hun kommer hit så ofte og alltid gjør om stemmen sin til en barnestemme hoier og bærer seg og kommer med krav om "gjør ditt gjør datt" med barnestemme ,på sittt barns vegne når hun kommer hit ilag med datteren sin, sier "pliiiiiis da",eller "buhu ....,nei!! jeg vil heller slik!!!" osv, alt med barnslig stemme til jeg blir helt ør i hodet. Og liksom vanskelig å nekte å bbli med på leken siden hun gjør det på sitt barns vegne ,roper på meg med barnestemme som hun skulle være datteren, og det at hun er ganske dominant av seg,NÅR HUN/DE FØRST ER HER;

Jeg orker ikke kaste meg ut i høylytt lek i timevis. Kan hun ikke bare ta en kaffe med meg. småprate om trivielle hendelser og la datteren leke i fred. Mener selvfølgelig ikke at datteren ikke skal snakkes med, ses eller høres men det får da være måte på!

Virker ikke som datteren kan leke alene, og at hun ALLTID må leke tilgjort med henne.

Kan hun ikke bare stresse ned, så vil omgivelsene ikke bli så lei dem.

Dette handler om så mye mere enn Halloween-

Men det er kanskje et fenomen eldre mødre har eller det tror jeg vel heller ikke?

Noe som skurrer..

Ts

Anonymous poster hash: ae9e4...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare si "Ja klart hun kan ringe på hos meg"

Ja ,med moren på slep??

Ts

Anonymous poster hash: ae9e4...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager, men jeg forstår ikke bæret av hva du prøver å formidle her. Spurte hun om datteren kan få gå knask eller knep hos deg? Altså at hun kommer, ringer på, får godteri og så går? Eller spurte hun om du skulle være med? Ba hun deg kle deg ut for datteren hennes?



Anonymous poster hash: 20fa0...cab
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette familiemedlemmet med dette barnet er halvparten så slitsom som uttrykksmåten til TS, ja da skjønner jeg at hun klager. Men det er egentlig også det eneste jeg skjønner her.



Anonymous poster hash: f648d...a7f
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moro? Synes det er et pes jeg,siden hun kommer hit så ofte og alltid gjør om stemmen sin til en barnestemme hoier og bærer seg og kommer med krav om "gjør ditt gjør datt" med barnestemme ,på sittt barns vegne når hun kommer hit ilag med datteren sin, sier "pliiiiiis da",eller "buhu ....,nei!! jeg vil heller slik!!!" osv, alt med barnslig stemme til jeg blir helt ør i hodet. Og liksom vanskelig å nekte å bbli med på leken siden hun gjør det på sitt barns vegne ,roper på meg med barnestemme som hun skulle være datteren, og det at hun er ganske dominant av seg,NÅR HUN/DE FØRST ER HER;

Jeg orker ikke kaste meg ut i høylytt lek i timevis. Kan hun ikke bare ta en kaffe med meg. småprate om trivielle hendelser og la datteren leke i fred. Mener selvfølgelig ikke at datteren ikke skal snakkes med, ses eller høres men det får da være måte på!

Virker ikke som datteren kan leke alene, og at hun ALLTID må leke tilgjort med henne.

Kan hun ikke bare stresse ned, så vil omgivelsene ikke bli så lei dem.

Dette handler om så mye mere enn Halloween-

Men det er kanskje et fenomen eldre mødre har eller det tror jeg vel heller ikke?

Noe som skurrer..

Ts

Anonymous poster hash: ae9e4...b93

Du må seriøst ta et kurs i norsk! Hjelp!

Anonymous poster hash: 3baec...117

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager, men jeg forstår ikke bæret av hva du prøver å formidle her. Spurte hun om datteren kan få gå knask eller knep hos deg? Altså at hun kommer, ringer på, får godteri og så går? Eller spurte hun om du skulle være med? Ba hun deg kle deg ut for datteren hennes?

Anonymous poster hash: 20fa0...cab

TS: som flere her skriver er det ingen som forstår hva du skriver eller prøver å formidle. Du må ta deg et kurs i skriving før du lager innlegg.

Anonymous poster hash: 3baec...117

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: som flere her skriver er det ingen som forstår hva du skriver eller prøver å formidle. Du må ta deg et kurs i skriving før du lager innlegg.

Anonymous poster hash: 3baec...117

Hvorfor skriver du to likelydende innlegg, når du kan nøye deg med et ?

Anonymous poster hash: ae9e4...b93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Si nei hvis du ikke vil at de skal komme bort til deg.

Litt OT

men jeg liker heller ikke halloween:/ Husker jeg gikk julebukk da jeg var liten, er jo saa mye kosligere og folk ble faktisk glade da vi sto der a sang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig begeistret for Halloween selv, men....

Du vet at den du til syvende og sist straffer ved å si nei er barnet?

Hun/han har kanskje spurt om å få komme til deg for å ringe på og vil sikkert være stolt over kostymet sitt, men får ikke vist seg fram fordi du mener at barnets mor er slitsom.

Dessuten lurer jeg litt etter å ha lest tråden...

Handler dette egentlig om Halloween og telefonsamtalen eller kun om din irritasjon over mor generelt?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

:ler:

Er du oppriktig? I så fall har dere nok begge deres særheter.

La nå ungen få komme i 2 minutt innom, klarer du virkelig ikke utstå det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at hun ikke får komme til Halloween da, men at hun heller kan komme til deg når det er tid for å gå julebukk.



Anonymous poster hash: e3556...35d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...