Gå til innhold

Er jeg helt unormal? (Klær til barn)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva har det med saken å gjøre egentlig? Forsøk å holde deg til tema..

Ts

Anonymous poster hash: bea5c...e0b

Selvfølgelig har det noe med saken å gjøre. Dette er et stort problem i barnehagen og det er jo godt innenfor det som er tema i denne tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig har det noe med saken å gjøre. Dette er et stort problem i barnehagen og det er jo godt innenfor det som er tema i denne tråden.

Nei. Da har du misforstått hele tråden; den handler om at jeg handler noen av de beste klærne, egenskapsmessig og for meg utseendemessig, og at jeg bruker mye tid på det. Så lurte jeg på om det er flere av oss her inne! At noen fremmede handler dårlige klær til barna har ingenting med saken å gjøre, hun opplyser ikke engang om hvor mye tid de foreldrene bruker på å handle klær til barna :P bare nevner dem som et forsøk på å slenge dritt?

Anonymous poster hash: bea5c...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn rent konkret har det ikke noe å si så lenge du trives med det og har tid:)

Men jeg ville nok reflektert litt over utseendefokus/materialisme i forhold til oppveksten til mitt barn. Jeg er hvertfall litt opptatt av at min datter skal få andre fokus enn pene klær og utseende.

Barna merker ofte hva som er viktig for foreldrene, hva de får komplementer for osv.

Trenger jo ikke være noe problem i din situasjon ts, men bare noe å være litt obs på kanskje..

Anonymous poster hash: 1d0a4...6e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt tendenser til det jeg også. Men har blitt bedre i det siste. For min del tror jeg det bare er en unnskyldning for å kunne sitte i sofaen med nettbrettet i mange timer.... Og lden beruselsen å finne det rette plagget til den rette prisen.

Anonymous poster hash: 9f47a...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok hendt at jeg har "hengt meg opp i" ett plagg eller en ting til barna, og skal ha DEN!!!!... Og da blir det ofte lange tider med nettsøk og mere søk.

Ut over det har vi funnet noen merker vi liker og vet er bra. Så da sjekker jeg ikke tester fra år til år, eller legger så mye vekt på farge/mønster.

Handler heller når det er salg, gjerne på slutten av sesongen, for å ha når det trengs.

Sko er jeg kjempesær på, og har funnet to merker jeg liker til barna. Det ene fås i Norge, det andre må jeg til utlandet for å kjøpe.

Heldigvis vet jeg jo hvilke størrelser som passer, så jeg kan få andre til å kjøpe med til meg når de reiser.

Eller jeg handler når jeg reiser uansett.

Det finnes jo andre gode merker, men jeg blir litt frustrert når alle barna har samme sko hele vinteren, bare skilt på gutte og jente modell.

Da er det kjekt at mine får noe annet, og det skader jo ikke at det er ca halve prisen av tilsvarende sko i Norge.



Anonymous poster hash: cce73...3c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så skrur du på anonym for å late som du er noen andre? :P

Jeg vil bare at folk holder seg til tema. At andre kjøper dårlige merkeklær har ingenting med saken å gjøre :)

Anonymous poster hash: bea5c...e0b

Forstår ikke hvorfor du reagerer så på den kommentaren? Følte du deg truffet?

Jeg kjøper selv etter hvilken kvalitet det er på feks vinterklær. Og det tar jo ikke så lang tid og finne ut hvem som er best i test. Hvilken farge det har gir jeg virkelig bæng i.

Når det kommer til vanlig klær, så liker jeg at min toåring går i komfortable klær. Skjønner ikke vitsen med å stivpynte små barn som bruker dagen på å løpe,krabbe,klatre,leke osv. Så her går det i joggedresser i barnehagen. De kjøper jeg gjerne i adidas (da de holder lenger enn feks h&m og jeg slipper og kjøpe nye før han har vokst ut av de han har).

Anonymous poster hash: e30b0...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok ikke sååå kronisk, men jeg har jo jente, så jeg er veldig på det at spesielt yttertøy skal være rosa/lilla/rødt. Det klarer jeg ikke å legge fra meg. Helst skulle vel alt vært rosa..

Barnet fikk en sykkel fra besteforeldrene en gang, og det skulle jo være hennes første sykkel og jeg hadde allerede bestemt meg for en (rosa med kurv) mens den hun fikk var blå.. Da slet jeg med å holde maska, men innså jo etterpå hvor utakknemlig jeg er.



Anonymous poster hash: 24f58...fb4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som deg, trådstarter.. Bruker utrolig mye av "min egentid" på å velge ut perfekte klær med tanke på utseende, kvalitet og komfort. Du er ikke alene.

Jeg ser det som en hobby. Og har man ikke alverdens med penger, så kan det lønne seg å bruke litt tid på å surfe rundt, og man er ofte heldig å finne plagg på salg som man har ønsket seg.

Jeg er estetiker av yrke, og er derfor ellers også opptatt av at ting må være harmoniske å se på. Og dette gjelder da også mitt barn. Barnet mitt må være rent og velstelt, og ha på rene fine praktiske og behagelige klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...