Gå til innhold

Jeg tror biomor er sjalu på meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom mor til barnet i min situasjon ser dette: Kan du gi faen i å bruke barnet mot far og meg? Beklager at du var utro og mistet din mann, og beklager for at jeg møtte han og at vi nå skal gifte oss. Beklager for at vi er så lykkelige og at barnet trives å være her (selv om du nekter samvær, hvor vi får ha barnet annenhver helg).



Anonymous poster hash: f0893...eab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Violetta

Mødre hater stemødre, så enkelt er det! Her er det motsatt. Jeg eier ikke nåla i veggen (student) og mor har god lønn og kan kjøpe alt til barnet. Barnet liker dessverre meg veldig godt og vi har en god relasjon. Det er alt som skal til. En "fremmed" kvinne som er med barnet.

Anonymous poster hash: f0893...eab

Google ordet "generalisering" og se om du ser noe kjent.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google ordet "generalisering" og se om du ser noe kjent.

Digger deg, men dette er veldig vanlig... Ingen unntak av meg selv som stedatter, stemor, venner og bekjente, og selvsagt de på KG...

Anonymous poster hash: f0893...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter har en flott stemor som jeg liker og som datteren min er glad i. Vi trenger derimot ikke kalle meg for "biomor" . Våre roller er klart definert som det er. Jeg er moren, hun er "stemor", bonusmor, "Trine" eller "fars kone". Det er vi veldig klar over både jeg, hun, barnets far og barnets stefar.

Troll tenker jeg vi kaller deg.

Anonymous poster hash: a3650...251

Igjen; For dere her på kvinneguiden. Jeg bruker selvsagt ikke denne termen i dagligtale. Ei heller kaller jeg meg selv, eller blir kalt stemor heller. Hadde overskriften vært 'trine er sjalu på meg' eller 'mor er sjalu på meg', så ville ingen forstått trådens tema.:-) ts

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har nevnt til biomor at det er viktig at barnet får oppleve alt dette, og at hun ikke har råd til det, skjønner jeg godt hun ikke liker deg. Du får henne jo til å føle seg som en drålig mor!

Anonymous poster hash: 80bb8...e89

Selvsagt har jeg ikke det! Ts

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om barn innerst inne trenger kjærlighet og trygghet mest, blir man lett blendet av opplevelser og materielle ting.

Så moren er gjerne redd for at kjærligheten hennes blir "overbydd" av rikdom, og at barnet dermed skal like stemor mer enn seg selv. Vet ikke om jeg ville kalt det sjalusi, men...

Jeg forstår hva du mener :-) iht.materielle ting så er det faktisk foreløpig slik at det er mammaen som kjøper mest ting og tang som barnet blir mest glad for der og da. Feks leker, bamser, godterier OL. Vi gir nok mer 'kjedelige' saker som skiutstyr, telefon, Ullundertøy osv ;-) men tusen takk! Ts :-)

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor dette behovet for at moren skal like deg/se deg som en ressurs?

Av det du skriver,så ser det jo ut til at samarbeid med datteren går fint,og at jenta har det bra hos både dere og mor? Så skjønner ikke det ønsket om å bli sett som du vil,gjennom morens øyne.

Og selv om du selv ville blitt sjalu i tilsvarende situasjon som moren er i,så er det langt fra sikkert at moren tenker som du. Hun syns kanskje tilmed at det er ok at jenta får reist så mye?

Hun trenger ikke like deg for det.

Syns du kan sette pris på at du blir likt av mannen din og datteren,og at det ikke er noen problemer.

Det er det som betyr noe.

Nei altså, dette med en ressurs er ikke så viktig. Det var heller for å ha en motsetning til det at hun åpenbart ikke liker meg. Jeg trenger forøvrig ikke at hun personlig skal like meg, men jeg skulle ønske at hun klarte å sitte ved samme bord på jentas juleavslutning feks for syns skyld for datteren da. Det er ingen tvil om at slike sammenkomster er slitsomt og ubehagelig for jenta. Men hun vil gjerne ha meg der, så da vil jeg vise henne at jeg stiller opp og prioriterer henne. De første årene laget jeg litt unnskyldninger osv, men det ønsker jeg ikke å gjøre lengere. :-) Ts

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig gjør jeg ikke det. Jeg har rett og slett listet opp de faktorene jeg tror spiller inn. Dette er jo ting jeg har fått inntrykk av. Jeg sier på ingen måte at jeg er bedre enn henne, kun at jeg tror dette er ting hun bryr seg om. Og selvsagt kaller jeg henne ikke biomor, dette er kun for å kartlegge rollene for dere.

Ts

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Måten du påpeker at du har så mye bedre utdannelse og økonomi, egeneid og stor eiendom gjør at du fremstår som lite sympatisk. Det er ikke like lett å få sympati med deg og dine problemer da.

La oss si at hun er sjalu på deg på grunn at at dere er bedre økonomisk stilt og på den måten har råd til å dra på flere opplevelser med barnet ( en mye bedre måte å fremstille det på, syns jeg). Hva kan du gjøre? Etter seks år tror jeg ikke det er så mye du kan gjøre. Grunnlaget er lagt, og deres situasjon er nok ikke så veldig uvanlig. Kanskje datteren prater mye om alle de fine tingene/turene/opplevelsene hun får med dere, og mor ønsker at hun kunne tatt henne med på det selv? Mennesker er enkle, og såre følelser blir ofte dypere når det innebærer ekser og barn.

Jeg ville prøvd å dempe fokuset på ting som koster penger, og er dyrt. Barn har ikke vondt av å ikke oppleve noe spennende den påskeferien hun er hos dere. Kjed dere sammen, og vis mor at dere ikke prøver å "one-up" henne med fancy, dyre saker. Fortsett å vær hyggelig, og møt opp på det som er viktig for barnet. Ikke prøv å tving henne inn i en venninnerolle, det er muligens ukomfortabelt å se hennes eks ha det så fint med en ny dame som også barnet setter pris på.

Endret av Talbot
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uote name="AnonymBruker" post="15255291" timestamp="1413458297"]

Er ikke sikkert hun føler noe den ene eller den andre veien, kanskje hun bare ikke ønsker å ha noe forhold til deg. Så lenge det ikke går utover barna ser jeg ikke helt hvorfor dere må ha et så tett forhold som det du ønsker deg.

Anonymous poster hash: 74f7c...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som drømmedama.....

Alltid like hyggelige Gjest :-)

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha meg frabedt å bli degradert til biomor fordi mitt barns far har fått seg ny dame. Det har nemlig ingenting med min rolle som mor å gjøre.

Jeg tror du misforstår hvis du leser mine svar vedr. dette. Det er vel ingen som bruker disse begrepene i det virkelige liv. Ts :-)

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Nei altså, dette med en ressurs er ikke så viktig. Det var heller for å ha en motsetning til det at hun åpenbart ikke liker meg. Jeg trenger forøvrig ikke at hun personlig skal like meg, men jeg skulle ønske at hun klarte å sitte ved samme bord på jentas juleavslutning feks for syns skyld for datteren da. Det er ingen tvil om at slike sammenkomster er slitsomt og ubehagelig for jenta. Men hun vil gjerne ha meg der, så da vil jeg vise henne at jeg stiller opp og prioriterer henne. De første årene laget jeg litt unnskyldninger osv, men det ønsker jeg ikke å gjøre lengere. :-) Ts

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Skjønner at slike situasjoner kan være kjedelige og ubehagelige.

Men det viktigste er at dere stiller opp når datteren vil det :-) Og,at moren ikke lager drama.

Så får du bare overse det,og bare aksepter at hun misliker deg. Desto bedre syns jeg det er,at hun aksepterer situasjonen uten å boikotte og lage uro. Selv om det bør være en selfølge,men du ser jo bare her hvilke problem andre kan slite med.

Min venninne var i samme situasjon,bare at hun var eksen,og den nye dama likte henne ikke.

Hun kunne ikke forstå hvorfor,men alle rundt skjønte det,for de var totalt ulike på visse områder.

Hun kunne se det når vi sa det,men hun ville gjerne bli likt. Ungene led ikke under dette,for de voksne samarbeidet jo,og ungene"fikk"være glad i alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke noe behov for et tett forhold. Men å få et hei tilbake når man hilser foran barnet osv synes jeg man burde klare for jentas skyld. Men jeg ser at alle ikke er enige, så kanskje jeg forventer for mye. Ts :-)

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

En helt rimelig forventning, og noe moren burde klare for sin datter, om hun ikke vil gjøre det for deg.

Problemet er at mor overhodet ikke ønsker å være rimelig. Etter 6 år med dette er det sannsynlig at hun vil fortsette i samme stil, uavhengig av hva dere prøver å gjøre. Bruk energien på noe annet heller.

Som du ser fra svarene du har fått mister en del mødre gangsynet når de føler sin morsrolle truet, her var ordet biomor nok til at poenget med tråden ble oversett og du blir angrepet for å forsøke å komme på hils med moren når jenta er tilstede.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mødre hater stemødre, så enkelt er det! Her er det motsatt. Jeg eier ikke nåla i veggen (student) og mor har god lønn og kan kjøpe alt til barnet. Barnet liker dessverre meg veldig godt og vi har en god relasjon. Det er alt som skal til. En "fremmed" kvinne som er med barnet.

Anonymous poster hash: f0893...eab

Du, jeg tror ikke mødre flest bryr seg så hardt om stemødrene så lenge de er greie med barna deres.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg tror ikke mødre flest bryr seg så hardt om stemødrene så lenge de er greie med barna deres.

I wish...

Anonymous poster hash: f0893...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt rimelig forventning, og noe moren burde klare for sin datter, om hun ikke vil gjøre det for deg.

Problemet er at mor overhodet ikke ønsker å være rimelig. Etter 6 år med dette er det sannsynlig at hun vil fortsette i samme stil, uavhengig av hva dere prøver å gjøre. Bruk energien på noe annet heller.

Som du ser fra svarene du har fått mister en del mødre gangsynet når de føler sin morsrolle truet, her var ordet biomor nok til at poenget med tråden ble oversett og du blir angrepet for å forsøke å komme på hils med moren når jenta er tilstede.

Tusen takk for forståelsesfullt svar. Du har nok rett, det er nok bare slik det er. Fær bare forstesse å si hei og hilse selv om det er litt pinlig til slutt hehe. Takk :-)

TS

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men er du sikker på at hun er sjalu? Hva er det hun gjør som viser tegn på dette? Kan det hende at du bare selv tror at dette er grunnen?

Jeg var sammen med en type som var overbevist om at jeg var sjalu hver gang han snakket med andre jenter. Jeg var overhodet ikke sjalu, og hadde heller aldri reagert negativt når han snakket med jenter. Jeg tror rett og slett at han var vant til at jenter var sjalu på slikt, og dermed hadde bestemt seg på forhånd at jeg også var sånn. Kanskje du TS er vant til et vellykket liv, og har opplevd mye misunnelse i løpet av livet, og automatisk tror at eksen til mannen din også er misunnelig?

Takk for fornuftig svar. Skulle ønske du hadde rett, og at det kun var noe jeg innbilte meg. Desverre er dette ting som kommer tydelig frem, spesiellt når hun er sint.

Eksempelvis fikk vi en sinna telefon etter at datteren hadde spurt o mammaen ville komme å se hennes nye rom hos oss. Moren sa rett ut at vi ikke måtte tro at hun var så dum at hun gikk på den. Hun skjønte visst at det egentlig var vi voksene som ville vise henne vårt nye hus...

Altså, bare for å ha det klart - jenta er 10 år. Hun er veldig opptatt av dette. Selv har far og jeg opptil flere ganger vært med å se på hennes rom hos mammae hennes fordi hun ønsket å vise det frem.

Mammaen har fremdeles ikke vært innenfor hjemmet til jenta hos oss. Jeg tenker at visse ting bare biter man i seg som voksen for barna. Men, ja.. Jeg må inrømme at det gjør meg litt trist at det er slik, for jeg ser at jenta gjerne skulle ønske at vi alle kom litt bedre overens.

TS

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mor og far et godt samarbeid? Det kan også bidra til konflikter hvis de samarbeider dårlig in the first place. Men ærlig talt så mener jeg denne mora kan vokse opp og skjerpe seg for datterens beste.

Har også en mor og forholde meg til. Hver gang vi er på skoleavslutninger, høstfest, sommerfest osv, snakker hun aldri til meg. Snakker kun til min samboer. Akkurat som om hun skal poengtere noe. Det hun forteller er ikke interessant en gang, så samboer blir bare sittende å himle med øynene. Mor har slitt litt psykisk vet jeg, så hun har et behov for oppmerksomhet. Har lært meg å overse henne. Hun får bare holde på. Men dette er ikke pga sjalusi overfor meg, det er nok mer på at hun er bitter siden hun fortsatt er alene etter 5 år. (Det her er bare en ting av alt som har skjedd de siste 3 årene altså)

Syns at stemødre blir sett på som onde uansett hva de gjør. Det er jeg lei av!

Anonymous poster hash: b4360...3a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det fallt deg inn at hun bare ikke vil ha en relasjon til deg? Du er jo teoretisk sett ett "ikke" menneske her. Det er Far, Mor og datter som er familien her.

Mor MÅ forholde seg til faren pga datteren uansett, men hun må ikke forholde seg til deg. Kanskje det er årsaken. Hun ser på deg som en "ikke" person.



Anonymous poster hash: 93eb2...1e9
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...